A sógorokhoz jár a legszívesebben a magyar

Ausztria a legnépszerűbb úticél a pihenni vágyó magyarok körében: az elmúlt három évben a külföldre látogatók fele többször is járt a szomszédos országban – derült ki a K&H biztos jövő indexéből. A második helyen Horvátország, a harmadikon pedig Szlovákia végzett a 30 és 59 éves kor közöttiek körében. A külföldre utazók 90 százaléka köt külföldi útjához utasbiztosítást, közülük 17 százalék azonban csak hosszabb vagy távolabbi utazások alkalmával.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 30 és 59 év közötti magyarok többsége, 80 százaléka az elmúlt három évben legalább egyszer volt nyaralni külföldön vagy belföldön - derült ki a K&H biztos jövő indexéből. A hivatalos statisztikákkal összhangban a K&H kutatása szerint is a legtöbben Ausztriába látogattak pihenés céljából az elmúlt 3 évben. A megkérdezettek fele többször is választotta már úti céljának Ausztriát, míg Horvátországot 47 százalékuk kereste fel, Szlovákia esetében pedig 40 százalékos volt azon utazók aránya, akik többször is jártak már ott az elmúlt három évben. (Közben a belföldi turizmus is rekordokat dönt!)

A keleti országrészben Románia és Lengyelország említése átlag feletti volt, míg Horvátország az 50-es korosztály (64%) és a nyugat-magyarországiak (60%) körében a legnépszerűbb. A kutatásból az is kiderül, hogy a budapestiek inkább Spanyolországba és Olaszországba utaznak, a megyeszékhelyen élők körében pedig Görögország a legkedveltebb.

Kép: K&H/Shutterstock

Szomszéd országba nem kötünk biztosítást

A 2016-os adatokhoz hasonlóan a külföldre utazók döntő többsége, 90 százaléka azt mondta, hogy külföldi útjához szokott utasbiztosítást kötni. Közülük 73 százalék minden esetben, 17 százalék azonban csak hosszabb vagy távolabbi utazások alkalmával veszi igénybe ezt a szolgáltatást.

Szuvenír, gagyi nélkül
A turisztikai piac fontos szegmense mindenhol a világon a hazavihető „országajándékoké”, vagyis szuveníreké. Magyarországon az utóbbi időkig erről leginkább díszcsomagolt pirospaprikára vagy fröccsöntött, matyóruhás babákra asszociálhattunk. Az igényes turisták azonban ezen a területen is másra vágynak, és mostanra szerencsére meg is kaphatják.
„Azt látjuk, hogy a biztosítások kiválasztásakor 29-29 százalékos azok aránya, akik mindig új biztosítót keresnek utazás előtt, illetve, akik egy szűkebb listáról választanak. Az utasbiztosítást kötők 42 százaléka hűséges és általában ugyanazt a biztosítót választja” – mondta Kaszab Attila, a K&H vezérigazgató-helyettese, a nem-életbiztosításokért felelős vezetője. A biztosítást kötők 11 százalékát már érte valamilyen káreset utazásaik alkalmával. Kaszab Attila kiemelte, hogy az utasbiztosítások pár ezer forintos kiadást jelentenek, ugyanakkor baj esetén jelentős költségektől mentesíthetik az érintetteket. A K&H-nál az egyedi utasbiztosítások esetén az átlagdíj 5695 forint volt, a legnagyobb utasbiztosítási kárkifizetés viszont meghaladta a 31 millió forintot tavaly.

A kutatás szerint a biztosítás kiválasztásához a legtöbben az internetes összehasonlító oldalakat használják (73%), de sokan hallgatnak a családtagok, ismerősök véleményére (62%) is. A harmadik legnépszerűbb információforrás a biztosítók honlapja, amit az utasok 53 százaléka keres fel. A K&H adatai szerint az utasbiztosítások 75 százalékát az ügyfelek a K&H saját felületén kötik meg. Az utazók 12 százaléka az indulás napján, míg 31 százalék az utazás előtt egy nappal gondoskodik erről. Az igénybe vehető extra szolgáltatások közül pedig még mindig a gépjármű assistance a legnépszerűbb.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo