A home office-ban dolgozók 85 százaléka szívesen visszamenne egy jól felszerelt irodába

Egy friss kutatás szerint az emberek 85 százaléka a home office-ból már szívesebben visszatérne az irodába – de nem mindegy, hogy milyenbe. A jövő a hibrid munkáé és az irodahoteleké.

A klasszikus irodának leáldozott: a jövő az élhető, rugalmas és kollaboratív tereké. A cégvezetők mást keresnek ma egy irodában, mint öt évvel ezelőtt, és a munkavállalóknak sem mindegy, hol és milyen környezetben dolgoznak – derül ki egy budapesti irodaszolgáltató belső kutatásából. A jövő irodája nem versenyez a nappalival, hanem kiváltja azt. Szervezetpszichológus, ingatlanpiaci szakértő és egy alternatív irodamodell egyik hazai képviselője beszélnek arról, hogyan alakul át a munkatér.

Otthon az irodában, vagy iroda az otthon?

A COVID alatt sokan megtanultak otthonról dolgozni, de kiderült: a magány, az elszigeteltség és a határok átláthatatlansága hosszútávon nem fenntartható. A House of Business belső kutatásában 104 fő vett részt, közülük 85 százalék a hibrid munkavégzést preferálja, 55 százalék pedig már inkább irodából dolgozna.

Irodahoteleké a jövő
Irodahoteleké a jövő
Fotó: Draskovics Ádám
Surányi Kinga szervezetpszichológus, HR szakember szerint az online meetingek nem pótolják a személyes jelenlétet. „Az emberek vágynak a kapcsolódásra és a valahová tartozás érzésére. A munkahely már nemcsak munkatér, hanem közösségi tér is kell, hogy legyen.”

A felmérés szerint a dolgozók 87 százaléka szeretne rendszeres közösségi eseményeken is részt venni – ez is mutatja, mennyire megváltoztak az elvárások az irodaterekkel szemben.

Destination office: amikor élmény bejárni

Mazsaroff Kata, a Colliers Magyarország ügyvezetője így fogalmaz: „A 'destination office' azt jelenti, hogy az iroda nem csak funkcionális tér, hanem vonzó és inspiráló közeg. Ez nemcsak dizájn kérdése. Ide tartozik a könnyű megközelíthetőség, az egészséges környezet, a technológiai felszereltség és az a fajta közösségi atmoszféra, ami támogatja az együttműködést, az innovációt, a produktivitást és a vállalati kultúra megélését.”

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo