500 milliárd felett az e-kereskedelem forgalma

Több mint negyedével bővült 2017-ben a hazai webáruházak forgalma. Az 500 milliárdos határ ezzel megdőlt, s fél évtizeden belül elérhetőnek ígérkezik ennek a duplája is.

Túlszárnyalta az ötszázmilliárd forintos szintet tavaly a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma, írja az AdóOnline. Egy hosszú évek óta folyamatosan emelkedő trend ért ezzel fontos mérföldkőhöz; egy évtizeddel ezelőtt még az ötvenmilliárdot is alulról súrolta az e-kereskedelem bevétele. Az eNET Internetkutató Kft. által 2017-re becsült 545 milliárd forintos forgalom 27 százalékos felívelésnek felel meg a 2016-os 427 milliárdhoz képest. Az online vásárlások részesedése a hagyományos kiskereskedelemből szintén egyre emelkedik, súlya immár 6,2 százalékos.

Az eNET a következő éveket illetően is optimista. A szakemberek előrejelzése alapján a növekedési trendek tartósan fennmaradnak, így öt éven belül az 1000 milliárd forintos lélektani határ is reálisan elérhető.

Ezért követ téged a hirdetés
Hogyan működik a fogyasztó agya? Hogyan lehet vásárlásra ösztönözni? Milyen szokások figyelhetők meg a vásárlók körében? A téma szakértői a legfrissebb trendeket ismertették a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Külföldről is sokat vásárolunk

Mindez a belföldi forgalomra vonatkozik, ám a magyar vásárlók nem csak a hazai webáruházakban költenek egyre szívesebben, hanem külföldiekben is. A más országokból is vásárlók száma 2015 óta 1,5 millióról 2,7 millió főre nőtt; a tábor csak az elmúlt egy évben félmillióval gyarapodott (a teljes netes vásárlói mezőny pedig megközelítette az 5 milliót). Ezt látva az eNET, amely 2001 óta kíséri figyelemmel a hazai e-kereskedelem előretörését, most először becslést adott a külföldi költésekre is. E szerint 2017-ben a magyar online vásárlók mintegy 400 milliárd forintnyi forgalmat generálhattak külföldi webáruházakban. Ha ezt is beszámítjuk, akkor az online beszerzés már tavaly az 1000 milliárdos magasság közelébe jutott.

Visszatérve a magyarországi forgalomhoz, az online toplista élmezőnyében továbbra is megtalálhatók az olyan – az e-kereskedelemben hagyományosan erős – termékcsoportok, mint a számítástechnika, a szórakoztató elektronika, a ruházat és sportruházat, valamint a játékok és ajándékok. A top5-be ezúttal a lakberendezés fért még be, hátrébb szorítva például a korábban előkelő helyen záró háztartási gépeket és fehérárut.

Forrás: InfoTandem/AdóOnline

Az interneten keresztül beszerzett árucikkek célba juttatása terén változatlanul a futárok a legnépszerűbbek: 2017-ben a megrendelések összértékének háromnegyedét (73 százalékát) különféle futárszolgálatok, illetve a webshopok saját futárai kézbesítették ki. Elgondolkodtató jelenség ugyanakkor, hogy a csomagok kifizetésekor még mindig a számla utánvétes rendezése számít domináns megoldásnak. Ráadásul a megrendelések összértékének 47 százalékát készpénzzel egyenlítették ki (pedig online vásárlás esetében ez tekinthető a legkevésbé biztonságosnak), további 10 százaléknyiért pedig szintén utánvéttel, de bankkártyával fizettek a futároknál.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo