A Ryanair egy korábbi pilótája és a légi közlekedés három veterán szakértője áll a kezdeményezés mögött. Számításaik szerint gépeik 30 százalékkal gazdaságosabban lesznek üzemeltethetők, mint a nagy légitársaságok gépparkja, mert nem egy központból indulnak majd útjaikra, hanem folyamatosan pontról-pontra repülnek, egyúttal kisebb forgalmú, így olcsóbb repülőterekre.
Egyfajta gépet, 190 férőhelyes Airbus A321 neo-t használnának, fokozatosan bővítve a gépparkot. Az alacsony jegyárak érdekében más fapadosakhoz hasonlóan ezeken a járatokon is külön kellene fizetni a csomagokért, az étkezésért, a szórakozásért, vagy a kiválasztott ülőhelyért.
A Swiss Skies az USA mellett később Karib-tengeri, ázsiai, közel-keleti és dél-amerikai járatok indítását is tervezi. Hasonló svájci kezdeményezés, a berni központú, európai járatokat indító SkyWork néhány hete ment csődbe, korábban az Air Berlin, a brit Monarch és a belga VLM fapados adta fel.
Szakértők szerint a távolsági fapados járatok modelljét még kevesen próbálták ki, de ha új gépeket hatékonyan alkalmaznak, mód lehet rá, hogy bejussanak piaci résekbe, majd tovább fejlődjenek.
(Forrás: Financial Times)