Kártyahasználat cikkek


Több készpénzt vesznek fel a magyarok, mint korábban

Több készpénzt vesznek fel a magyarok, mint korábban 

Folytatódik a bankkártyák térnyerése, ebben pedig a koronavírus-járvány is szerepet játszhatott. A kártyás fizetéseknek ugyanis az online kereskedelem járványhelyzet során látott felpörgése is lökést adott. Naponta átlagosan több mint 2,5 milliószor vásároltak a magyarországi bankok által kibocsátott bankkártyákkal az első negyedévben a jegybank adatai szerint, ezeknek a vásárlásoknak az értéke pedig napi átlagban 19,5 milliárd forint volt. A money.hu összeállításából kiderül, hogy öt év alatt milyen karriert futottak be a bankkártyás vásárlások, valamint az, hogy emellett a készpénzfelvételek hogyan alakultak.
Kártyaparti: készpénzre megy

Kártyaparti: készpénzre megy 

Sokak számára meglepő lehet, hogy nem a technológiai újdonságokban jártas fiatalok, hanem a 45 és 60 közöttiek fizetnek leginkább bankkártyával összegtől függetlenül minden esetben, amikor csak tehetik - derült ki az UniCredit Bank kutatásából
Inkább a kártya, mint a készpénz

Inkább a kártya, mint a készpénz 

A bankkártyával rendelkezők több mint kétharmada a kártyás fizetést részesíti előnyben a készpénzhasználattal szemben. A hitelkártyát elsősorban vásárlásra használják, mindössze a válaszadók 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy készpénzt is vesz fel ezzel a plasztikkal.
Egy tucat tévhit a bankkártyákról

Egy tucat tévhit a bankkártyákról 

Bár évről évre többet tudunk a bankkártyákról és azok biztonságos használatáról, a mai napig számos tévhit tartja magát a magyar fogyasztók fejében a plasztikokkal kapcsolatban. Hemberger András, a MasterCard igazgatója szerint ezek közül az egyik legelterjedtebb az, hogy a bankkártya csak nagy összegű vásárlásokra való.
Van bankkártyás történeted? - Oszd meg!

Van bankkártyás történeted? - Oszd meg! 

A bankkártyával utazók élete az Egyesült Államokban, Izlandon, Luxemburgban, Észtországban és Új-Zélandon a legkényelmesebb, míg a legelmaradottabb ország ebből a szempontból – talán nem meglepő módon - Kelet-Timor, Afganisztán és Kuba – derül ki a Mastercard által üzemeltetett oldal adataiból.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Pénzszerzés

Izgulhatnak a falusi kisboltok

Izgulhatnak a falusi kisboltok 

Hétfőn hirdetnek eredményt a falusi kisboltok működési támogatási pályázatán.

Infokom

Növekvő aggodalom a mesterséges intelligencia miatt

Növekvő aggodalom a mesterséges intelligencia miatt  

Miközben az AI-felkészültségünk javul, a mesterséges intelligencia iránti bizalmatlanságunk fokozódik.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo