A hazai pénzintézetek folyamatosan ostromolják ajánlataikkal a hazai vállalkozásokat, melynek eredménye meg is látszik a bankváltásokban. Érdekes módon azonban a magyar cégekre még mindig kevéssé jellemző, hogy különböző szolgáltatásokat különböző bankoknál vegyenek igénybe.
Az egy cégre jutó bankkapcsolatok száma csupán 1.15 a teljes hazai cégbázis tekintetében, azaz a cégek döntő többségének csak egy pénzintézettel van állandó kapcsolata. A nagyvállalatok körében már valamelyest más a helyzet, de még az 1 Mrd Ft éves árbevételt meghaladó szegmensben sem éri el az átlagos bankkapcsolatok száma a 2-t.
Ráadásul a bankkapcsolatok száma még csökkent is az elmúlt 5 év tekintetében, de az elmúlt 1 évben már állandósulni látszik mindegyik szegmensben. A bankkapcsolatok számának alakulása alapvetően két ellentétes hatásnak az eredménye. Egyrészről a különböző termékek kondíciói jelentős eltéréseket mutatnak pénzintézetenként, amelynek hatására a vállalkozásoknak érdemes bizonyos szolgáltatásokat különböző bankoknál igénybe venni, és ez növeli a bankkapcsolatok számát. Másrészről azonban a pénzintézetek igyekeznek minél több szállal magukhoz kötni ügyfeleiket, és ehhez megfelelő csomagokat kidolgozni, és az ilyen irányú tevékenység csökkenti a bankkapcsolatok számát. Úgy tűnik, a két folyamat egyensúlyban volt az elmúlt 1 évben és ezért nem változott összességében az egy cégre jutó bankkapcsolatok száma.
A teljes cégbázis bankszámlabirtoklásait vizsgálva az OTP, a Raiffeisen és a K&H jó éveket tudhat maga mögött, míg nagyot csökkent a vállalati bankkapcsolatok száma a takarékszövetkezeteknél. Az 1 milliárd Ft éves árbevétel feletti szegmensben az OTP, az UniCredit és a K&H bankkapcsolatainak aránya növekedett a legjobban.