A Facebook frissítette a Messenger platformot, és olyan sok újdonságot jelentett be, hogy még felsorolni is sok. Facebook szakértőnk, Lévai Richárd, a Közösségi kalandozások guruja azért megpróbálta. A szakértő már nyár elején megjósolta, hogy a következő nagy hullám a Messenger marketingbe való bevonása lesz. Tapasztalatai szerint a Facebook a tudatos hazai vállalkozásoknak egyértelműen megéri.
Lássuk az újdonságokat!
Messenger bot hirdetés
A weboldal kattintás hirdetés célja ezentúl nem kell, hogy weboldal legyen. A Messenger botot is lehet így hirdetni a következő hónaptól. Indulhat a fizetett feliratkozó gyűjtés.
Továbbfejlesztett mobil weboldal megjelenítés Messengerben
A Messengerbe egyfajta osztott képernyőn meg tud jelenni a mobil weboldal, illetve annak egy része. Ennek magassága is szabályozható mostantól de ami izgalmasabb, fizetési megoldások is kerültek bele. Persze a fizetési megoldás jelenleg US only, ráadásul béta.
Üzenetek fizetési megoldásokkal
Szintén béta és US only funkció, aminek a segítségével fizetési folyamatokat integrálhatunk (illetve integrálhatnak az amerikai béta program résztvevők) a botjaikba. Év végére szélesebb kör elérheti majd ezt a lehetőséget.
Üdvözlő képernyő oldalaknak és botoknak
Mielőtt az emberek beszélgetést kezdenének egy bottal, egy üdvözlő képernyővel fognak találkozni, amelyik képet és leírást is tartalmazhat. A funkciót a hét vége felé kezdi publikálni a Facebook. Az oldalaknak is lehetőségük lesz (illetve már van) egy üdvözlő üzenetet megjeleníteni az első alkalommal üzenetet író embereknek.
Bot és tartalom megosztása az ismerősökkel
Messengerben érkező üzeneteket és magát a botot is megoszthatják egymással a felhasználók. Így gyorsabban lehet terjeszteni a botot az ismerősök körében, ami az oldal tulajdonosok számára nyújt jó lehetőséget.