Néhány év és itt az alfa-generáció

Milyen szakképzést igényel a 21. század átalakuló technológiai és üzleti környezete? Milyen értékrenddel és szokásokkal érkezik a munkaerőpiacra a 2005 után született alfa-generáció, melynek tagjai már nem is ismerik, milyen az, amikor az életvitelünk még teljesen offline és analóg volt online és digitális helyett? Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Okos cég című konferenciáján.

Milyen készségekkel maradhatunk az automatizáció, robotizáció és a mesterséges intelligencia terjedése ellenére továbbra is keresett munkaerők?

  • Soft skillek (kommunikáció, empátia, EQ)
  • Kritikai értékelés
  • Változási készség
  • Innováció
  • Élethosszig tartó tanulás
  • Agilitás és rugalmasság
  • Digitális kompetenciák
  • Együttműködés, nyitottság
  • Hatékony stresszkezelés
Kilenc gondolat az Y-generációsokról, amit érdemes rendbetenni
Mi a fene van a mai fiatalokkal? Sok munkáltató szembesül azzal, hogy az Y-generáció – látszólag – egyik pillanatról a másikra hajlamos felpattanni az asztaltól. De ez csak látszólag van így, mert ha megértjük miben különböznek ők a korábbi generációktól, akkor lesz eszközünk a motivációjukra is.
Az elvárásoknak ebbe a rendszerébe érkezik az alfa-generáció, vagyis a 2005 után született fiatalok (legidősebb tagjaik már 13 évesek, öt év múlva, 2023-ra nagykorú munkavállalókká válnak). Ők már az Y generációtól is eltérnek:
  • Gyors sikereket akarnak.
  • Nem szeretik a monotonitást.
  • Sokat kell őket dícsérni.
  • Azt szeretik, ha ők osztják be maguknak a munkát.
Mi fontos a mai fiataloknak, a Z-generációnak a munkahely megválasztásakor? A brand ereje csak a hatodik helyen van a felsorolásukban.

Fontos nekik, hogy milyen digitális eszközöket kapnak a munkájukhoz, milyen szoftver-rendszereket használ a cég, milyen munkabeosztást követelnek meg tőlük (például van-e lehetőség home office-ban dolgozni, lehet-e csúsztatni, később bejárni, mert imádnak sokáig aludni), lehetnek-e a munkájukban proaktívak, önálló ötletekkel előállók, kezdeményezők, valamint milyen jutalmazási rendszerre számíthatnak.

Korszerű szakképzést!

"Nem elég a harminc éves slide-okat lecserélni. Készségeket kell fejleszteni, hogy a fiatal munkavállalók tudjanak válogatni az óriási információtömegből", mondta Monszpart Zsolt, a Magyar Innovációs Szövetség alelnöke.

A tanintézményeknek gondolkodni kellene megtanítani az embereket, nem pedig passzívan befogadni és bemagolni az adatokat, ismeretanyagokat. Jó módszer a kreativitás és az önálló gondolkodás serkentésére az úgynevezett "fordított osztályterem. Kiküldjük az anyagokat, másnap csak megvitatjuk. Nem tud hozzászólni az, aki nem tanulta meg" - magyarázta Dr. Dietz Ferenc, a Budapesti Gazdasági Egyetem kancellárja.

A cégek erősen adatintenzív tevékenységet folytatnak, s ezeket az információhalmazokat az emberi elméknek továbbra is át kell látniuk. "A munkavállalók egyre inkább a képi, vizuális megjelenítésben dolgoznak" -mondta Jagodics Tamás, a Cégmenedzser Kft. ügyvezetője.

"Lehet ellenállni az új technológiának, de nem érdemes. A gyerekeid feje búbját látod folyton, mert a mobiljukba vannak bújva. Ez a generáció már úgy nőtt fel, hogy a feje búbját látod csak. Nektek kell alkalmazkodni hozzájuk. Öt-tíz év múlva ők lesznek a felsővezetők és cégvezetők" - mondta Jagodics.

"A következő húsz évben 100-200 évnyi fejlődést fogunk megélni" - mondta Kelemen Viktor, a Bureau Veritas ügyvezetője.

Nem erre az állásra, de jönnék
Hihetetlen ütemben termelődnek és terjednek a közösségi média felületein az álláshirdetések. Látszólag nagyon egyszerűen használható ez a vadászmező, valójában azonban sok olyan érzékeny pontja van a kommunikációnak, amelyen elcsúszhat egymás mellett a kereslet és a kínálat.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo