A magyarországi vásárlóerő lejjebb csúszott az európai ranglistán

Magyarországon az egy főre jutó átlagos vásárlóerő közel 7 százalékos emelkedés mellett 11.570 euróra nőtt, ami az európai átlaghoz viszonyítva 38 százalékkal alacsonyabb. Ezzel idén a 30. helyen állunk az európai összehasonlításban.

Az egy főre jutó átlagos vásárlóerő Európában 2024-ben 18.768 euró. A 42 európai ország között azonban jelentős különbségek vannak: Liechtensteinben, Svájcban és Luxemburgban az emberek nettó jövedelme jóval magasabb, mint Európa többi részén, míg Koszovóban, Fehéroroszországban és Ukrajnában a legalacsonyabb a vásárlóerő. Az idei nagy nyertes az Egyesült Királyság, amely három helyet lépett előre az európai rangsorban. Ez a „GfK Purchasing Power Europe 2024” című, most megjelent tanulmány néhány eredménye.

2024-ben az európaiaknak összesen mintegy 12,9 billió euró áll rendelkezésükre, amelyet élelmiszerre, lakhatásra, szolgáltatásokra, energiaköltségekre, magánnyugdíjakra, biztosításokra, nyaralásra, mobilitásra és fogyasztói vásárlásokra költhetnek. Ez 18 768 eurós egy főre jutó átlagos vásárlóerőnek felel meg, ami 3,9 százalékos nominális növekedést jelent az előző évi felülvizsgált értékekhez képest. Viszont, hogy a fogyasztóknak ténylegesen mekkora összeg áll rendelkezésükre a kiadásokra és megtakarításokra, országonként nagyon eltérő, és attól is függ, hogyan alakulnak a fogyasztói árak 2024-ben.

Írország hat helyet csúszik vissza

A korábbi évekhez hasonlóan ismét Liechtenstein áll az első helyen a vásárlóerő rangsorában, méghozzá egyértelmű előnnyel. A liechtensteini lakosok egy főre jutó vásárlóereje 70.180 euró, ami több mint 3,7-szerese az európai átlagnak. A második és harmadik helyen Svájc és Luxemburg következik. Míg a svájciak egy főre jutó vásárlóereje 52.566 euróval 2,8 1 2 szorosa az európai átlagnak, addig a luxemburgiak egy főre jutó nettó rendelkezésre álló jövedelme 41.785 euró. Ez több mint 2,2-szerese az európai átlagnak.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo