Míg az Egyesült Államokban alig ismerik a Huaweit, a Xiaomit és társaikat, azok egyre jobban elterjednek Ázsiában és Európában, mivel az iPhone-okhoz hasonló teljesítményt nyújtanak – lényegesen alacsonyabb árért. Mivel a hazai piac telítődik, a mobilgyártók nagy erővel nyomulnak a potenciálisan igen széles lehetőséget kínáló francia, német, indiai és délkelet-ázsiai piacon.
A Huawei a világpiacot vezető Samsung után immár a második helyen áll eladásaival a világban, és nagy a reklámban is: hangversenyeket támogat Görögországban, szponzora a litván kosárlabda-válogatottnak és a kölni Kína fesztiválnak. A Vivo, a külföldön kevéssé ismert nagy kínai mobilgyártó a tavalyi oroszországi labdarúgókupa támogatója volt.
A pekingi Xiaomit csak 2010-ben alapították, s 2018-ban már a 4. helyen állt eladásaival Európában, és az első helyen Indiában.
Abban, hogy a kínai mobilok nem tudnak betörni az amerikai piacra, a politika is fontos szerepet játszik. Az amerikai kormány évek óta gátolja a Huawei mobiljainak és távközlési berendezéseinek elterjedését, azzal az indokolással, hogy azok a kínai hírszerzés érdekeit szolgálhatják.
Kínában, a világ legnagyobb mobilpiacán a Huawei áll az élen, utána a Vivo és az Oppo, egy vállalat két márkája következik. Az Apple csak az 5. helyen áll, míg a Samsungnak mindössze 1 százalék jut az óriási kínai piacból.
(Forrás: The New York Times)