A kérdést a Bristoli Egyetem kutatói tették fel, miután megvizsgálták több ezer, munkájába vonattal ingázó munkavállaló szokásait. Mint kiderült, a vizsgáltak (a megtett távolságtól függően) 35-45 százaléka munkájával kapcsolatos e-maileket kapott és küldött, miközben úton volt – minél hosszabb volt az ingázási út, annál többet. Az illető elérhető volt főnökei, beosztottjai számára – tehát a gyakorlatban munkaidején túl dolgozott.
A jelenségre már más országokban is felfigyeltek, de intézkedés kevés helyen történt. Franciaországban, ahol egyébként már csak 35 órás a heti munkaidő, tavaly fogadtak el törvényt, amely előírja: engedélyezni kell a nagyvállalatok alkalmazottainak, hogy munkaidőn túl kikapcsolják szolgálati mobiljukat, ne fogadjanak hívásokat, és blokkolják a munkahelyükről érkező e-maileket.
A francia Legfelsőbb Bíróság a nyáron 60 000 eurós kártérítést ítélt meg egy brit cég francia alkalmazottjának, mert az kötelezte, hogy legyen állandóan elérhető mobilján főnökei és az ügyfelek számára.
A német Szövetségi Munkaügyi Minisztériumban megtiltották a vezetőknek, hogy munkaidőn túl keressék alkalmazottjaikat, míg a Volkswagen konszern a munkaidő befejeztével kikapcsolja a szolgálati mobilok szerverét.
(Forrás: The New York Times)