Jobban megéri volt céges kocsit venni?

A korábban vállalati flottába tartozó gépjárművek hosszú távon akár jelentősen kevesebbe kerülhetnek új tulajdonosaiknak, mint például akár a külföldről behozott használt autók – vélik a Business Lease Hungary Kft. szakértői.

Kép: Pixabay

A pontosan lekövethető szervízmúltnak, a garantált kilométeróra-állásnak, valamint a szakértő üzemeltetésnek és karbantartásnak köszönhetően ugyanis ezekhez az autókhoz nem kapcsolódnak olyan rejtett költségek, amelyek egy magánszemélytől származó használt gépjármű esetén a későbbiekben felmerülhetnek; ilyen lehet például akár egy az adásvételt nem sokkal követően felfedezett rejtett hiba komolyabb szervizelésének az ára. Ráadásul az utóbbi években a lízingpiacon egyre népszerűbbé váltak az olyan gépjárművek, amelyek mind a céges, mind a magánjellegű igényeket ki tudják elégíteni, vagyis a benzinüzemű alsó-középkategóriás vagy crossover típusú autók.

„Aki manapság minőségi, megbízható forrásból származó, viszonylag új használt autót keres, az jó eséllyel a korábban céges flottákba tartozó gépjárművek között fogja megtalálni a számítását” – közölte Angyal Zsolt, a teljes körű mobilitási szolgáltatásokat nyújtó Business Lease Hungary Kft. operációs Igazgatója. A válság alatt ugyanis drámai mértékben, éves szinten kevesebb mint felére csökkent a hazai újautó-értékesítések száma, aminek következtében ma jóval kevesebb néhány éves használt autó van a piacon, mint korábban jellemző volt. A visszaesés azonban jóval kevésbé érintette a cégautók piacát, így a volt vállalati gépjárművek kiváló alternatívái lehetnek a külföldről, leginkább Németországból behozott, olykor kétes eredetű használt autóknak.

A lízingcégek ügyfélkörének használatában lévő cégautókat például jellemzően professzionális sofőrök vezetik, azokat kizárólag hivatalos márkaszervizekben ellenőriztetik és javíttatják, az autók értékének megőrzéséért pedig szakértő és szakképzett kollégák felelnek. Mindennek köszönhetően ezek a kocsik a lízingszerződés lejártakor sok esetben jelentősen jobb állapotban kerülnek értékesítésre, mint az első ránézésre hasonló paraméterekkel rendelkező, korábban magánszemélyek által használt autók.

Autóflotta egy kisvállalkozásnak?
Kisvállalkozóként nem is gondolhatunk arra, hogy egy egész autóflotta segítse a munkát - jó, ha egy autó rendelkezésre áll. Legalábbis így volt ez eddig, most azonban a megosztás gazdasága lehetővé teszi, hogy szükség esetén kis városi, de ha kell, akár egy kisteherautó álljon az üzlet rendelkezésére.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo