Hogyan lehet még több online vásárlónk?

Mit tegyünk, ha már rátalálnak a weboldalunkra a látogatók, hogyan és mivel vehetjük rá a látogatóinkat a vásárlásra, rendelésre vagy a kapcsolatfelvételre? A Piac&Profit szakértője tippeket ad a vásárlási kedv növelésére.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Száz látogatóból csak három nyomja meg a bűvös gombot – Kép: SXC

Ha az interneten szeretnénk értékesíteni, legyen az szolgáltatás vagy termék, meg kell győződnünk arról, hogy az érkező oldalaink a legjobban szolgálják ki az ügyfeleket. Ha jól működik a keresőoptimalizálás a weboldalunknál, és hozza az érdeklődőket, azaz a kívánt látogatószámot, akkor a következő fontos feladatunk, hogy megtartsuk őket, felkeltsük az érdeklődésüket, elnyerjük bizalmukat, végül pedig rábírjuk őket a rendelésre vagy a vásárlásra. A jó hír, hogy ez a feladat bár nem egyszerű, drasztikusan megnövelheti a vásárlói hajlandóságot, és még csak nem is kerül extra költségekbe.

De mi is az a konverziós ráta? Leegyszerűsítve ez a mérőszám azt mutatja, hogy a potenciális érdeklődők hány százaléka vásárol ténylegesen. A weboldal esetében a konverzió jelentheti azt is, hogy a látogatók közül hány tölti ki a megrendelő űrlapot vagy kér ajánlatot, hányan regisztrálnak a weboldalon, iratkoznak fel a hírlevélre vagy töltenek le egy e-bookot.

A szakirodalom szerint körülbelül 1– 8 másodpercünk van arra, hogy az oldalunkkal lenyűgözzük a látogatót. Ennyi idő alatt vagy sikerül felkeltenünk az érdeklődését, és a látogató marad a honlapon, vagy ha nem azt kapja, amit szeretne, akkor továbbáll. A legfontosabb tehát az első benyomás. (Hogy mitől lesz jó élménye a felhasználóknak egy oldalon, arról itt olvashatja a LogMeIn felhasználói élmény tervezőjének tippjeit.)

Tippek a céges weboldal forgalmának növelésére
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
Minél gyorsabban betöltődik a weboldalunk, annál biztosabb, hogy látogatóink megvárják azt. Ha lassú a betöltődés, másodpercenként veszítjük el látogatóink akár 7 százalékát is. Éppen ezért, kerüljük a flash, illetve animált megoldásokat, ezek ugyanis nagyban megnehezítik az oldal betöltődését.

Az érdeklődők nagy része még a legjobb weboldalakon sem vásárol, vagy nem azonnal. Éppen ezért ne ijedjünk meg, ha a konverziós arány alacsonynak tűnik. Iparáganként jelentős eltérések vannak, de általánosságban elmondható, hogy a 2-3 százalékos konverziós arány nagyon jónak mondható.

Tesztelni, tesztelni, tesztelni!

Sokszor kaphatunk meglepő teszt eredményeket.  Nem is gondolnánk, mekkora ereje lehet egy-egy jól eltalált szónak, színnek vagy épp képnek.

Mit érdemes tesztelni?
  • Eladási szövegeket, fő üzeneteket,
  • Érkezési oldalakat
  • Képeket
  • Szövegmodul- és képelhelyezéseket
  • Színeket
  • Az ár megjelenítését (pl. az akciós vagy kedvezményes árakon árult termékek konverziója akár 20 százalékkal is magasabb lehet)
  • A betűtípusokat
Mi a legmegfelelőbb kialakítás?

Az egyszerű a legjobb: a látogatók nem szeretik a bonyolult dolgokat. Ha keresnek valamit, szerencsés úgy „kínálni” nekik, hogy azt a lehető legkönnyebben megtalálják. Ezért fő üzenetünkkel találkozzon már az oldal fejlécében. Mi az, ami megkülönbözteti a cégünket a versenytársakétól? Ez az üzenet vonzza oda a látogató tekintetét, és keltse fel érdeklődését.

  • Legyen tiszta, világos elrendezése az oldalnak, a menüpontok pedig legyenek könnyen átláthatóak.
  • Válasszunk olyan betűtípust és méretet, ami könnyen olvasható (probléma szokott lenni a magyar nyelvnél az ö,ő, ü,ű betűk megjelenítése, ezekre is gondolni kell.)
  • Ne kelljen sokáig navigálnia a látogatónak. 1-2 kattintással érje el a kívánt célt.
  • Az oldalak ne legyenek zsúfoltak, a látogató nem fog végigolvasni egy regénynek is beillő szövegmennyiséget. Tagoljunk, emeljünk ki, szövegeink legyenek jól áttekinthetőek. A kiemelések vezessék a szemet.
  • Dizájn, elrendezés: ne használjunk túl sok színt, a kevesebb ez esetben többet jelent.
  • Sok felhasználó nem szereti a „görgetést” sem. A lényeges dolgok tehát kerüljenek az oldal felső részébe.
  • Legyen nagyon egyszerű vásárolni tőlünk: a vásárlási folyamatot egyszerűsítsük le, amennyire csak lehet. Minden egyes problémás pont ugyanis csökkentheti a konverziós arányt. Jól érthető, egyértelmű utasításokkal (pl. „Kosárba tesz”, vagy „Tovább a fizetéshez”, vagy „Folytatom a vásárlást”) vezessük végig a vásárlót a pénztárig tartó folyamaton, sőt még utána is. Magyarázzuk el neki lépésről lépésre, mi fog történni a fizetés után.
  • Mindig tartsuk szem előtt, hogy minél bonyolultabb egy oldal, annál több lehetséges vásárlót veszíthetünk vele.
Mobilra optimalizálni: miért, hogyan és kinek jó?
A rohamosan terjedő okostelefonok korában alapvető elvárásnak számít, hogy a céges weboldalak vagy webáruházak mobileszközökről is élvezhetőek legyenek. Az optimalizálás hogyanja és mikéntje a cégvezetők számára sok esetben ismeretlen terület.
  • Az is lényeges, hogy minél drágább egy termék, annál több információra lesz szüksége a potenciális vásárlónak a döntési folyamat során. Ha ezeket nem találja, akkor egyszerűen megnézi a következő találatot a keresési listán, és a konkurenciánál vásárol. Tegyük nekik lehetővé, hogy a keresett termék vagy szolgáltatás információkhoz a legegyszerűbben hozzájuthasson. A termék adatlapok, képgalériák segítenek neki a döntésben.
  • Az egyszerűség a bekért adatokra is vonatkozik: csak a legszükségesebb információkat kérjük el. Például a hírlevél-feliratkozási „kedv” egyenes arányban van az űrlapon kért információk mennyiségével. Sokszor, ha a látogató szembesül azzal, hogy egy sima hírlevél-feliratkozásért túl sok kérdésre kell válaszolnia, inkább hagyja az egészet, és továbblép…
Azonban még ha minden praktikát be is vetettünk, akkor sem bizonyos, hogy az utolsó lépésnél a látogató visszariad attól, hogy nálunk vásároljon, azon egyszerű okból kifolyólag, hogy oldalunk nem ébresztett benne olyan mértékű bizalmat, hogy ránk bízza bankkártya-adatait. Következő cikkünkben ezzel a problémával foglalkozunk majd.

Göcző Ágnes kkv marketing tanácsadó Marketing Jam Kft. www.marketingjam.eu

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo