Fotó - megnyílt az első közúti híd Oroszország és Kína között

Megindították a teherforgalmat pénteken az Oroszország és Kína között az Amur folyón átívelő első közúti hídon, Blagovescsenszk és Hejhe között.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az avatóünnepségen Jurij Trutnyev miniszterelnök-helyettes, az orosz távol-keleti szövetségi kerület elnöki megbízottja emlékeztetett rá, hogy a híd építése 2016-ban kezdődött.

Szép létesítmény készült (Fotó: travelandleisure.com)

Vitalij Szaveljev orosz közlekedési miniszter azt emelte ki, hogy a létesítmény üzembe helyezése kevesebb mint harmadára csökkenti a szomszédos régiók számára a szállítási útvonalat és ösztönzi a közös beruházási projektek fejlesztését.

Hu Csun-hua, a kínai államtanács miniszterelnök-helyettese szerint a híd megnyitása a két ország készségét mutatja a teljeskörű együttműködés elmélyítésére.

A hidat egy orosz-kínai koncessziós társaság építette Amur megye és Hejlungcsiang (Heilongjiang) tartomány kormányának részvételével. Szakértők szerint a befektetés 16 év alatt fog megtérül.

A híd 1080 méter hosszú, amelyet az oroszok és a kínaiak fele-fele arányban építettek meg. A két partról szinkronban közeledő részek 2019. május 31-én értek össze. A hídhoz Kínában hat, Oroszországban pedig 13 kilométer bekötőút vezet.

Az orosz Amur megye sajtószolgálata közölte, hogy a hídon naponta több mint 600 teherautó tud majd áthaladni. A korszerű ellenőrzőpontok a jövőben évente akár 4 millió tonna áru és 2 millió utas forgalmát is képesek lesznek kezelni.

Ez a második Amuron átívelő híd a két ország között. Az első, a Nyizsnyelenyinszkoje és Tongcsiang közötti vasúti híd építése idén április 27-én fejeződött be. A hidat úgy tervezték, hogy a vonatok felváltva haladhassanak át a kétféle nyomtávú vasúti pályán: az 1520 milliméter széles az orosz, az 1435 milliméter széles a kínai gördülőállomány számára készült. (MTI)

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo