Webáruház a Facebookon: 6 tipp kezdőknek

Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A rendszer viszonylag felhasználóbarát, az eredmények pedig gyorsan jönnek és jól követhetők is – a Kosárérték.hu szakértőjének segítségével kezdő webáruház-üzemeltetőknek adunk tippeket a Facebook használatához.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Facebook információgyűjtő-konverziókövető eszközét Pixelnek nevezzük. Ez egy rövid kódrészlet, amit a weboldalunk forráskódjához kell hozzáadnunk, ezen keresztül tudja a Facebook követni látogatóink viselkedését. Az így gyűjtött információkat aztán kampányoptimalizálásra, visszacélzásra, hasonmás célcsoportok képzésére használja. Természetesen így tudhatjuk azt is, hogy a hirdetésre kattintás után mit csinált a felhasználó a weboldalon. Logikus, hogy a Pixel annál jobban működik, minél korábban adtuk hozzá az oldal forráskódjához, ezért javasolt azt a kampányok elindítása előtt jóval hozzáadni - hívta fel a figyelmet együttműködő partnerünk, a Kosárérték.hu.

  1. Dinamikus hirdetések használata
Egyre többen használják ezeket az egyszerű remarketing típusú hirdetéseket, mert a beállítás nem túl bonyolult, a megtérülés viszont kiemelkedő. Ez a hirdetés úgy csábítja az ügyfeleket, hogy újból megmutatja nekik azokat a termékeket, amelyeket weboldalunkon már láttak. Az Amazon is rendszeresen használja ezt a típusú reklámot, nem véletlenül, hiszen rendkívül hatékony. Használatához szükség lesz a Facebook Pixel webáruházhoz adására is, a termékeket pedig fel kell tölteni a Facebook katalógusába. Ezután a hirdetéseket nem kell egyesével létrehozni, ezt beállításunknak megfelelően megoldja helyettünk a rendszer. Igény szerint lehetőség van egy vagy több olyan terméket is retargetálni, amit a látogató megtekintett, kosárba tett vagy már megvásárolt.

Kép: Guardian

  1. Kollekció típusú hirdetések
Az angolul Sequential Ads néven futó típus szintén a remarketing kategóriába tartozik, célja a konverziós arány növelése, lényege pedig, hogy egy hirdetésen belül több terméket mutat meg, így a felhasználónak nagyobb a választási lehetősége. Másként használva egy adott termék különböző előnyeit vagy eltérő használati módjait is taníthatjuk vele a felhasználónak. Létrehozható önmagában vagy dinamikus kampány részeként a Power Editorban vagy az egyszerű Hirdetéskezelőben is.
  1. Generikus retargeting kampányok
Reputáció: te milyen nyomokat hagysz a neten?
Online reputációdnak, vagyis hírnevednek része minden olyan információ, ami megtalálható rólad és a márkádról a digitális térben. Ezek a digitális lábnyomok pedig kihatnak az online megítélésedre. Még akkor is, ha erről te nem is tudsz, vagy nem is te kontrollálod az információkat.
A webáruházban termékeket a kosárba dobáló felhasználók nagyjából 70 százaléka elhagyja a kosarát, mielőtt befejezné a tranzakciót. Ennek a csoportnak csak körülbelül 7-9 százaléka tér vissza magától, hogy mégis megvegye az árut. Ha azonban hirdetéssel visszacélozzuk a kosárelhagyókat, a statisztikák szerint akár 26 százalékuk is konvertálhat. A retargetinges hirdetések esetében az összes arány megváltoztatható, a hirdetés által generált konverziós arány 70 százalékos, az átkattintási arány (CTR) pedig a hagyományosnál akár tízszer is magasabb lehet.
  1. A hasonmás célcsoportok szerepe
A Facebook képes arra, hogy új vevőket kutasson fel számunkra az eddigi vásárlóink, vagy a weboldalunkat felkeresők jellemzői alapján. Az úgynevezett hasonmás célcsoportok arra szolgálnak, hogy hirdetéseink a vevőinkhez hasonló tulajdonságokkal rendelkező embereket érjék el, akik valószínűleg szintén érdeklődnek a termékeink iránt. Ezek a célcsoportok akár a Facebook-oldalunk lájkolóiból, akár a Pixel által kinyert adatokból előállíthatók, amit persze már a rendszer algoritmusai végeznek, de lehetőség van manuálisan is hozzáadni érdeklődési köröket vagy szociodemográfiai jellemzőket.
  1. Márkaüzenetek közvetítése hirdetés útján
Kitől kérjen engedélyt a hűtő a hideghíváshoz?
Változik a fogyasztók és a vállalkozások hozzáállása is: mind fontosabb az élmény szerepe a marketingben. Azonban itt is mindent felülírhat a technológia fejlődése, amely olyan új kérdéseket vet fel, amelyekre nincsenek megfelelői válaszaink.
Mindennek a végén a Facebook egy közösségi platform és szórakoztató médium, a felhasználók célja elsősorban nem a vásárlás, hanem a kapcsolatteremtés és a szórakozás. Éppen ezért márkaüzeneteink szórakoztató formában történő közvetítésére, például rövid és humoros vagy éppen mélyértelmű videók segítségével, szintén remek eszköz. Videók készítésénél törekedjünk a tömörségre, a bevezető nélküliségre, valamint arra, hogy üzenetünk hang nélkül is könnyen érthető legyen.
  1. Kapcsolaterősítés egyéni célcsoporton keresztül
A személyre szabott közönség jó módja az ügyfélkapcsolatok megerősítésének. Az egyéni célcsoportok létrehozása kiválóan alkalmas arra, hogy ügyfeleinkből kizárólagos közönséget hozzunk létre az email-címük, Facebook-azonosítójuk vagy telefonszámuk alapján. Így megtalálhatjuk a weboldallátogatóinkat a közösségi médiában is, nem kell arra várjunk, hogy ők találjanak ránk. Ez elsőként azért jó, mert egyrészt vásárlóinkat könnyedén lájkolóinkká tehetjük, csak be kell töltenünk a címeiket az eszközbe, másrészt kifejezetten nekik hozhatunk létre promóciókat (mintha hírlevelet küldenénk, csak annál sokkal közvetlenebb módon), harmadrészt megjutalmazhatjuk a hűséges vásárlókat, amivel utána azt érjük el, hogy hírét viszik és ajánlják az üzletünket barátaiknak is.
Influencerek: az eredetiség a varázsszó
Az elmúlt években itthon is látványosan megnőtt az érdeklődés a tartalommarketing iránt. Természetesen nem mindegy hogyan építjük fel tartalommarketinggel kapcsolatos stratégiánkat sem. A digitális korban, amikor a tömegmédia hatékonysága már nem olyan, mint régen, a személyre szabott kommunikáció egyre fontosabb. Így kapott fontos szerepet a tartalom mellett az influencerek véleménye is. Erről kérdeztük Lucie Lavenu-t a ShopAlike nemzetközi csapatának online marketing specialistáját.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo