A résztvevők az Öböl-térség gazdaságaival kapcsolatos előadásokat hallgathattak meg a többi között a piaci környezet és piacra jutási lehetőségek, üzletkötési szokások, cégalapítás, munkavállalás, arab kultúra és vallás témakörében. A rendezvényt a HITA az Insomnia Kft. és az Insomnia Middle East WLL, illetve térségbeli kiküldött kollégájuk közreműködésével rendezte meg.
A rendezvény előadói kiemelték, hogy a térség olajiparon alapuló gazdasága átalakulóban van, legfőbb törekvésük a saját gazdaságuk diverzifikálása. Ezek az országok gyorsan modernizálódnak, az élet minden területén jelentős importigényekkel rendelkeznek. Az új piacokért folyó versenyben a magyar vállalatoknak is vannak lehetőségeik, azonban ezekhez komoly elhatározás, invesztíció és kitartás szükséges. A sikeres értékesítés érdekében fontos a vállalatok jelenléte, hogy elnyerhessék a partnerek bizalmát. A piac vonzó, hiszen a régió 6 országa csaknem 50 millió fogyasztót jelent olyan országokban, ahol az egy főre eső GDP átlagosan 29 ezer USD. (Irány kelet! - De melyik?)
A rendezvény szervesen illeszkedik a magyar kormány „keleti nyitás” politikájába, amelynek egyik fontos pillére az arab országokkal történő külgazdasági kapcsolatok elmélyítése. Az információs napot nagy érdeklődés kísérte: a cégek részéről közel 60 látogató vett részt az eseményen.