Jól jött a Nike-nak a "botrányos" reklám

Ugyan sokan kiakadtak és Nike-cipőket égettek a cég új reklámja miatt, úgy tűnik, a felhajtás mégis a cégnek kedvezett: a reklámköltségeken egy nap alatt 43 millió dollárt spóroltak.

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

A napokban a Nike új reklámkampányt indított Colin Kaepernick amerikaifocista főszereplésével. Kaepernick azzal vált ismertté, hogy 2016-ban a rendőri brutalitás és rasszizmus elleni tiltakozásként féltérdre ereszkedve hallgatta a himnuszt egy sporteseményen. Az esetből hatalmas botrány lett, az NFL futballszövetség betiltotta a hasonló tiltakozásokat, Kaepernick sportkarrierje pedig zátonyra futott, mostanáig egy csapat sem volt hajlandó leigazolni. Erre utal a Nike plakátjainak szlogenje: „Higgy valamiben, ha el is veszítesz miatta mindent.”

A szóban forgó kampány egy plakátja (Forrás: Nike)

A reklámokkal persze folytatódott a botrány, amiben természetesen Donald Trumpnak is meg kellett szólalnia, Twitter-üzenetben elítélte a Nike döntését, és azt jósolta, hogy a cég ezzel kivégezte magát. Hasonló véleményen voltak sokan, főként az amerikai konzervatív-republikánus táborban, akik bojkottot hirdettek, sőt, kisebbfajta mozgalmat indítottak, és egymás után töltötték fel a videókat arról, hogy elégetik a saját Nike-cipőjüket.

Egyelőre azonban úgy tűnik, a felhajtás inkább használt a Nike-nak. Az Apex Marketing Group a Nike reklámköltségvetését elemezte, megnézte, mennyit költenek médiamegjelenésekre. Mint írják, a kampány miatt annyit szerepelt a hírekben a sportszergyártó, hogy az mintegy 43 millió dollárnyi ingyenreklámnak felel meg. Az Apex ráadásul csak a pozitív, vagy semleges megjelenéseket vette számításba, a negatívakat nem, bár az ismert bölcsesség szerint a negatív reklám is reklám.

Az elmúlt napokban a Nike részvényei ugyan 3 százalékkal estek, ez ugyanakkor nem valószínű, hogy a bojkott hatása, mivel a rivális sportszergyártók, mint az Adidas vagy a Puma részvényeinek árfolyama szintén csökkent ebben az időszakban, annak ellenére, hogy ők elvileg profitálhatnának a bojkottból.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.
Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat

Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat 

Nem tetszik a spanyoloknak, hogy azt sem lehet tudni, ki fia borja akarja megvenni egyik legnagyobb járműgyártójukat.
Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében

Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében 

Kettészakított társadalom, gyenge demokratikus intézményrendszer.
Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz

Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz 

Nem olcsó a repülés Amerikába.
Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében

Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében 

A régiós versenytársak elhúztak a csúcstechnológiákban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo