Generációs probléma cikkek


A cégvezetésben is látszanak a generációs különbségek

A cégvezetésben is látszanak a generációs különbségek 

A fiatal vállalkozók számára az értékesítési stratégia kidolgozása nem olyan fontos, mert abban hisznek, hogy egy jó terméket mindenképp el lehet adni. Ezzel szemben idősebb társaik a márkaépítés és a marketingtevékenységek fontosságát nem érzik eléggé.
Generációs rangadó: még egy évad a pokolban!

Generációs rangadó: még egy évad a pokolban! 

Újabb résszel jelentkezik állandó szerzőnk, dr. Pázmándi Péter rendhagyó sorozata, amelyben a szereplők egy-egy bonyolult és nehéz témát járnak körbe szakértői hitelességgel és irodalmi igénnyel.
Generációs rangadó: indul a kivitelezés

Generációs rangadó: indul a kivitelezés 

Újabb résszel jelentkezik állandó szerzőnk, dr. Pázmándi Péter rendhagyó sorozata, amelyben a szereplők egy-egy bonyolult és nehéz témát járnak körbe szakértői hitelességgel és irodalmi igénnyel.
Pázmándi Péter: generációs sztori

Pázmándi Péter: generációs sztori 

Újabb résszel jelentkezik állandó szerzőnk, dr. Pázmándi Péter rendhagyó sorozata, amelyben a szereplők egy-egy bonyolult és nehéz témát járnak körbe szakértői hitelességgel és irodalmi igénnyel.
Pázmándi Péter: generációs rangadó

Pázmándi Péter: generációs rangadó 

Újabb résszel jelentkezik állandó szerzőnk, dr. Pázmándi Péter rendhagyó sorozata, amelyben a szereplők egy-egy bonyolult és nehéz témát járnak körbe szakértői hitelességgel és irodalmi igénnyel.
Generációs feszültség van, de igazi konfliktus nincs

Generációs feszültség van, de igazi konfliktus nincs 

Szinte minden munkavállaló és vezető személyesen is tapasztalja, hogy az X és Y generációs kollégák közötti különbségek nézeteltérésekhez vezetnek, de a valódi konfliktusok ettől függetlenül ritkák.
Ön tud bizalmat építeni? A sikere múlik rajta!

Ön tud bizalmat építeni? A sikere múlik rajta! 

A különböző generációk teljesen másképpen állnak az internetes vásárláshoz. De az általánosságban elmondható, hogy a vásárlásainkat szívesebben fizetjük utánvéttel, és vonakodunk csomagautomatákba rendelni a kiválasztott terméket, tehát szeretjük először megtapogatni azt, amiért pénzt adunk ki. Ebből is látszik, a virtuális adásvételek során a bizalom döntő szempont. Ugyanakkor a bizalom fejleszthető, csak ismerni kell hozzá meg kell tanulni jól megszólítani az embereket. Az eNET és a Vatera közös kutatást adtak ki, melyben a magyar netezők online vásárlásokhoz kapcsolódó attitűdjét és az internetes adásvételekkel szembeni bizalom mértékét, illetve ennek okait vizsgálták.
Végre kiderült, miben jó az Y-generáció

Végre kiderült, miben jó az Y-generáció 

Tudatlanoknak és lustának csúfolják őket, de mutatkoznak jelei, hogy az Y-generáció tagjai megtalálják a nekik megfelelő helyet a piacon, ahol ötvözni tudják az elhivatottságukat és az üzleti realitást.
Háromezer éve van gond a fiatalokkal - ideje lenne megoldani

Háromezer éve van gond a fiatalokkal - ideje lenne megoldani 

„A fiatalok elvetemültek és semmirekellők. Sohasem lesznek olyanok, mint a régi idők fiatalsága. A mai fiatalok nem lesznek képesek megőrizni kultúránkat.” Talán néhányan már-már egyetértően bólintanak ezen sorokat olvasva, különösen, ha csapatukban van Y és Z generációs kolléga. Az idézet azonban nem egy friss vállalati kutatás riportjából való. 3000 éve vésték fel kőtáblákra az akkori „X generációsok” Babilonban. Semmi új nincs a Nap alatt?

Hány évesen lehet a legtöbbet keresni? 

A 40 körüli munkavállalók keresik a legtöbbet, a legkevesebb fizetésre pedig az 55 év felettiek és a pályakezdők számíthatnak Magyarországon. A fiataloknak a fizetés, az idősebbeknek a biztonság a fontosabb – derül ki a Workania adataiból.

Lejárt az üvöltöző főnökök ideje 

A fiatalabb generáció az okoseszközök segítségével könnyebben hozzájut a szükséges információkhoz, ami sokszor magabiztosabbá teszi a kelleténél, és ez generációs konfliktusokhoz vezet a munkahelyen. Ezt pedig a vezetőnek kell feloldania, amit csak akkor tehet meg, ha szakít a tekintélyelvűséggel.

Hogyan lehet előnnyé fordítani a generációk közötti különbségeket? 

A generációk együttműködésből számos üzleti előny származik, ám csak akkor képesek a közös munkára, ha megfelelően fel vannak készítve a kihívásokra.

Öregember nem vénember 

Miután a fejlett országokat öregedő társadalmak jellemzik, a gazdasági növekedés fenntartása érdekében kiemelkedően fontos, hogy ezek a gazdaságok jobban kihasználják az idősebb munkavállalókban rejlő kiaknázatlan lehetőségeket – derül ki a PwC tanulmányából.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kamatmentes segítség a vállalkozói mindennapokhoz – új forgóeszközhitel az MBH Bank MFB Pont Plusz termékportfóliójában

Kamatmentes segítség a vállalkozói mindennapokhoz – új forgóeszközhitel az MBH Bank MFB Pont Plusz termékportfóliójában 

Egy új, kamatmentes kölcsön segíthet áthidalni a nehézségeket.
Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak

Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak 

Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora.
Látszik az abszolút hozamú, vagy akár a vegyes alapok felé történő elmozdulás

Látszik az abszolút hozamú, vagy akár a vegyes alapok felé történő elmozdulás 

Demjén Ottó, az MBH Befektetési Bank kereskedésért és értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója osztotta meg tapasztalatait.

Cégblog

Az angyalbefektető szemével – Csillag Péter a startupokról és sikerről

Az angyalbefektető szemével – Csillag Péter a startupokról és sikerről 

A Klasszis Podcastban a Starschema társalapítója, egykori vezetője, a Hungarian Business Angel Network elnöke szerepelt.

Klímablog

Már nemcsak a nagyvállalatok passziója a fenntartható működés

Már nemcsak a nagyvállalatok passziója a fenntartható működés  

A fenntartható fejlődés nemcsak a vállalatok és a civil szervezetek feladata, hanem a településeket vezetőké is.

Gazdaság

Dőlni fognak a csontvázak a cégek szekrényeiből

Dőlni fognak a csontvázak a cégek szekrényeiből  

Jövő nyártól gyökeresen átalakul a hazai munkaerőpiac.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo