Hogyan juthatunk cégautóhoz a chiphiány ellenére?

A globális chiphiány, valamint a termelési láncokban kialakult problémák még mindig világszerte gátolják az újautópiac fejlődését. Részben emiatt a márkaimportőrök nagyon kevés új autót kapnak, és csak jelentős csúszással tudják kielégíteni a megrendeléseket, ez az állapot pedig várhatóan 2023-ig elhúzódik majd. A helyzetet jól mutatja, hogy a DataHouse Kft. adatai alapján tavaly mintegy 122 000 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 4,8 százalékkal kevesebb 2020-hoz képest.

A flottakezelésben piacvezető LeasePlan összefoglalta az alkatrészhiány hatásait, és tanácsokat ad a céges autókkal kapcsolatos várakozási idő áthidalására.

Miközben nőtt az autóipar chipigénye, a gyártással kapcsolatos nehézségek miatt 2021 második felében akár 13 hónapot is kellett várni egy új autóra, illetve a megrendelt félvezetőkre, melynek következtében egy-egy autógyár is leállt rövidebb-hosszabb időre. A Deloitte TMT 2022 Predictions című tanulmánya szerint az autóipar azért van különösen nehéz helyzetben, mert a teljes ellátási láncot érinti a probléma. Az előrejelzés alapján idén enyhülhet a chiphiány és az év végére csökkenhet az átlagos szállítási határidő. Az autóipar generálta félvezetőpiac értéke meghaladja majd a 60 milliárd dollárt.

depositphotos.com

A kiszámíthatatlan iparági környezet, az egyre növekvő autóárak, továbbá a kibocsátási és biztonsági normák szigorodása nemcsak a magán-, hanem az üzleti szektor számára is problémát okoz. Ezért a vállalatoknak még fontosabbá vált a tervezhetőség és a rugalmasság a céges autók terén, hiszen a piaci helyzet, illetve a szállítási határidők stabilizálódásáig is szükségük van járművekre.

Milyen átmeneti megoldások léteznek, hogy céges autóhoz jussunk?

A LeasPlan szerint többféle módon is áthidalható a probléma. A flottakezelő az alábbi megoldásokat javasolja a vállalatok számára:

Válasszunk raktárról elérhető autókat: A LeasePlan flottájában saját raktárkészletről érhetők el az előre rendelt közkedvelt, céges normáknak megfelelően felszerelt új autók, amelyek folyamatosan érkeznek Magyarországra. A flottakezelő így teljes körű szolgáltatás mellett gyorsan tudja teljesíteni a különféle megrendeléseket. Ezeket a járműveket hagyományos és rugalmas lízingkonstrukció keretében is bérelhetjük.

Használjunk használtat: A LeasePlan saját lízingflottájából visszaérkező, három-négyéves, kevés kilométert futott használt autói operatív lízing formájában is elérhetők további 2-3 éves időszakra, teljes körű szolgáltatás mellett. A kiváló állapoton felül az ilyen autók előnye, hogy ismert előélettel, illetve garantált szerviz- és kártörténettel rendelkeznek. Az adatok hitelességét egy független szakértő partner által elvégzett állapotfelmérés biztosítja, melynek során számos ponton vizsgálják át a kínálatba kerülő járműveket.

Fontoljuk meg az alternatívákat: Mivel az autógyártók az EU szén-dioxid-kibocsátási célkitűzéseinek megvalósítása miatt a tisztán elektromos és a plug-in hibrid járművekre fókuszálnak, az ilyen típusú autók szállítási ideje rövidebb lehet, mint a hagyományos meghajtásúaké. Célszerű ezért opcióként ezek beszerzését is mérlegelni abban az esetben, ha az általunk választott dízel vagy benzinmeghajtású modellre sokat kell várni.

Döntsünk rugalmasan lízingelhető autók mellett: A hosszú szállítási idők jól kiválthatók a FlexiPlan konstrukcióval, amellyel akár már egy hónapra is bérelhető autó. Ebben a típusú flottában találhatók mind vállalati használatra optimalizált alsó-közép- és középkategóriás autók, mind elektromos és használt járművek. Ezenkívül a LeasePlan haszongépjárműveket (3,5 tonnánál könnyebb kisteherautókat) és ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat is kínál a belvárosi kiszállítás és a közúti fuvarozás iránti megnövekedett igényekre reagálva, amelyeknek szintén rövidebb a szállítási ideje, mivel a személyautókkal ellentétben kevesebb chipre van szükség az összeszerelésükhöz.

 

 

Véleményvezér

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.
Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk

Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk 

Hol van már a Magyarország jobban teljesít szlogen?
Azerbajdzsánnak nem elég Putyin bocsánatkérése

Azerbajdzsánnak nem elég Putyin bocsánatkérése 

Nincs bocsánat az azeri gép lelövése és a segítségnyújtás elmulasztása miatt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo