Brutálisan megdrágult a kávé – luxussá vált az olaszok reggelizése

Drágult az olaszok által kedvelt csésze eszpresszó kávé, miután a kávé ára – a vajhoz, és a csokoládéhoz hasonlóan – majdnem ötven százalékkal emelkedett – közölte az Assoutenti fogyasztóvédő szervezet.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Róma bárjaiban a korábbi egy euróról legalább egy euró tíz centre emelkedett egy csésze kávé ára. Hasonlóképpen tíz-húsz centtel kerül többe a cappuccino és az összes többi kávé alapú ital is. Az északi Bolzanóban a csésze kávé ára egy euró harminc cent fölé emelkedett, a déli Nápolyban pedig elérte az egy eurót.

Ritkán drágul

Olaszországban átlagosan 1,21 euró lett a csésze kávé ára, ami tizennyolc százalékos emelkedést jelent 2021 óta. Olaszországban a presszók pultjainál, állva fogyasztott kávé az egyik legnépszerűbb alapterméknek számít, amelynek az ára nem szokott ingadozni. Az olaszok évente hatmilliárd csésze kávét fogyasztanak a bárokban. Társadalmi közmegegyezésnek számít, hogy egy csésze kávét mindenki megengedhessen magának. Ezért ritkán drágul, és minden áremelés nagy visszhangot kap.

Felment az ára
Felment az ára
Fotó: Depositphotos

A koronavírus-járvány évei egyik szlogenjének számított, hogy számos terméknek felment az ára, de az olaszok ugyanannyiért ihatták a csésze kávét a Covid előtt és után is.

A mostani áremeléssel „luxussá vált az olaszok reggelizése” – vélekedett az Assoutenti. A vaj ára átlagban meghaladta a kilónkénti tizenhárom eurót, ami a szintén az olaszok reggelijéhez tartozó péksütemények drágulásához vezetett.

A kávé és a csokoládé árának emelkedését elsősorban a közép- és dél-amerikai, valamint az ázsiai ültetvények termelésének zuhanásával magyarázzák.

„A nyersanyag-utánpótlásban kialakult nemzetközi válság, amelyet többek között az éghajlatváltozás, a logisztikai nehézségek, a termelési költségek emelkedése okoz, közvetlenül hat az olasz fogyasztók pénztárcájára, és szünet nélkül emeli az élelmiszerek árát. A drágulás módosítja a családok szokásait, arra kényszerítve a polgárokat, hogy a takarékosság jegyében lemondjanak a minőségről. Ha így haladunk, nem lehetetlen, hogy a csésze kávé ára a bárokban hamarosan eléri a két eurót” – vélekedett Gabriele Melluso, az Assoutenti elnöke.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo