Már nem a gyárakban veszélyeztetik a legtöbb ember munkáját a robotok

Nem a fizikai robotok, hanem a chatbotok jelentik a legnagyobb veszélyt az emberi munkahelyekre – írja a BBC. Nemcsak az operátorok, a speciális kérdésekre válaszoló ügyfélszolgálati munkatársak sem lehetnek nyugodtak.

A múlt héten az egyik legnagyobb brit üzletlánc, a Marks & Spencer bejelentette, hogy áthelyezi 100 call centeres alkalmazottját, és a munkájukat beszélgetőrobotoknak adja át. Mind a 640 nagy-britanniai Marks & Spencer üzletben mostantól gépek fogadják a hívásokat: az üzletlánc a Google által kifejlesztett Dialogflow nevű programot használja, ami értelmezi az ügyfél szavait, és odakapcsolja őt a megfelelő osztályra (ahol már igazi emberek veszik fel a kagylót).

Mobil, messenger, chatbot: itt a marketing jövője
A laptop inkább munkaeszköz, de mindenütt máshol a mobil van a kezünkben. Értelemszerűen a marketingnek is ezen az eszközön kell elérnie az ügyfelet, a vásárlót. A Piac & Profit Cégmarketing – 2018 című konferenciáján a marketingszakma neves szakemberei ismertették meglátásaikat és tanácsaikat.
A BBC szerint a telefonos operátorok a jövőben tömegesen veszthetik el a munkájukat az egyre fejlettebb beszédfelismerő és beszélő mesterséges intelligenciák (MI) miatt. Ez globális méretű problémákat okozhat, hiszen több millió ember dolgozik ilyen pozíciókban a világ minden táján. Különösen sokan veszthetik el az állásukat olyan országokban, mint India vagy a Fülöp-szigetek, ahova a nyugati tech-cégek előszeretettel szervezik ki a call centeres feladatokat.

Többet tud, olcsóbban

Más cégek ugyanakkor megpróbálják integrálni az operátorok és a robotok munkáját. Az amerikai Allstate biztosítótársaság operátorai például az Amelia nevű, tanulásra is képes MI-t használják, a telefonon kapott kérdéseket továbbpasszolják a gépnek, ami kikeresi nekik a választ.

Ez a cég szerint némileg csökkentette a hívások idejét, ugyanakkor csak idő kérdése, mikor éri meg kiiktatni az ügyfél és a kérdésre valóban választ adó gép közötti embert. Az Amelia ugyanis már most is képes hívásokat értelmezni, és azokra válaszolni. A spanyol BBVA és a skandináv SEB bankok például a programot már közvetlenül a hívások fogadására használják. Az Ameliát fejlesztő Ipsoft ügyvezetője, Chetan DubeIPsoft, Chetan Dube elmondása szerint a programot felkészítik arra is, hogy megtanuljon olyan szakmai műveleteket, mint például egy biztosítás kötésekor a kockázatanalízis elvégzése – vagyis már a telefonos ügyfélszolgálat feladatain is túlmutató, a tanácsadókhoz közelítő szerepet kapna.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo