Az amerikai StandoutCV 150 munkaadót kérdezett meg arról, mit akarnak látni az állásra jelentkezők önéletrajzában. A felmérés az igékre koncentrált. Igen, tényleg szavakon múhat, hogy behívnak-e az interjúra. Lássuk, fontossági sorrendben, melyek azok az igék, amik sokat nyomnak a latban a HR-esek szemében!
1. Menedzseltem
A megkérdezettek 92%-a állította, hogy olyasvalakire van szüksége, aki felelős beosztásban volt és felelősséget vállalt bizonyos feladatok időben, határidőre történő elvégzéséért. Vagyis képes tenni azért, hogy "történjenek" a dolgok és nem csupán egy végrehajtó robot. Ha az előző munkahelyünkön is volt ilyen felelősségünk, az biztosan plusz pont.
2. Szállítottam
Ez az angol "delivered" szó, ami itt kissé átvitt értelemben értendő. Nem logisztikáról van szó, hanem arról, hogy a jelölt korábbi pozíciójában olyan tevékenységet végzett, aminek egzakt eredménye volt: valamilyen céges teljesítménynövekedést produkált vagy konkrét terméket, szolgáltatást állított elő, vagy olyan rész munkafolyamatot végzett, ami egy másik osztály munkájának alapját jelentette.
Ez is egy nagyon jó kifejezés, ami arra utal, hogy a jelentkező pozitívan járult hozzá a cég teljesítményéhez. Az a munkavállaló, aki javítani, optimalizálni képes meglévő céges folyamatokat rendkívül értékes alkalmazottá válik.
4. Csökkentettem
A költségkímélés és hatékonyságnövelés olyan kulcsszavak, amelyek manapság a cégek túlnyomó többségénél szinte minden másnál fontosabbak. Még ha nem is nagyon szűkös éppen a helyzet, melyik vezető ne örülne egy olyan kollégának, aki képes hatékonyabbá tenni folyamatokat, csökkenteni a szükséges munkát, a költségeket?
5. Megterveztem
Tervezés nélkül nincs siker. Aki stratégiát tud kidolgozni és/vagy cselekvési tervet egy projekten vagy részlegen belül, az képes rendszerben gondolkodni, komplex folyamatokat összehangolni. Minden vezető ilyen kollégáról álmodik.
6. Támogattam
Ha az munkavállaló hozzájárult mások és más teamek, osztályok munkájához, segítve azok működését, akkor a munkaadó látja, hogy megbízható munkaerő, akit érdekli a cég egészének életképessége, hatékonysága. Vagyis nem csak azzal foglalkozik, hogy meddig tart, ami a munkaköri leírásában van. Aki mások munkáját támogatja, az lojális, kooperatív és mind szeretnénk vele dolgozni.
7. Befolyásoltam
A hatás gyakorlás képessége egyike a legfontosabb vezetői tulajdonságoknak. Ha valaki képes befolyásolni, hogy merre menjenek a dolgok, annak egyrészt van véleménye a kívánatos irányról, másrészt tud hatni másokra, hogy ők is vele tartsanak. Ha valaki képes pozitív változásokat elérni másokban, van esélye, hogy jó vezetővé váljon, ez pedig a legtöbb cég számára vonzó.
8. Betanítottam
A szaktudás egy dolog, de ahhoz, hogy be is tudjunk tanítani másokat kommunikációs készségek kellenek és némi tekintély is, hogy a kollégák odafigyeljenek az ember szavára és ne aludjanak el a mondandóján. A cégek pedig egyre többre értékelik azokat a kollégákat, akik mentorként képesek segíteni az újak hatékony beilleszkedését.
Nehézségek és akadályok mindig is voltak és mindig is lesznek. Minden cégnél kellenek olyan emberek, akik ezeket kezelni tudják, elhárítani a krízist, megoldani a problémákat. Ha a CV-be bele írjuk, milyen esetekben játszottunk fontos szerepet a problémamegoldásban, az a malmunkra hajthatja a vizet, amikor arra kerül a sor, hogy az új főnök válasszon az állásra jelentkezők közül.
10. Prezentáltam
Sokaknak inukba száll a bátorsága, ha mások előtt kell szónokolniuk, legyen szó akár egy szakmai rendezvényen való prezentációról vagy egy értekezletről. Márpedig bizonyos munkakörökben ez elengedhetetlen, és vannak szektorok, amelyek úgyszólván szereplés-intenzív ágazatok (kereskedelem, üzleti tanácsadás, oktatás stb.). A mások tekintetétől menekülő szürke egeret a legtöbb helyen nem várják tárt karokkal. Ha tudunk és merünk előadni, beszélni, ne rejtsük véka alá!
11. Elemeztem
A Big Data korában élünk, fuldoklunk az adattömegekben, de mindez a bőség hasznavehetetlen, ha nincs alkalmazott, aki ebből kiszűrje a cég profiljára nézve releváns infókat és megértesse a kollégáival és feletteseivel is, milyen implikációk következnek ezekből az infókból a cég jelenére és jövőjére vonatkozóan.
12. Fejlesztettem
Az innováció viszi előre az üzletet és nem csak a tudományos értelemben véve.Ha nem is a hagyományos értelemben vett fejlesztésben nyomul a vállalkozás, a céges folyamatok átalakítása és az új üzleti lehetőségek keresése is kulcsfontosságú. Egy olyan alkalmazott pedig, aki képes észrevenni a fejlesztésre szoruló területeket és önálló ötleteket megfogalmazni azok hatékonyabbá tételére, aranyat ér.
13. Tárgyaltam
Ezt a szót csak a megkérdezettek 65%-a tartotta fontosnak, tehát nincs a lista tetején. Mégsem érdemes figyelmen kívül hagyni. Az emberek közötti kapcsolat a mai üzlet sikerességében is kulcsfontosságú, a hatékony megbeszélés képessége az üzletvitel mindegyik fázisában nagy szerepet játszik.Ha valakinek van gyakorlata a bevált módszerek alkalmazásában, az számos pozíciónál előnyös lehet.
Forrás: City AM