Ezekre kerestek rá a gyerekek a nyári szünet alatt

Mit csináltak a gyerekeink a nyáron az interneten? A Kaspersky Lab szülői felügyeleti alkalmazásából gyűjtött adatokból kiderül, mit néztek, hallgattak, vásároltak vagy éppen mire kerestek rá a legfiatalabbak.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Kaspersky Lab legfrissebb, a cég szülői felügyeleti moduljainak statisztikáján alapuló jelentéséből kiderül, hogy a gyermekek a nyári szünetben milyen tevékenységeket folytattak online, mire használták az internetet világszerte. A kutatásból megismerhetjük mit néztek, hallgattak, vásároltak vagy éppen mire kerestek rá, amíg nem voltak iskolában.

A jelentés anonimizált statisztikákat ismertet a Windows PC és Mac gépekről látogatott oldalakról és a Windows PC, Mac, Android és iOS készülékeken folytatott keresésekről a 2018 júniustól augusztus közepéig terjedő időszakra vonatkozóan. Az adatok forrásai: a Kaspersky Lab bekapcsolt szülői felügyeleti modullal működő vezető termékei, valamint a Kaspersky Safe Kids, a gyerekek online védelmére hivatott önálló szolgáltatás.

Gyerekek is látogatják a híroldalakat

Ezen a nyáron a gyerekek inkább videókat néztek és zenét hallgattak, minthogy a közösségi médiával foglalkoztak volna. A kutatás rámutat, hogy a gyerekek inkább a YouTube-on töltötték az időt, különösen a blogger PewDiePie iránt nőtt meg az érdeklődés. A fiatalok számos sorozatot néztek a Netflixen, a kisebbek pedig a Nickelodeon, a Cartoon Network és a Disney csatornákra, valamint a SpongyaBob Kockanadrág rajzfilmekre voltak kíváncsiak.

Ami a zenét illeti, a gyerekek a Spotify, a Soundcloud és az iTunes streamelő szolgáltatásokat használták zenehallgatásra, a legnépszerűbb műfaj a rap volt. XXXTentaciont, az ismert rappert egy gépkocsiból leadott lövéssel ölték meg a nyáron, a halálával kapcsolatos információk iránt kiugró mértékben indítottak kereséseket. A gyerekek XXXTentacion zenéit többet hallgatták, mint bármely más művészét, lejátszási adatai kiemelkedőek voltak.

Kép: Pixabay

A gyerekek egyre gyakrabban látogatnak híroldalakat, úgy mint a BBC, a CNN és a BuzzFed. Érdekelték őket a 2018. évi labdarúgó világbajnokság eredményei, legfrissebb hírei is. Az online játékok továbbra is népszerűek. A fiatal generáció tagjai világszerte inkább a Fortnite játékot szerették, ami így megelőzte népszerűségben a PUBG-át.

Ezen a nyáron a gyerekek ruhák és mobilkészülékek iránt is érdeklődtek. Az online áruházak közül az Ebay, az Amazon, az Aliexpress, az Asos és a H&M a legkeresettebbek. A legnépszerűbb márkák a Nike, az Adidas, a Supreme, a Gucci és a Vans. A mobilkészülékek közül az iPhone és a Samsung Galaxy érdekelte őket a legjobban.

Adatvédelmi témákra is rákerestek

Meg kell jegyezni azonban, hogy a játékok, videók és zenék mellett, a gyerekek gyakran kerestek rá felnőtt tartalmakra. Persze ha a szüleik blokkolták az ilyen oldalakat akkor sikertelen volt a próbálkozásuk.

Az online adatvédelmi aggodalom is előkerült a gyerekeknél – sokan keresték a DuckDuckGo keresőmotort és VPN-nel kapcsolatos információkat a neten. Ez az első alkalom, amikor ezzel a témával kapcsolatban a Kaspersky Lab a gyerekek növekvő érdeklődéséről számol be.

„A statisztikáink bemutatják, hogy mi érdekli a gyerekeket és a tinédzsereket manapság világszerte. Nemcsak a lehetséges veszélyes tartalmak blokkolása miatt javasoljuk, hogy használjanak szülői felügyeleti termékeket, hanem azért is, hogy a szülők megismerhessék a gyermekeiket érdeklő témákat. Számos szoftver, ideértve a Kaspersky Lab termékeit, lehetővé teszi, hogy a szülők nyomon kövessék gyermekeik online tevékenységét. Természetesen az ilyen jelentések nem tartalmaznak személyes információkat. Meggyőződésünk, hogy ha a szülők tisztában vannak gyermekeik interneten folytatott tevékenységével, az segítheti a családon belüli kapcsolatok javítását és a nyílt párbeszédet, valamint hozzájárulhat a komolyabb fenyegetések, mint a sexting (meztelen képek küldözgetése) vagy a megfélemlítés megakadályozásához” - teszi hozzá Anna Larkina, a Kaspersky Lab webtartalom elemzésért felelős szakértője.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo