Az online kupon még több vásárlásra csábítana

Annak ellenére, hogy sokan kész bevásárlólistával vágnak neki az üzleteknek, egy vonzó kupon arra ösztönözheti a fogyasztókat, hogy megvásároljanak valamit, amit egyébként nem terveztek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy amerikai felmérés során 1000 élelmiszerbolti vásárlót kérdeztek meg szokásaikról. 10 válaszadó közül 4 egy jó ajánlat hatására többet vásárolt a tervezettnél, ráadásul ugyanilyen arányban vásároltak olyan márkát, amelyet egyébként nem vettek volna meg – írta együttműködő partnerünk, a Kosárérték magazin.

Forrás: Kosárérték magazin

A fogyasztók továbbra is a különféle kupon típusok kombinációjára támaszkodnak a megtakarítások tekintetében: a megkérdezettek 55%-a digitális és hagyományos papírkuponokat is használ. Azonban figyelemre méltó, hogy a válaszadók több mint fele (53%) inkább csak digitális kuponokat szeretne. Sőt, a vásárláskor felhasznált kuponok mennyisége 63%-kal növekedne, ha az ajánlatok online is elérhetők lennének.

A mobilon elérhető kuponok hatékonyságának és kényelmének ellenére az eMarketer becslései szerint csupán a felnőtt lakosság 53,2% -a használ idén digitális kuponokat, ami mindössze 3,3%-os növekedés a 2017-es értékekhez képest. A digitális kuponok terjedésének kerékkötői többek között a kiskereskedelmi boltok heti kiadványai, amelyeket a vásárlók több mint fele néz át alaposan hétről hétre a leértékelések után kutatva.

A nők nem tudnak ellenállni a kuponoknak
Minden második ember vásárolt már internetes bónt, tízből kilenc kuponozó nő – derült ki az Appspect Kft. friss kutatásából. A legvonzóbb kategóriák az utazás, a szórakozás, a wellness, a gasztronómia és a szépség. A felmérés szerint legalább 50 százalékos kedvezmény a legjobb csali.
Bár a vásárlók nem álltak át teljesen a digitális kuponokra, a tanulmány szerint a formátum jelentősen befolyásolja majd a vásárlási döntésekre fordított időt. A vásárlás közben digitális kuponokat használók 82%-a egy héten belül beváltja az engedményeket, minden tizedik vásárló pedig 24 órán belül felhasználja a kedvezményeket.

Rengeteg vásárló (43%) azonban lemarad az akciókról, mert elfelejti beváltani digitális kuponját a fizetés során. Ennek elkerülésére az úgynevezett scan-and-go alkalmazások – amelyek iránt a válaszadók 60%-a mutatott élénk érdeklődést – jelenthetnek jó alternatívák a kereskedők számára.

A technológia lehetővé teszi, hogy a vevők beolvassák a termékek egyedi azonosítóit (SKU – stock-keeping unit), megnézzék az áruhoz kapcsolódó elérhető engedményeket, majd sorban állás nélkül kifizessék a megvásárolt árucikkeket.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo