Még mindig lehet szakítani az EB-n

Tombol a fociláz Magyarországon és nem csak a szórakozóhelyeken: ebben az időszakban jelentősen emelkedik bizonyos fogyasztási cikkek forgalma, mint a sör, vagy a chips, de ilyenkor kelendőek a tévék és más szórakoztató elektronikai eszközök is. Nem csoda, hogy sok cég marketingkampánnyal „rászervez” a Foci-EB-re. Aki még nem tette annak sincs még késő, ha más nem hamarosan jön az Olimpia.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: MTI Fotó: Balázs Attila

Idén nem csak a karácsonyt várták felajzva a kiskereskedelemben érdekelt cégek: a Futball Európa bajnokság és várhatóan az Olimpia is felpörgeti az eladásokat több szegmensben is. A sörgyártók és forgalmazók biztosan nagyot szakítanak, de jól járnak a vendéglátóhelyek, és a szórakoztató elektronikai cikkeket forgalmazók is a Magyarországon tomboló focilázzal. Ezenkívül az utazásszervezők, a biztosítók – akik már tél végén EB és Olimpia biztosítással csábították az ügyfeleket, a játék és sportruházat-forgalmazók is nagyot szakíthatnak ebben a néhány hétben.

Ráadásul sokan hitelből finanszírozzák ilyenkor vásárlásaikat: a tapasztalatok azt mutatják, hogy ebben az időszakban nem csak a vásárlások, de az ezekhez kapcsolódó áruhitelek piaci is magas fordulatszámra pörög fel. De az árukapcsolási lehetőségek száma végtelen. Az osztrák nemzeti vasút például még Ausztria megsemmisítő vereségéből is profitál: az alábbi reklámszpot alig egy nappal a magyar-osztrák meccs után jelent meg.

De sor itt nem ér véget: mind több és több cég döbben rá, hogy ezekben a jeles eseményekben komoly üzleti lehetőség van, valódi hívószót jelentenek a fogyasztóknak.

Tény, hogy az online értékesítésben is a karácsonyi szezon a legerősebb, de a tavalyi Black Friday megmutatta, hogy más kiemelt dátumokra, eseményekre is érdemes rászervezni. Mindig jó, ha a kampányunkat nem ad hoc jelleggel csináljuk, hanem hozzákötjük egy jeles eseményhez, ünnephez, évfordulóhoz - mondják a Webshop Experts szakértői. A jeles nap kiválasztásánál a legfontosabb szempont, hogy a célpiacunknak is jelentsen valamit, mert a kampányunknak éreztetnie kell a vásárlóban, hogy nem csak azért csináljuk, mert az nekünk fontos, hanem mert neki is.

Meccs az irodában? Jó ötlet!
Engedélyezzük vagy tiltsuk a nagyobb sportesemények televíziós közvetítéseinek nézését a munkahelyen? Főnökként most újra előkerülhet a dilemma, hiszen a foci EB nemcsak a fanatikus szurkolókat mozgatja meg. A HR szakértők szerint, ha az engedékenyebbek táborába tartozunk, sokat nyerhetünk vele.
Természetesen a választott alkalom befolyásolja azt, hogy milyen promóciót vagy ajánlatot készítünk hozzá. A választott napok és kampányok lehetnek teljesen specifikusak is. Például a költészet napja fontos lehet egy könyveket értékesítő áruháznak, de kevésbé fontos egy horgászeszközöket árusító boltnak. Viszont az olyan események, mint a foci-EB, vagy a hamarosan megkezdődő riói olimpia a legtöbb korosztályban és fogyasztói csoportban jó alapot adnak egy kampányhoz, ilyenkor csak a kreativitásunkon műlik, hogyan kapcsolódunk az alkalomhoz - még akkor is, ha a terméknek, vagy szolgáltatásnak nem sok köze van a focihoz - egy ügyviteli szoftvereket forgalmazó cég például a magyar gólok után ad 10 százalék kedvezményt.

Függetlenül attól, hogy szeretjük-e vagy nem a focit, tény, hogy a nagy nemzetközi labdarúgó tornák kiemelt eseményei az adott évnek. Milliók ülnek le ilyenkor a tévé elé otthon vagy egy nyilvános szórakozóhelyen. Sok szurkoló rendez ilyenkor kisebb bulikat, meghívva a barátokat és családtagokat, hogy megnézzék közösen az esti mérkőzést. A torna ideje alatt általában még azok is  érdeklődnek pár hétig a foci iránt, akik az év többi részében egyáltalán nem. Így volt ez a legutóbbi EB-n és VB-n is annak ellenére, hogy sajnos a magyar válogatott nem volt ott. Az első magyar győzelem után már bátran kijelenthetjük: az idei foci EB kiemelkedő eseménynek számít, és még több figyelmet kap majd, mint korábban bármikor.

Még a a most eszmélők sem késtek el, mivel a bajnokság július 10.-ig tart, az elkövetkező néhány hét még elég lehetőséget kínál arra, hogy népszerűsítsük magunkat, termékünket kihasználva a tomboló focilázt.

Érdemes egy héttel korábban elkezdeni az igazán nagy akciós ajánlatokat megszellőztetni. Főként e-mail listánkat és  Facebook, Twitter oldalainkat használjuk erre a célra. Elsősorban a már korábban nálunk vásárló, felénk egyszer már bizalommal élő vevőkhöz forduljunk. Érdemes készíteni egy rövid e-mail kampányt, melyben néhány visszautasíthatatlan ajánlatot mutatunk be a vevőknek. Hangsúlyozzuk, hogy csak a hűséges, már vásárlóként regisztrált ügyfelek fognak ekkora kedvezményt kapni, így még nagyobb értékkel bír majd az  ajánlatot.

  • Gyártsunk az EB-vel és a magyar válogatottal kapcsolatos tartalmakat, és tereljünk forgalmat oldalunkra e-mailen és a közösségi csatornákon keresztül. Ilyenkor sokkal többen kattintanak a focival kapcsolatos kulcssszavakra, sőt, sok lehetséges vásárlónk valójában szinte semmi mással nem foglalkozik ezekben a hetekben.
  • Hozzunk létre promóciókat azokra a termékekre, amelyeket a vásárlók megvehetnek egy közös meccsnézésre. Ez a kedvezmény lehet időzített is: a Facebook és a Twitter követőinknek hirdessünk akciót.  Például a meccsek napján az első 10 vásárló 25% engedményt kap össz vásárlási értékéből. De hogy fenntartsuk az érdeklődést, ilyen akciós ajánlatokat időzíthetünk akár a nap folyamán többször is. Például lehet ebédidős 15% kedvezmény, csak 12 óra után megrendelő 5 vevőnek.
  • Hozzunk létre promóciókat azokat célozva, akiket hidegen hagynak a meccsek, és akiket párjuk esetleg átmenetileg “elhanyagol” az EB ideje alatt.
  • Készítsünk egy kérdőívet, amelyben felteszünk 5-10 kérdést az EB-ről. Minden kitöltőnek adjunk egy kupont. A felmérés eredményét pedig publikáljuk a blogunkon.
Nem árt vigyázni a logóval
Már hosszú ideje nemcsak a sportolók között folyik küzdelem a sporteseményeken, mint az Olimpián, hanem a szponzorok és a szurkolók is főszereplőivé váltak a sporteseménynek. Mivel köztudottan jelentős pénzügyi érdekek hálózzák be a sporteseményeket, így a megfelelő kizárólagosság-védelméről új védjegyjogi korlátoknak kell gondoskodniuk.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo