A nap, amikor a szív győz az ész felett

A virágárusok a Valentin-nap nagy nyertesei, de az éttermek, az ajándékboltok, a mozik és az ékszerészek sem panaszkodhatnak – pedig Magyarországon ez a legkevésbé elfogadott ünnep, csak a lakosság 40 százaléka lepi meg párját ezen a napon és még az ukránok is többet költenek ajándékra.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Krisztus után 496-ban Gelasius pápa hivatalosan is elrendelte, hogy az addigi Luperkalia ünnep helyett február 14-én Szent Valentinre emlékezzenek. Habár az ünnep eredete régre nyúlik vissza, a szerelmes képeslapok küldése Nagy-Britanniához és körülbelül a XVII. századhoz köthető, Magyarországon pedig alig-alig vannak gyökerei. Mára leginkább a szerelmünk kinyilvánításának, lánykérések szimbolikus napjává vált ez a nap.

Mennyit engedsz a feléből? Így alkudozunk mi…
Egy hiánypótló nemzetközi felmérésből egyértelműen kiderül, hogy a férfiak jobban szeretnek alkudozni, de a nők nagyobb árengedményeket képesek kicsikarni. Ugyanakkor mindkét nem esetén a külső megjelenés döntő lehet egy tárgyalás során
De vajon milyen gazdasági hatásai vannak?

Több mint 5600 embert kérdezett meg a Picodi.com világszerte (32 különböző országból Európát, Ázsiát, Ausztráliát, Afrikát és Amerikát is beleértve), hogy megtudják: mit gondolnak a helyiek a Valentin-napról.

Az első és legfontosabb: a magyarok nem nagyon szeretik a Valentin-napot. A megkérdezettek kevesebb mint fele (szám szerint 40 százaléka) tartja és ünnepli ezt a napot. Az eredmény még így is valószínűleg örömmel tölti el az étterem-, ajándékbolt tulajdonosokat, mozikat valamint ékszerészeket – ezek bizonyultak a legnépszerűbb ajándék lelőhelyeknek. A férfiak 21 százaléka étterembe viszi szíve választottját, 20 százalék az ékszerek mellett teszi le a voksát és csaknem 50 százalék készül virággal, virágcsokorral.

A nők egyharmada (33%) szintén egy kellemes vacsora mellett dönt, de a listájukra felkerültek az elektronikai eszközök és a kirándulások (11-11%), valamint a kézzel készült ajándékok (17%) De vajon mik az elvárások ilyenkor? Mely ajándékok nyerik el a magyar párok szívét? Úgy tűnik, a férfiak nem tudnak mellényúlni a virágcsokorral, a hölgyek 52 százaléka örömmel fogadja, a férfiak viszont szívesebben mozdulnak ki (mozi/színházjegy 33%) Meglepő lehet, hogy a férfiak 21 százaléka egyáltalán nem vágyik semmire, még kézzel készült apróságra sem (ez utóbbit a megkérdezettek csak 17 százaléka értékelné nagyra)

Fontos észben tartani: készpénz továbbra sem túl népszerű ajándék – a nők 55, a férfiak 29 százalék kifejezetten nem örülne neki. Érdemes nők esetén a háztartási készülékeket és az elektronikai kütyüket is mellőzni (36% és 18%). S hogy nyűgözzük le a férfiakat? A válasz nem egyszerű, de annyi biztos: az üdvözlőkártyákért nincsenek oda (29%).

Kiderült, az egyedülállók igen szkeptikusan állnak ehhez a naphoz – igaz, a párkapcsolatban élő férfiak 55 százaléka, a nők 39 százaléka sem rajong érte, vagy egyenesen mellőzi azt.

A szándék a fontos?

Becslések szerint világszerte több, mint egy milliárd Valentin-napi üdvözlőkártyát küldenek az emberek – a karácsonyi lapok után így a második helyen végzett a ranglistán ez az ünnep. De nem csak a postásoknak, az üzleteknek is igen mozgalmas és izgalmas a február eleje. A Picodi adatai szerint a Valentin-napot megelőző hetekben átlagosan 37%-kal ugrik meg az „ékszer”, 38%-kal a „kozmetikai szerek és parfümök” és 45%-kal a „felnőtt” kategóriába sorolt termékek iránti kereslet.

Mennyit költenek átlagosan hazánkban a szerelmesek Valentin-nap alkalmából? Felmérésünk szerint körülbelül 27 eurót (8500 Ft) szánnak erre a napra az emberek. A férfiak ennél egy kicsivel többet, 30 eurót (9300 Ft) áldoznak büdzséjükből. Ezzel az összeggel Magyarország a lista utolsó felében szerepel.

A legtöbb országban – kivéve Törökország, Vietnam és Nigéria – az erősebb nem képviselői azon igyekeznek, hogy lenyűgözzék szívük választottját és mélyen a zsebükbe nyúlnak. Annak ellenére, hogy egyes kutatások szerint a nők többsége kifejezetten nem szereti, ha például virágot kap: ez csak az ötödik legnépszerűbb ajándék a Valentin-napi csecsebecsék listáján (világszerte – Magyarországon pedig a legnépszerűbb). Akár szkeptikusan áll ehhez az ünnephez az ember, akár nem – egy biztos: a parfüm- és csokoládéboltok, az éttermek és mozik egészen biztosan sokat kasználnak február első két hetében.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo