Kártyahasználat cikkek


Több készpénzt vesznek fel a magyarok, mint korábban

Több készpénzt vesznek fel a magyarok, mint korábban 

Folytatódik a bankkártyák térnyerése, ebben pedig a koronavírus-járvány is szerepet játszhatott. A kártyás fizetéseknek ugyanis az online kereskedelem járványhelyzet során látott felpörgése is lökést adott. Naponta átlagosan több mint 2,5 milliószor vásároltak a magyarországi bankok által kibocsátott bankkártyákkal az első negyedévben a jegybank adatai szerint, ezeknek a vásárlásoknak az értéke pedig napi átlagban 19,5 milliárd forint volt. A money.hu összeállításából kiderül, hogy öt év alatt milyen karriert futottak be a bankkártyás vásárlások, valamint az, hogy emellett a készpénzfelvételek hogyan alakultak.
Kártyaparti: készpénzre megy

Kártyaparti: készpénzre megy 

Sokak számára meglepő lehet, hogy nem a technológiai újdonságokban jártas fiatalok, hanem a 45 és 60 közöttiek fizetnek leginkább bankkártyával összegtől függetlenül minden esetben, amikor csak tehetik - derült ki az UniCredit Bank kutatásából
Inkább a kártya, mint a készpénz

Inkább a kártya, mint a készpénz 

A bankkártyával rendelkezők több mint kétharmada a kártyás fizetést részesíti előnyben a készpénzhasználattal szemben. A hitelkártyát elsősorban vásárlásra használják, mindössze a válaszadók 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy készpénzt is vesz fel ezzel a plasztikkal.
Egy tucat tévhit a bankkártyákról

Egy tucat tévhit a bankkártyákról 

Bár évről évre többet tudunk a bankkártyákról és azok biztonságos használatáról, a mai napig számos tévhit tartja magát a magyar fogyasztók fejében a plasztikokkal kapcsolatban. Hemberger András, a MasterCard igazgatója szerint ezek közül az egyik legelterjedtebb az, hogy a bankkártya csak nagy összegű vásárlásokra való.
Van bankkártyás történeted? - Oszd meg!

Van bankkártyás történeted? - Oszd meg! 

A bankkártyával utazók élete az Egyesült Államokban, Izlandon, Luxemburgban, Észtországban és Új-Zélandon a legkényelmesebb, míg a legelmaradottabb ország ebből a szempontból – talán nem meglepő módon - Kelet-Timor, Afganisztán és Kuba – derül ki a Mastercard által üzemeltetett oldal adataiból.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Úton a klímasemlegesség felé

Úton a klímasemlegesség felé 

A dm első alkalommal készített közös fenntarthatósági jelentést a csoport mind a 14 országára vonatkozóan.

Költségkímélés

Horrorkiadással járhat, ha nem köt utasbiztosítást

Horrorkiadással járhat, ha nem köt utasbiztosítást  

A biztosítók beszámolói alapján egy jó utasbiztosítás akár több tízmillió forintos kiadástól is megkímélheti az utazókat.

Pénzszerzés

Ennyi alatt nem is gondolkodhat egy család külföldi nyaralásról

Ennyi alatt nem is gondolkodhat egy család külföldi nyaralásról 

Egy négyfős família átlagosan több mint félmillió forintot szokott költeni.

Gazdaság

Horrorkiadással járhat, ha nem köt utasbiztosítást

Horrorkiadással járhat, ha nem köt utasbiztosítást  

A biztosítók beszámolói alapján egy jó utasbiztosítás akár több tízmillió forintos kiadástól is megkímélheti az utazókat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo