Na ettől kapnak majd gutaütést a taxisok!

2016. február 02. kedd - 15:55 / piacesprofit.hu
  •    

Beszállna a Facebook is az autómegosztás-iparba. Az Esemény oldalak bővítésével a közösségi oldal, előéletünket, érdeklődési körünket, kapcsolati hálónkat elemezve ültetne be a megfelelő kocsiba. Furikázás Big Datával.

Ha eddig a taxisok háborodtak fel az Uber létén, most az Uber háborodhat fel a Facebook manőverén: autómegosztó platformmá bővülne a közösségi oldal.
Az FB szabadalom bejegyzéséért folyamodott az amerikai szabadalmi hivatalhoz, kérvényét január 29-én tette közzé.

A dolog úgy működne, ha az FB-n visszaigazoljuk egy meghívásra, hogy elmegyünk az eseményre, a jövőben fuvart is szervezhetnénk hozzá az oldalon. Az FB algoritmusai okoskodnák ki, mely kocsi és sofőr a legmegfelelőbb számunkra – ha egyezik mondjuk a hobbink, ugyanaz a kedvenc énekesünk, egy bizonyos időszakban ugyanannál a cégnél dolgoztunk, netán ugyanabból a városból származunk.

Ismerd meg tenmagad és társutasod

Saját óhajunk-sóhajunk szerint szabhatnánk személyre az utat: maximum hány személlyel szeretnénk megosztani az autót, kik láthatják az utazásra vonatkozó meghívót (mindegyik FB-haverunk, vagy kevesebben), és hogy meghívjuk-e valamelyik ismerősünket, hogy tartson velünk – ha már ő is arra a koncertre, színházi előadásra vagy tüntetésre megy.

Talán Miss Piggy-vel is együtt utazhatunk... (fotó: FB)

Talán Miss Piggy-vel is együtt utazhatunk…
(fotó: FB)

Külön ablakban jelenne meg az autó pozíciója. Hány ülőhely szabad még, kik az utasok. Ebben az az érdekes, hogy előre le lehet csekkolni, ki fog még ülni a kocsiban. Ez persze az Uberen is lehetséges, de ott minimális az infó, ami hozzáférhető. A Facebook esetében ez értelemszerűen jóval bőségesebb – már ha a másik utasnak úgy van beállítva a megosztás, hogy nemcsak a barátai láthatják az adatait és amit eddig posztolt.

Az ötlet egyelőre az amerikai szabadalmi hivatal előtt fekszik, szóval még nem egészen biztos, hogy webtermék is lesz belőle. De az tény, hogy az Uber és más globális ambícióktól fűtött startupok egyre inkább szúrják Zuckerberg és csapata szemét. Minden szilícium-völgyi cégnek terjeszkednie kell stratégiailag fontos irányokba.

Az “esemény” opció egyébként egyre népszerűbb az FB-n, 2015-ben több mint 123 millió darabot kreáltak belőle. Az FB-nek 500 millió felhasználója használta ezeket, hogy visszajelezze részvételét.