Kártyahasználat cikkek


Több készpénzt vesznek fel a magyarok, mint korábban

Több készpénzt vesznek fel a magyarok, mint korábban 

Folytatódik a bankkártyák térnyerése, ebben pedig a koronavírus-járvány is szerepet játszhatott. A kártyás fizetéseknek ugyanis az online kereskedelem járványhelyzet során látott felpörgése is lökést adott. Naponta átlagosan több mint 2,5 milliószor vásároltak a magyarországi bankok által kibocsátott bankkártyákkal az első negyedévben a jegybank adatai szerint, ezeknek a vásárlásoknak az értéke pedig napi átlagban 19,5 milliárd forint volt. A money.hu összeállításából kiderül, hogy öt év alatt milyen karriert futottak be a bankkártyás vásárlások, valamint az, hogy emellett a készpénzfelvételek hogyan alakultak.
Kártyaparti: készpénzre megy

Kártyaparti: készpénzre megy 

Sokak számára meglepő lehet, hogy nem a technológiai újdonságokban jártas fiatalok, hanem a 45 és 60 közöttiek fizetnek leginkább bankkártyával összegtől függetlenül minden esetben, amikor csak tehetik - derült ki az UniCredit Bank kutatásából
Inkább a kártya, mint a készpénz

Inkább a kártya, mint a készpénz 

A bankkártyával rendelkezők több mint kétharmada a kártyás fizetést részesíti előnyben a készpénzhasználattal szemben. A hitelkártyát elsősorban vásárlásra használják, mindössze a válaszadók 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy készpénzt is vesz fel ezzel a plasztikkal.
Egy tucat tévhit a bankkártyákról

Egy tucat tévhit a bankkártyákról 

Bár évről évre többet tudunk a bankkártyákról és azok biztonságos használatáról, a mai napig számos tévhit tartja magát a magyar fogyasztók fejében a plasztikokkal kapcsolatban. Hemberger András, a MasterCard igazgatója szerint ezek közül az egyik legelterjedtebb az, hogy a bankkártya csak nagy összegű vásárlásokra való.
Van bankkártyás történeted? - Oszd meg!

Van bankkártyás történeted? - Oszd meg! 

A bankkártyával utazók élete az Egyesült Államokban, Izlandon, Luxemburgban, Észtországban és Új-Zélandon a legkényelmesebb, míg a legelmaradottabb ország ebből a szempontból – talán nem meglepő módon - Kelet-Timor, Afganisztán és Kuba – derül ki a Mastercard által üzemeltetett oldal adataiból.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Bővülő hiteltermékek az MFB-nél

Bővülő hiteltermékek az MFB-nél 

Elindult a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram.

Költségkímélés

Hatszámjegyű tarifák is akadnak az e-rollerek biztosítására

Hatszámjegyű tarifák is akadnak az e-rollerek biztosítására  

Idén átlagosan 6500 forintos éves átlagdíj mellett, alapvetően két biztosító termékei közül választanak az elektromos rollerek tulajdonosai.

Pénzszerzés

Kevesebb nyugdíjra számíthatnak a nők a férfiaknál

Kevesebb nyugdíjra számíthatnak a nők a férfiaknál  

Harmadával több a női nyugdíjas, akik várhatóan tovább is élnek, mégis kevesebb nyugdíjból kell gazdálkodniuk.

Cégblog

A legfontosabb: a befektetés nem sprint, hanem maraton

A legfontosabb: a befektetés nem sprint, hanem maraton 

Kiss Péterrel, az Amundi Alapkezelő befektetési igazgatójával beszélgettünk arról, milyen stratégiát érdemes követnie a kisbefektetőknek ebben az új korszakban.

Klímablog

Újabb pusztító viharokat várnak itthon a meteorológusok

Újabb pusztító viharokat várnak itthon a meteorológusok 

Extrém időjárás: a klímaváltozás miatt a múlt hetihez hasonló viharokra, hőmérsékleti rekordokra kell számítanunk.

Társadalom

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.

Infokom

Mesterséges intelligencia: mi a helyzet az adatkezeléssel?

Mesterséges intelligencia: mi a helyzet az adatkezeléssel?  

A magyarok túlnyomó többsége már most ismeri a technológia alapjait, és bízik benne, hogy a vállalatok felelősen használják az adatokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo