Kinek a dolga, hogy a munkatársak szeressék a céget?

Mostanában divatos téma a munkáltatói márkaépítés, avagy még trendibben: employer branding. Sokat lehet erről hallani és olvasni, de azt veszem észre, hogy valójában kevés az az információ, ami egy cégvezetőnek valójában hasznos. Ezért nézzük meg ma a téma használható oldalát.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nemes Nagy Szilvia - Kép: Performia

Az alap elképzelés tehát az, hogy hozzunk létre egy olyan céget, ahol az ideális munkavállalónk szeretne dolgozni, mert olyan hely, ahol ő jól érzi magát. De min múlik, hogy hol érzi jól magát egy ember? Egy munkahely élményéhez hozzá tartozik bármi, amit megélek egy vállalatnál, amit a céghez kötök. Az is, hogy milyen helyekről lehet ebédet szerezni naponta, az is, hogy milyen a főnököm kinézete vagy mennyire szép helyen van a cég központja, hogy milyen reklámok kommunikálják, amit csinálunk… Tényleg rengeteg apróság, nagy részben olyanok, amire nem is gondolnánk.

Kinek a feladata gondoskodni arról, hogy ez az élmény pozitív legyen?

A vezetőnek? A személyzetisnek? A marketingnek? Egyiknek sem, ez a PR területe, a közönségkapcsolatoké. A legtöbb magyar cégben azért sem gondoskodik senki arról, hogy Pedig fontos lenne azzal foglalkozni, hogy a munkatársakkal jó kapcsolatunk legyen, mert a ez alapvetően meghatározza egy cég eredményességét. A munkatársak élménye határozza meg a termelés színvonalát. Miért? Ha én jól érzem magam ott, ahol dolgozom, akkor nagy valószínűséggel sokkal termelékenyebb leszek, mint ellenkező esetben.

Titkos PR-osaink

Sokszor hangoztatom, hogy a legfontosabb PR-osaink a munkatársak, nem az ügyfelek. Még az is a munkatársaktól függ, hogy mennyi és milyen ügyfelünk van. Megfigyelted már, hogy a stabil, elkötelezett munkatársak több és jobb ügyfelet hoznak?

Akik a rövidebbet húzzák: a személyzetisek

Mivel nincsen tisztázva a PR szerepe, mindent a HR-re sóznak a cégek -logikus, ez is kétbetűs rövidítés. A bérszámfejtéstől elkezdve a képzésen át a csapatépítésig megkapják a nyakukba a “nincs gazdája” munkákat a személyzetisek. Egyik sem HR-es feladat, a csapatépítés például a PR dolga.

Nem véletlen, hogy sokszor fáradtak és demotiváltak a személyzetisek. Az egy dolog, hogy túl vannak terhelve. De ennél még egy nagyobb gondot is felfedeztünk, amikor kutatni kezdtünk. Felmértük a személyzetiseket, hogy miért választották a HR munkakört? A válasz: “Mert szeretek az emberekkel foglalkozni”. Megkérdeztük, mire jut a legkevesebb idejük. Válasz: “Az emberekre”. Jól van ez így? Ha Te táncos akarnál lenni, boldog lennél attól, hogy az előadások előtt és után letakarítod a színpadot? Lelkesedéssel végeznéd ezt a feladatot?

Hagyjuk, hogy a személyzetis a személyzettel törődjön.
Jó kapcsolatok kialakítása a cégen belül
Amikor nem tudod kirúgni a rossz munkaerőt
Soha nem egyik napról a másikra romlik le egy dolgozó teljesítménye, de sokszor későn vesszük észre, ha nem megfelelő a monitoring, illetve még ha észre is vesszük, nem tudjuk, hogyan tegyük szóvá ezt a helyzetet – figyelmeztet szakértőnk, Nemes-Nagy Szilvia.
Azt mondtuk, hogy a munkatársak céghez kötődő élménye ezer apró dologból áll össze. Az ezer dolog közül a legmeghatározóbak mégis az emberek. Kikkel találkoznak legtöbbet a kollégák? A többi kollégával. Tehát fontos, hogy egymással jó viszonyban legyenek.

Kinek a feladata ezt biztosítani? Minden egyes munkatársunknak. Így mindenki PR-os is a munkaköre mellett. És honnan tudja, hogy jó PR-osként mi a dolga? Természetesen meg kell tanítani neki. Azt is, hogy az ügyfelekkel hogyan bánunk, de azt is, hogy a cégen belül egymással hogyan kommunikálunk. Be lehet gyakorolni egy telefonkezelést, céges e-mail írást, de még az öltözködést is. Ezt hívják a nagy cégek protokollnak. Ezt ki kell dolgozni, be kell tanítani és végrehajtatni a munkatársakkal a mindennappokban. Függetlenül attól, hogy milyen pozícióban van a munkatárs, meg kell tanulnia a jó PR-t.

Legyen a cégnek egy PR stratégiája. Ehhez kell egy ember, aki átfogja és végrehajtja a PR stratégiát. Ő fog segíteni a HR-esnek az employer branding kidolgozásban, az ő munkája segít megalapozni a marketing sikerét, és könnyebbé teszi az értékesítést.

Végezze mindenki a saját dolgát a cégben, plusz egy kis PR-t. Így lesz hatékony a munka és szerethető a cég.

Szerző:

Nemes-Nagy Szilvia

Személyzeti és vezetési szakértő

Performia Hungary Kft.

Építsd fel a csapatod!

Szerzőnkről:
Nemes-Nagy Szilvia vezetési és toborzási specialista. Összesen harmincnégy éve oktat, amiből több mint húsz éve az üzleti világban. Tizenhét éve konzultáns, szervezetfejlesztési és vezetői képzéseket tart Magyarország mellett már Romániában is. Képzésein több mint hatezer vezető vett részt kb. ezerötszáz cégtől. 2010-től a Performia Hungary és Exelect Hungary tulajdonos ügyvezetője. Küldetése, hogy a vezetők képzettek legyenek a szervezés, a toborzás és a személyzetkezelés terén úgy, hogy növelni tudják a cég termelékenységét és ezáltal a morált. Célja, hogy egyre többen megtapasztalják, hogy lehet örömteli a vállalkozás.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo