A Nespresso-trükk, avagy vidd házhoz az élményt

Imádok kávéházakba járni. Egyszerűen jobban ízlik ott a kávé. És persze az illat, ami belengi az egész helyet. Imádom azt az élményt. Sokat próbáltam, de az otthon főzött kávé sosem ízlett annyira. Pedig milyen jó lenne, ha otthon is tudnék olyan élményt készíteni, mint a kávéházban. Ugye?

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Nespresso élmény 1.0

Nagy szerencsére a Nespresso marketingosztályán is sokan ismerték ezt a problémát. Ezért létrehoztak egy olyan gépet, ami pontosan ugyanolyan ízű kávét készít, mint ami a kávéházakban kapható. Oké. Eddig minden rendben. Piacra is dobták. És semmi sem történt. Nem kezdték el tömegesen venni a vásárlók a kávét. Hiba csúszott valahol a rendszerbe. Hiába volt ugyanolyan ízű a kávé, az élmény mégsem volt ugyanaz. Továbbra is a kávéházakban keresték a vásárlók a kávé élményt.

Kép: Pexels

Mire jött rá a Nespresso a finom kávé élményével kapcsolatban?

Nem túl bonyolult rájönni a neuromarketing segítségével, hogy miért nem érezzük olyan finomnak az otthoni kávét, mint a kávéházban kaphatót.

Az üzletben egy olyan komplex érzékelési élményben van részünk, amit nem élünk át az otthoni közben. És mint kiderült, a legmeglepőbb az, hogy ez nem is a kávé ízén múlik.

Tehát a jó kávé és a hozzá kapcsolódó élmény, ne ma kávé ízén múlik. Persze egy pocsék kávét mindenhol pocséknak érzünk.  De csak attól, hogy a kávégépünk jó minőségű és finom bársonyos ízű kávét készít, még nem lesz ugyanolyan finom a kávé, mint egy kávéházban.

A Brut-hatás, avagy az orruknál fogva vezetni a vásárlókat
A tökéletes szenzoros üzleti modell

Tudom, elég furcsán hangzik, hogy szenzoros üzleti modell. Rögtön elmagyarázom mi ez, és miért bámulatosan hatékony.

Miután rájöttek a Nespresso kollégák, hogy nem a kávé ízét kell módosítani, nekiálltak, hogy bevigyék a kávéházak szenzoros élményét a kávéfogyasztók lakásába. A szenzoros élmény alatt azt értették, hogy a lehető legjobban hasonlítson az otthon elfogyasztott kávé érzékelési élménye a kávéházi kávé élményéhez. Minél többen érzékszervünk élje meg ugyanazt az élményt, hogy az agyunk ugyanazt az élményt közölje velünk.

Hogy ezt a rögzült vásárlói tapasztalatot megtörje, a Nespresso ( a kávéházi kávé sokkal jobb, mint az otthoni) 2 dolgot csinált.

Előkelő kávéházakat nyitott nagyvárosokban, hogy megteremtse a vásárlók elvárásainak megfelelő komplex érzékelési élményt.

Második lépésben pedig megmutatták a vásárlóiknak, hogy ők is képesek ugyanezt az élményt saját maguk, akár a saját hálószobájukba vagy konyhájukba megteremteni.

Ehhez úgy módosították a kávéfőzőrendszert (otthoni kávégépek), hogy azok sokkal több illataromát bocsássanak ki. Zseniális húzás volt (és elég érthetetlen módon a legtöbb vállalkozás figyelmen kívül hagy).

A Nespresso csak azért létrehozott egy kávéház láncot, csak azért, hogy átalakítsák a termékükhöz kapcsolódó érzékelési élményt (kávé illat és érzés). A kávéházaikban pontosan ügyeltek arra, hogy ugyanolyan érzékelési élményben legyen a vásárlóknak része, mint amit az otthoni kávégépeikkel képesek előállítani.

Szerzőnkről:
Földi Miklós Dániel, reklámpszichológus, üzleti tréner, író, immár több mint tízéves üzleti és szakmai tapasztalattal rendelkezik a reklámértékesítés és vállalkozásfejlesztés területén. Kutatói területe a neuromarketing, neurotudományok, döntéshozatal, üzleti pszichológia és önismeret, befolyásolás a munkában. Saját média- és tréningcégét vezeti sikeresen. Ügyfelei elsősorban kis- és középvállalkozások.
Hogyan használd Te is a szenzoros élményt?

Kezd el tudatosan használni a termékedhez kapcsolódó ingereket! Ha megteheted hozz létre olyan üzleteket, ahol kipróbálhatják a termékeidet a vásárlóid, és alakítsd úgy, hogy nagyon hasonló élményben legyen részük, mint otthon. Ha nem tudsz vagy nem akarsz boltot nyitni, csinálj bemutatókat, rendezvényeket és vond be a vásárlóid lehető legtöbb érzékszervét amikor kipróbálja a termékedet. De vigyázz, csak olyat mutass, amit otthon is vagy nélküled is képes megcsinálni, hogy ugyanazt az élményt kapja, vagy nagy csalódás lesz a vége. Ezért pontosan tervezd meg az élményt amit kap a vásárló, és engedd meg, hogy pontosan ugyanazt vigye haza.

És hogy mennyire sikeres a Nespresso? Én azóta negyedannyit járok kávézóba….

Szerző:

Földi Miklós Dániel

Reklám- és gazdaságpszichológus, üzleti tréner,

foldimiklosdaniel.hu

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo