Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a közösségi kommunikációs csatornák erejét, hiszen a Föld lakosságának csaknem fele jelen van valamelyik közösségi oldalon és 93 százalékuk, mielőtt bármit is vásárolna, ezeken keresztül tájékozódik a kiválasztott termékről.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
„Naponta egymillió ember regisztrál olyan különféle közösségi oldalakra, mint a Facebook, a Youtube, vagy az Instagram. A Föld lakosságának csaknem fele, 2,8 milliárd ember már most is tagja valamelyik social média csatornának, A Facebook felhasználói közönsége népesebb, mint bármely más ország, hiszen több mint kétmilliárd ember tagja a legnagyobb közösségi oldalnak. Ezért ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni ezeknek a felületeknek a jelentőségét” – mondta Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója, a Piac & Profit „Social Média – 2017” című konferenciáján.
A szakember szerint különösen annak fényében nem szabad a magyar vállalkozásoknak ignorálnia a közösségi felületeket, hogy a vásárlók 93 százaléka a vásárlás előtt a közösségi felületeket használja fel tájékozódási pontként. 57 százalékuk szívesebben vásárolja annak a márkának a termékeit, amelyet követ – így nem csak „megfigyelőként” hanem márkaként is érdemes a közösségi felületeken megjelennie a vállalkozásoknak. (Itt olvashat tippeket ahhoz, hogyan érdemes egy kisvállalkozásnak megjelennie egy közösségi felületen!)
Kulcsár István Róbert
A Shoprenter vezető tanácsadója közvetlenül a főiskola elvégzése után, alapítóként csatlakozott a vállalathoz. A cég 2006-os indulás óta több ezer webáruház elindulása felett bábáskodott.
Ugyanakkor a szakember szerint sok vállalkozás tisztában van a közösségi felületek értékével, viszont az ezeken folytatott kommunikációban alapvető hibákat vétenek. Ezek közé tartozik a túl sok promóciós tartalom, a felhasználók számára érthetetlen szakzsargon használata, illetve a válaszok hiánya. A közösségi felületek egyik legalkalmasabb felhasználási módja - a vevőszerzés mellett - az ügyfélszolgálati tevékenység. Az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban azonban fontos a beérkező megkeresésekre adott válaszok sebessége. „Az ügyfelek 42 százaléka elvárja, hogy üzenetére egy órán belül választ kapjon. Ha ez nem történik meg, tíz ügyfélből három hajlamos negatív véleményt megfogalmazi cégünkről. Pontosan ezek a szikrák azok, amelyekből nagyon gyorsan futótűzszerűen kialakuló, negatív véleményözön keletkezhet, ezért ezeket – ha csak lehet, - érdemes elkerülni. Jól látszott ez az Úszó Világbajnokság alatt kialakult BKK-s botrányból, az online jegyértáékesítési applikáció hibái miatt. Rossz, vagy nehézkesen működő applikáció nem egy akad, de ebből azért keletkezett ekkora botrány, mert a cég – finoman fogalmazva - rosszul kommunikált az ügyfelekkel” – mondta Kulcsár István.
Kulcsár István Róbert: Az okoseszközök a jövő
Piac & Profit: Merre tart szerinted a közösségi csatornákon folytatott kommunikáció?
Maga a folyamat az egyre automatizáltabb, ugyanakkor egyre személyre szabottabb benyomást keltő eszközök irányába tart. A már ma is használatos chatbotok azt a benyomást fogják kelteni, mintha egy élő személlyel kommunikálnánk, a közösségi oldalakon folytatott viselkedésünk alapján pedig kimondottan nekünk szóló ajánlatokat fogunk kapni, amelyeket gépek generálnak majd. Ebből a szempontból, az egyik kedvenc filmem, a Különvélemény, Tom Cruise-al a főszerepben, egy igazi „AHHÁ” élményt jelentett: ott a főszereplő, amikor belép egy metrókocsiba, a retinamintája alapján azonosítják a reklámhordozók és direkt neki szóló ajánlatokat kap. Ez a jövő, az okos hűtő reggel elküldi a dietetikus programnak, hogy mennyi kalóriát fogyasztottam reggelire, az okos karkötőm tudni fogja mennyi kalóriát égettem el napközben, így az okostelefonom, vagy az okosotthonom kikeresi az egyéni igényeimnek, szokásaimnak, életkoromnak megfelelő fitnesztermet és időpontot is foglal nekem. Riasztó lehet ez a vízió, de ez a jövő, erre tartunk.
Az idén húsz éves Piac & Profit jubileuma kapcsán, egy kicsit tekintsünk vissza: mi volt az az innováció húsz évvel ezelőtt, amit szerettél volna, hogy megvalósuljon, és megtörtént?
Húsz évvel ezelőtt még elsősorban a csajok körül forgott az eszem, de amikor főiskolásként vártam a vasúti jegypénztár előtt, mindig arra gondoltam, milyen jó lenne, ha otthon megrendelhetném, kifizethetném és kinyomtathatnám magamnak a jegyet, a kalauznak csak azt kellene ellenőriznie, hogy jogosult vagyok-e az utazásra. Húsz évbe került, de végre ez Magyarországon is megvalósult a vonatközlekedésben.
És mi az az innováció, amit szeretnél, ha húsz év múlva megvalósulna?
Nagyon tartok attól, ami húsz év múlva jön: a globális felmelegedés, a klímaváltozás abszolút reális veszély. Ugyanakkor, amit a legjobban sajnálok, azok az állatok, amelyeket a húsukért, vagy a bőrükért ölünk meg. Nem vagyok álszent, szeretem a rántott csirkét, vagy egy jó steak-et, de nagyon várom már azt az időt, amikor őssejtekből, kádakban növeszthetjük ezeket az élelmiszereket anélkül, hogy állatokat kellene tartanunk értük. Mi a cégünknél, a Shoprenternél is ügyelünk arra, hogy ahol csak lehet, takarékoskodjunk az erőforrásokkal, törekszünk a lehető legfenntarthatóbb működésre. Támogatjuk és bátorítjuk a kollégákat a gyalogos és kerékpáros közlekedésre, ügyelünk az energiafelhasználásunkra, és - ahol csak lehet - kerüljük a papíralapú dokumentumok használatát. Igaz ez nem mindig sikerül, abban az esetben viszont nulla emissziós eljárással, újrahasznosított nyersanyagból készülő papírt használunk.