A weblap tehet róla, ha nem megy az üzlet?

A weboldal dizájn egyik legfontosabb célja egy vállalkozás számára, hogy a látogatókat vásárlókká konvertálja. Nem több szépségről, hanem több eladásról van szó.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az emberek fejében a dizájn olyasmiként él, mint ami szebbé teszi a dolgokat. Vagyis jó, ha van, de inkább csak olyan, mint egy csipketerítő az asztalon – anélkül is kifogástalanul ellennénk. Nagyobbat azonban nem is tévedhetnénk! Arról, hogy a dizájn milyen fontos versenyelőny növelő tényező lehet, korábban részletesen írtunk. A webdizájn esetében pedig a szakértők szerint az összefüggés még direktebb: a jobb dizájn segítségével többet tudunk eladni, akár fizikai, akár digitális terméket értékesítünk.

Hasznos tippek kezdő honlap készítőknek
Sok kisvállalkozó vág honlap készítésbe saját kezűleg, akár anyagi okokból, akár pusztán kíváncsiságból vagy önfejlesztés céljából. Összeszedtünk pár olyan oldalt, amik kezdő honlapépítőknek nyújthatnak segítséget.
Valójában a fejlesztéshez a legkevesebb köze az oldal stílusának, esztétikájának van. Rengeteg módon javíthatjuk az oldal dizájnját anélkül, hogy bármit változtatnánk azon, ahogy valójában kinéz.

Kutassuk a szűk keresztmetszetet!

A jó dizájn alapja, hogy a látogatók könnyen és gyorsan megtalálják, amit keresnek nálunk, és az egész folyamaton (legyen az tájékozódás vagy vásárlás) egyszerűen és kitérők nélkül végig tudnak haladni. Tehát először is szabaduljunk meg a szűk keresztmetszetektől! Vagyis azoktól a pontoktól, ahol elveszítjük a látogatókat.

A Google Analytics segítségével megkereshetjük azokat az oldalainkat, ahol nagy a visszafordulási arány, ahol nagyon alacsony a konverzió, és amelyek nagyon lassan töltődnek be. Ez a három mutató már segíthet, hogy hol kell elkezdenünk munkálkodni.

Ha már tudjuk, hogy hol kell változtatni és ötletünk is van arra, hogyan tegyük, mindenképpen teszteljünk! A profik jól tudják, hogy az A/B teszt – vagyis kétféle lehetőség megmutatása a fogyasztóknak, amelyek közül azt választjuk, amelyik jobban teljesít – a legjobb megoldás az eredményesség növelésére. Ha a szakemberek ezzel dolgoznak, amatőrként se ringassuk magunkat abba a tévhitbe, hogy ami nekünk jó, a fogyasztóknak is jó lesz. A teszteléshez ingyenes eszközök is rendelkezésre állnak, amelyek segítségével kipróbálhatjuk például, hogy milyen call to action szín, vagy fejléc elosztás működik a legjobb konverzióval. Miért tippelnénk, ha mehetünk biztosra?

Kép:Pexels

Mutassuk meg, mit adunk!

Talán meglepő, de számos céges weboldalon egyszerűen nem derül ki, hogy valójában mivel tudnának segíteni a vásárlónak és miért inkább ők, mint bárki más. Vagy ha ott is van az információ, ennek megszerzéséhez indokolatlanul nagy erőfeszítéseket kéne tennie a látogatónak, aki inkább elmenekül. A webdizájn oldaláról ez azt jelenti, hogy mennyire hatékonyan tudjuk a dizájn eszközeivel átadni azokat az értékeket, amiket a cégünk képvisel.

Ha a számunkra elképzelt ideális ügyfél nem látja a webhelyre érkezés után egy-két másodperccel, hogy éppen ott van, ahol lenni akar, vesztettünk. A fejlesztéshez próbáljuk meg a látogató helyébe képzelni magunkat. Mit keres az, akinek el akarunk adni? Mi a problémája, amire megoldást várna? Fontos, hogy megjelenítsük ezt, és azt is, hogy miért vagyunk mi jobbak a versenytársainknál. Nem általános, semmitmondó szövegekre, hanem konkrétumokra van szükség! Ingyen szállítunk? Gyorsan dolgozunk? Kifejezetten a fiatalok/idősek/tengerimalac tulajdonosok igényeit szolgáljuk ki?

A legjobb „Rólunk” oldalak piszkos trükkjei
A céges weboldal elmaradhatatlan „Rólunk” menüpontjában olyan lehetőségek rejlenek, amiket sokan azért hagynak kihasználatlanul, mert túlságosan szó szerint értelmezik a címszót, és nem tudnak ellenállni a személyes hiúságunknak hízelgő csábításnak. Szakértőnk segít, hogyan lehet jobban csinálni!
Megjelenítés szempontjából a szakértők szerint az átláthatóságra érdemes figyelni ez esetben. Ha lehet, használjunk grafikát, videót, és jól látható navigációs lehetőségeket, hogy a látogató tovább tudjon haladni arra, ami speciálisan érdekli a lehetőségek közül.

A kevesebb itt is több

Ha már szóba került a videó: nagyon népszerű forma, de ahogy minden más hasonló elemet, ezt is csak akkor használjuk, ha értjük és valóban tudunk értelmes formát adni neki. A Google és a SOASTA monitoring cég tavalyi big data elemzése kimutatta, hogy minél komplexebb egy weboldal, annál nehezebben jött létre a konverzió. Már csak azért is, az elemzés szerint, mert minél összetettebb az oldal, annál nehezebben töltődik be. Az emberek pedig nem szeretnek várni. Ha a felhasznált technológiák nem segítik a konverziót, csak feleslegesen bonyolítjuk velük az oldalt. Bármilyen divatos valami, ha nem hat pozitívan az eladásra, felejtsük el!

Egyébként az oldalak betöltődésének sebességét egy meglepően egyszerű módszerrel is gyorsíthatjuk: figyeljünk a képek méretére és fájlformátumára. Használjuk a lehető legkisebb méretű képeket, amik még kifogástalanul jelennek meg, és ha lehet, használjunk jpg formátumot a png helyett. Utóbbi általában sokkal kisebb fájlokat eredményez.

Gondolkozzunk mobilban

Bár erősen reméljük, hogy mostanra a cégek már tisztában vannak ezzel, azért nem maradhat ki: mobilon is kifogástalanul működő weboldal nélkül a potenciális vásárlók jelentős részét veszítjük el kapásból. A reszponzív weboldalak formában tökéletesen alkalmazkodnak minden kijelzőhöz, de a jó dizájn a különböző eszközökön másképpen működő felhasználókhoz is igazodik. A mobilon egyszerre kevesebb látszik a képernyőn, ezért különösen fontos az egyes oldalon a fontos tartalmi elemek elhelyezése. De az is a mobilos netezés terjedésének köszönhető, hogy a korábbi, sok menüpontos oldalak helyett a hosszan görgethető formák kerülhet előtérbe. Itt ugyanis a felhasználók kevésbé szeretnek oda-vissza kattintgatni, mint desktopon tették.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo