Mazda: a japán mérce

Kikupálódott a Mazda6. Tavalyi modellfrissítése óta még egy kicsit jobb, formája pedig végképp ellenállhatatlan. Ez a szegmens legszebb autója, s az egyetlen, amelyik megvásárolható nagy lökettérfogatú szívó benzinmotorral. Egy ilyen, csúcsfelszereltségű szedánban ültünk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2012-ben jelent meg a Mazda6 harmadik generációja, amelyet tavaly máris átfogó felújításnak vetettek alá, hogy fenntartsák az ügyfelek érdeklődését. Nos, a mindenre kiterjedő facelift sikeresnek bizonyult, a vonzó japán modell külseje szinte ellenállhatatlan, utasterén pedig minőségi ugrás érezhető. Nincs, aki a Mazda6-ot ne látná szépnek és esztétikusnak; a nyújtott, kecses vonalvezetésű karosszéria azonnal érzelmeket ébreszt.

A 6-ost a márka formanyelvezetének legfrissebb állomása szerint cizellálták. Lecserélték a hűtőrácsot, amely krómszárnyakkal kapcsolódik a még élesebb kialakítású, karakteres, immár LED-es fényszórókhoz, besötétítették a 19 hüvelykes könnyűfém felniket, hátulra új formájú LED-es lámpákat szereltek. A sárvédőket és az alacsony tetővonallal kihúzott kupé sziluettet nem bolygatták.

A Mazda6 Sedan már álló helyzetében is dinamizmust közvetít, mozgást fejez ki. Nem egzotikus sportkocsi, de gyönyörű.

Kép: PP

Az utastér is kellemes látványt nyújt. Javítottak a minőségén, és még inkább odafigyeltek a kidolgozásra. A nívó immár nem marad el a német konkurensekétől. Tesztautónk ráadásul csúcskivitelű volt, puha, sötétbarna perforált bőrkárpittal, s bárhová nyúltunk, puha felületekkel találkoztunk. A bőrt a műszerfal alsó részén is végigfuttatták, valódi prémium hangulatot teremtve. Máskülönben a műszerfal vadonatúj, áttervezett középkonzollal, számos polírozott alumínium kezelőszervvel és a legújabb Mazda modellekben alkalmazott, középen kiemelt, 18 centiméter átmérőjű kijelzővel. A kijelző az MZD Connect kapcsolódási rendszer lelke, a rajta megjelenő tartalmat az ülések közötti konzolról, egy tekerő/nyomógombbal tallózhatjuk. Néhány dologtól eltekintve – például rádióadók elmentése és keresése – a rendszer flottul működik, kezelése pofonegyszerű, és képes teljes mértékben integrálni okostelefonunkat.

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4870/1840/1450/2830 mm
  • Lökettérfogat: 2488 cm3
  • Teljesítmény: 141 kW/192 LE 5700 ford./percnél
  • Nyomaték: 256 Nm 3250 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,8 mp
  • Csúcssebesség: 223 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,5/5/6,3 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 8,8 l/100 km
  • Üzemanyag: 62 liter
  • Csomagtér: 480 liter
  • Saját tömeg: 1425 kg
  • Alapár: 9 889 900 forint
  • Tesztautó ára: 10 175 800 forint
Az ergonómia is példaértékű. Az ülések fantasztikusak, kiválóan megtámasztják a testet, és párnázásuk is ideális. A vezetőhely tökéletesen beállítható, és újfent szélvédőkijelző is segíti a vezetést. Elöl bőséges a hely, hátul azonban korántsem rózsás a helyzet: ahogy például a kisebb 3-as modellben, a csaknem 4,9 méter hosszú 6-osban is rövid és nem támaszt kellőképpen az ülőlap, meredeken áll az üléstámla, és csak átlagos méretű a lábtér. A csomagtartó 480 literes, ami szintén nem kiemelkedő érték; aki sokat cuccol, válassza a praktikusabb kombit.

Menet közben lenyűgöz a Mazda6 csúcskivitele. Csendesebb és kifinomultabban rugózik, mint az előd, ugyanis javítottak a szigetelésen, és vadonatúj a felfüggesztés. A kocsi ügyesen tünteti el az úthibákat, és a nagyméretű, 19 colos kerekekkel sem rázkódik az úton. A sportosság sem áll távol tőle, kanyart kanyarra fűzve szilárdan tartja az ívet, nem billeg, nem alattomos. A kormányzás is örvendetesen pontos. Az új fejlesztésű, hatfokozatú Skyactiv-Drive automata sebeségváltó kiválóan együttműködik a 2,5 literes, új generációs négyhengeres benzinmotorral. Sport móddal is ellátták, ami gyorsabb reakcióképességet és intenzívebb nyomatékleadást eredményez. Fajtája utolsó képviselőjeként a 192 lóerős szívómotor megállja a helyét a modern turbós erőforrások mellett, jól is fogyaszt, de szerény nyomatéka miatt más vezetési stílust igényel. Ha haladni szeretnénk, pörgetni kell.

Az új Mazda6 a középkategória kétségtelenül legvonzóbb modellje, és benzinmotorral is bátran ajánlható. Ár–érték aránya remek, csúcsfelszereltséggel is milliókkal olcsóbb a prémium konkurenseknél.

Sportos lelkületű kombi
Az első Zoom-Zoom modelljével, a 6-ossal nagyot robbantott a középkategóriában a Mazda. A japán autó azóta tovább nemesedett, a legfrissebb, harmadik generáció pedig a szegmens titkos favoritjává nőtte ki magát. A Mazda6 Sportkombi CD 175 csúcsváltozatot teszteltük.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo