Már nem a gyárakban veszélyeztetik a legtöbb ember munkáját a robotok

Nem a fizikai robotok, hanem a chatbotok jelentik a legnagyobb veszélyt az emberi munkahelyekre – írja a BBC. Nemcsak az operátorok, a speciális kérdésekre válaszoló ügyfélszolgálati munkatársak sem lehetnek nyugodtak.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A múlt héten az egyik legnagyobb brit üzletlánc, a Marks & Spencer bejelentette, hogy áthelyezi 100 call centeres alkalmazottját, és a munkájukat beszélgetőrobotoknak adja át. Mind a 640 nagy-britanniai Marks & Spencer üzletben mostantól gépek fogadják a hívásokat: az üzletlánc a Google által kifejlesztett Dialogflow nevű programot használja, ami értelmezi az ügyfél szavait, és odakapcsolja őt a megfelelő osztályra (ahol már igazi emberek veszik fel a kagylót).

Mobil, messenger, chatbot: itt a marketing jövője
A laptop inkább munkaeszköz, de mindenütt máshol a mobil van a kezünkben. Értelemszerűen a marketingnek is ezen az eszközön kell elérnie az ügyfelet, a vásárlót. A Piac & Profit Cégmarketing – 2018 című konferenciáján a marketingszakma neves szakemberei ismertették meglátásaikat és tanácsaikat.
A BBC szerint a telefonos operátorok a jövőben tömegesen veszthetik el a munkájukat az egyre fejlettebb beszédfelismerő és beszélő mesterséges intelligenciák (MI) miatt. Ez globális méretű problémákat okozhat, hiszen több millió ember dolgozik ilyen pozíciókban a világ minden táján. Különösen sokan veszthetik el az állásukat olyan országokban, mint India vagy a Fülöp-szigetek, ahova a nyugati tech-cégek előszeretettel szervezik ki a call centeres feladatokat.

Többet tud, olcsóbban

Más cégek ugyanakkor megpróbálják integrálni az operátorok és a robotok munkáját. Az amerikai Allstate biztosítótársaság operátorai például az Amelia nevű, tanulásra is képes MI-t használják, a telefonon kapott kérdéseket továbbpasszolják a gépnek, ami kikeresi nekik a választ.

Ez a cég szerint némileg csökkentette a hívások idejét, ugyanakkor csak idő kérdése, mikor éri meg kiiktatni az ügyfél és a kérdésre valóban választ adó gép közötti embert. Az Amelia ugyanis már most is képes hívásokat értelmezni, és azokra válaszolni. A spanyol BBVA és a skandináv SEB bankok például a programot már közvetlenül a hívások fogadására használják. Az Ameliát fejlesztő Ipsoft ügyvezetője, Chetan DubeIPsoft, Chetan Dube elmondása szerint a programot felkészítik arra is, hogy megtanuljon olyan szakmai műveleteket, mint például egy biztosítás kötésekor a kockázatanalízis elvégzése – vagyis már a telefonos ügyfélszolgálat feladatain is túlmutató, a tanácsadókhoz közelítő szerepet kapna.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo