Újabb magyar uniós védelemben

Újabb taggal bővült a héten a magyar élelmiszeripari termékek elit klubja, amikor az Európai Unió illetékes bizottsága a védett földrajzi termékek közé sorolta a „Budapesti téliszalámit", melyet a magyar piacon Herz téliszalámi néven forgalmaz a budapesti székhelyű Herz Szalámigyár Zrt. A napokban hozott döntés máris újabb vevői érdeklődést hozott a több mint 120 éves márka számára, és iparági becslések szerint 20-30 százalékos lehet védjegy töbletforgalmat generáló hatása.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Unióban oltalom alatt álló 831 mezőgazdasági termék és élelmiszer között így már két magyar van, és több további hazai termék vár bejegyzésre.

 

Az oltalom
az elnevezésre terjed ki, ami annyit jelent, hogy a „Budapesti téliszalámi” elnevezést csak az(ok) az előállító(k) használhatják, akik a termékleírásban meghatározott területen és módon állítják elő a terméket. Az oltalom alatt álló földrajzi jelzést (OFJ) illetve logót csak a termékleírásban meghatározott területen, a leírt technológia és ellenőrzési rend szerint előállított termékeken lehet feltüntetni. A terméknek meg kell felelnie a termékleírásban meghatározott minőségi követelményeknek. Hasonló termékek nem nevezhetők Budapesti téliszaláminak.

„A bejelentés hatására máris megnőtt a vevői érdeklődés a Herz termékei iránt" - jelentette ki Nagy Endre a Herz Szalámigyár Zrt. vezérigazgatója. „A cég központi e-mailcímére több érdeklődést kaptunk az elmúlt másfél napban, például Kanadából is jelezték, hogy szívesen vásárolnának az elismert magyar termékből."

Azon túl, hogy a Budapesti téliszalámi igazi Hungarikummá vált, az Európai Unió illetékes bizottságának döntése számos előnnyel - bár ezzel együtt kötöttségekkel is - jár a gyártó számára. A gyártó ennek köszönhetően használhatja a védelmet tanúsító logót, amely világosan megkülönbözteti a terméket az azonos kategóriájú, hasonló árutól, véd a hamisításoktól, hozzájárul a termék piaci helyzetének javításához.

Mindezen túlmenően a védjegy európai szintű ismertséget hozhat a termék számára, ami további marketingelőnyökkel jár, és forgalomnövelő hatású is lehet. Egyes iparági becslések szerint a földrajzi árujelzővel ellátott termékek esetében akár 20-30 százalékos forgalombővülés is elérhető. A kötöttségek oldalán a földrajzi árujelző védjegy azt is jelenti, hogy szigorúan be kell tartani a termékleírásban foglaltakat, mind földrajzi, mind technológiai és minőségellenőrzési vonatkozásban. A hagyományőrzés „kötelező".

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo