Az Európai Unióban oltalom alatt álló 831 mezőgazdasági termék és élelmiszer között így már két magyar van, és több további hazai termék vár bejegyzésre.
„A bejelentés hatására máris megnőtt a vevői érdeklődés a Herz termékei iránt" - jelentette ki Nagy Endre a Herz Szalámigyár Zrt. vezérigazgatója. „A cég központi e-mailcímére több érdeklődést kaptunk az elmúlt másfél napban, például Kanadából is jelezték, hogy szívesen vásárolnának az elismert magyar termékből."
Azon túl, hogy a Budapesti téliszalámi igazi Hungarikummá vált, az Európai Unió illetékes bizottságának döntése számos előnnyel - bár ezzel együtt kötöttségekkel is - jár a gyártó számára. A gyártó ennek köszönhetően használhatja a védelmet tanúsító logót, amely világosan megkülönbözteti a terméket az azonos kategóriájú, hasonló árutól, véd a hamisításoktól, hozzájárul a termék piaci helyzetének javításához.
Mindezen túlmenően a védjegy európai szintű ismertséget hozhat a termék számára, ami további marketingelőnyökkel jár, és forgalomnövelő hatású is lehet. Egyes iparági becslések szerint a földrajzi árujelzővel ellátott termékek esetében akár 20-30 százalékos forgalombővülés is elérhető. A kötöttségek oldalán a földrajzi árujelző védjegy azt is jelenti, hogy szigorúan be kell tartani a termékleírásban foglaltakat, mind földrajzi, mind technológiai és minőségellenőrzési vonatkozásban. A hagyományőrzés „kötelező".