Jogi ügy lesz a sajtbureszből

Több magyar cég is ügyesen reagált Kenderesi Tamás úszó "sajtbureszes" megszólalására a közösségi médiában. A marketingesek emelik kalapjukat, a Magyar Olimpiai Bizottság viszont jogi lépéseket fontolgat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Miután Kenderesi Tamás úszó megszerezte olimpiai bronzérmét a 200 méteres pillangóúszás döntőjében, azt nyilatkozta, hogy ráférne pár sajtburesz. Két hamburgerlánc, a magyar Zing Burger és a Burger King is ráugrott a lehetőségre, hogy Facebook-poszt formájában gratuláljanak Kenderesinek és minden magyar versenyzőnek, aki kint van az olimpián.

Mi is megírtuk, milyen remek marketing ötlet volt, hiszen a nagy eseményekhez kapcsolódó kampányok csak akkor lesznek hatékonyak, ha követjük, hogy mi történik és reagálunk a friss hírekre. (Itt pedig a további tippeket találja, hogyan lehet hasznot húzni a világeseményekből kkv-ként.)

Nem posztolhat bárki az olimpiáról
Az Amerikai Olimpiai Bizottság közleménye miatt érdemes újragondolniuk a marketing stratégiájukat azoknak a cégeknek, akik reklámtevékenységükben az olimpiai játékokra is számítottak. Még a hashtaggel is lehetnek gondok.
A NOB irányelve, kiegészítve a sportolók reklámcélú megjelenéseire vonatkozó 40-es szabállyal (Rule 40) viszont azt mondja: az olimpiát megelőző 9. naptól az olimpiát követő 3. napig csak az olimpia főszponzorai használhatják fel kampányaikban a sportolók nevét - még a sportoló egyéb szponzorai is csak nagyon komoly körültekintéssel, de leginkább sehogy. Ráadásul az olimpia főszponzora a McDonald's, és az irányelveket tartalmazó dokumentumban kifejezetten van egy olyan rész, ami azzal példálózik, hogy versenytársnak igencsak nem illik felhasználni kampányaiban az olimpia arculati elemeit, vagy az ott résztvevő sportolók nevét - írja a Kreatív.

Mindkét megjelenés minden szempontból sérti a guideline-t, sőt ennél súlyosabb, személyiségi jogokat sértő esetről van szó, mert a sportoló image-ét használja. Eddig is voltak olyan megjelenések, amelyek jogtalanul használták az olimpia arculati elemeit, de ezeknél beértük azzal, hogy felszólítottuk őket, vegyék le a hirdetést. Ez a két eset azonban olyan szint, ami túlmegy azon a határon, hogy ne legyen belőle bírósági ügy" – fogalmazott a Kreatívnak Siklós Erik, a Magyar Olimpiai Bizottság marketingigazgatója.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo