Performia cikkek


Zsoldosok a munkaerő-piacon

Zsoldosok a munkaerő-piacon 

Ma Magyarországon a regisztrált munkanélküliek száma a KSH év eleji adatai alapján nagyjából 300 ezer fő, ami a teljes lakosságnak csupán a 3 százaléka. Ez a szám meglehetősen alacsony és ez folyamatosan csökken. A foglalkoztatottak száma magasan van, ugyanakkor a felvevő piac igénye nagy. A gazdaság fellendülésben van, hiszen sok vállalkozás arról számol be, hogy több a megrendelésük, több a beruházásuk, ami automatikusan magával hozott egy nagyobb mennyiségű munkaerőigényt.
Ez a két közmondás drága mulatság a személyzetfelvételben

Ez a két közmondás drága mulatság a személyzetfelvételben 

Vannak olyan tévhitek a toborzásban, amelyeket most már nagyon időszerű lenne elfelejteni, mert nagyon sokba kerülnek a cégekben – hívta fel a figyelmet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti tanácsadó.
Mi derülhet ki a jónak tűnő jelöltről?

Mi derülhet ki a jónak tűnő jelöltről? 

Minden munkáltató járt már úgy, hogy a felvett munkatárs nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ezzel kapcsolatban Nemes-Nagy Szilvia saját tapasztalatát osztja meg velünk. Igaz történet következik, amelyből felismerheted, mennyire fontos a személyiségteszt és a referencia-ellenőrzés a cégvezetés gyakorlatában.
A felmondó munkatársak nyomában

A felmondó munkatársak nyomában 

Azt tapasztaljuk, hogy sokkal elkeseredettebbek a munkaerőt kereső cégvezetők most, mint korábban. Miért? Mert hiába keresnek folyamatosan embert, ha fel is vesznek végre valakit, akkor két hét, egy hónap múlva az feláll, és elmegy. Nemes-Nagy Szilvia személyzeti és vezetési tanácsadó szerint ez megakadályozható, ha több időt szánunk az emberekre.
Állásinterjú: kérdezni akárki tud?

Állásinterjú: kérdezni akárki tud? 

Az állásinterjú egyik nagy csapdája: minden cégvezető bízik annyira a saját, „természetes” emberismeretében, hogy teljesen erre bízza a kiválasztást. Ilyenkor arra gondolnak, vagy akár ki is mondják, hogy: „ugyan miért kellene az állásinterjú tartásáról külön tanulni? Elvégre kérdezni bárki tud, vagy neeem?”  Valójában még a célzott és eredményes kérdezés se magától értetődő, hát még a válaszok értelmezése – figyelmeztet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti és vezetési szakértő.
Oltári baklövések a személyzetfelvételben

Oltári baklövések a személyzetfelvételben 

Hiába van munkaerőhiány, kapkodva és a stressztől verejtékben úszva nem lehet jó személyzeti döntéseket hozni. Ehhez mérőeszköz és a profi állásinterjú-adatok kellenek. Nagyjából így foglalható össze annak a történetnek a tanulsága, amelyet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti és vezetési szakértő oszt meg velünk.
A kis cégnél is a HR a siker kulcsa

A kis cégnél is a HR a siker kulcsa 

Gyakran hallani a cégvezetőktől, nem kell nekünk HR, meg HR-s, mi ehhez kicsik vagyunk, álláshirdetést bárki tud feladni. Ez igaz, csak a kérdés az, hogy kik fognak jelentkezni arra az álláshirdetésre.
Kinek a dolga, hogy a munkatársak szeressék a céget?

Kinek a dolga, hogy a munkatársak szeressék a céget? 

Mostanában divatos téma a munkáltatói márkaépítés, avagy még trendibben: employer branding. Sokat lehet erről hallani és olvasni, de azt veszem észre, hogy valójában kevés az az információ, ami egy cégvezetőnek valójában hasznos. Ezért nézzük meg ma a téma használható oldalát.
Még munkaerőhiányban se feledd: egy bolond száz bajt csinál

Még munkaerőhiányban se feledd: egy bolond száz bajt csinál 

Amikor már nagyon kell egy ember a cégbe, és hónapok óta nem találsz senkit, akkor úgy tűnik, ez az egyetlen probléma tart vissza a céljaid elérésétől. És már mindegy ki lesz az alkalmazott, csak valaki legyen végre! Az ilyen szituációkban szokott egy probléma helyére száz másik felbukkanni.
Mi az az egy dolog, ami közös a sikeres emberekben?

Mi az az egy dolog, ami közös a sikeres emberekben? 

Az életünk minősége nagyban függ az emberi kapcsolataink minőségétől. A sikeres cégvezetők szinte egyetlen közös jellemzője, hogy magas szinten képesek kezelni emberi kapcsolataikat – véli Nemes-Nagy Szilvia vezetési és toborzási specialista.

Amikor nem tudod kirúgni a rossz munkaerőt 

Soha nem egyik napról a másikra romlik le egy dolgozó teljesítménye, de sokszor későn vesszük észre, ha nem megfelelő a monitoring, illetve még ha észre is vesszük, nem tudjuk, hogyan tegyük szóvá ezt a helyzetet – figyelmeztet szakértőnk, Nemes-Nagy Szilvia.

Mit tehetsz, ha a céged rabszolgája vagy? 

Sok cégvezető azért kezdett vállalkozásba, mert nagyobb függetlenségre, önállóságra vágyott, ezzel szemben abba a helyzetbe került, hogy a saját cége rabszolgája lett.

Munkaerő: hol keresselek? 

A munkaerőhiány miatt ebben az évben is sorra teszik majd közzé az álláshirdetéseket a cégek. De hogyan érhetjük el azokat az embereket, akik valóban értékes tagjai lesznek a csapatunknak? Szakértőnk segít!

Ki húzza a cégünk szekerét? 

Hogyan találjuk meg és vegyük fel azt az embert, aki húzni fogja majd cégünk szekerét? A Performia videójából fontos tanácsokat kaphatunk ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásához.

Egy szokatlan eszköz a munkatársak megtartásához 

A cégvezetők sokszor már azzal is elégedettek lennének, ha jobbak lennének a munkatársak megtartásában. A versenytársak ugyanis semmilyen eszköztől nem riadnak vissza, hogy elcsábítsák a jó munkaerőt. Hogyan segíthetünk ezen a helyzeten? Nemes-Nagy Szilvia egy merőben szokatlan választ ad a kérdésre.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Karácsony, feketeleves nélkül – interjú

Karácsony, feketeleves nélkül – interjú 

Egyre ijesztőbb hírek jönnek az online, telefonos pénzügyi bűncselekmények, lopások és csalások terjedéséről, lényegében bárki potenciális áldozat lehet.
Fenntarthatóság a felsőoktatásban: A BGE egy felelős generációért

Fenntarthatóság a felsőoktatásban: A BGE egy felelős generációért 

Interjú Dr. Horváth Leventével, a Budapesti Gazdasági Egyetem Fenntarthatósági Irodájának vezetőjével.

Költségkímélés

Valami elindult: országosan csökkenek a bérleti díjak

Valami elindult: országosan csökkenek a bérleti díjak 

Az országos albérletpiacon novemberben is csökkent az átlagos lakbér havi összevetésben, mégpedig 0,6 százalékkal.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo