Generációs probléma cikkek
A cégvezetésben is látszanak a generációs különbségek
A fiatal vállalkozók számára az értékesítési stratégia kidolgozása nem olyan fontos, mert abban hisznek, hogy egy jó terméket mindenképp el lehet adni. Ezzel szemben idősebb társaik a márkaépítés és a marketingtevékenységek fontosságát nem érzik eléggé.
Generációs rangadó: még egy évad a pokolban!
Újabb résszel jelentkezik állandó szerzőnk, dr. Pázmándi Péter rendhagyó sorozata, amelyben a szereplők egy-egy bonyolult és nehéz témát járnak körbe szakértői hitelességgel és irodalmi igénnyel.
Generációs rangadó: indul a kivitelezés
Újabb résszel jelentkezik állandó szerzőnk, dr. Pázmándi Péter rendhagyó sorozata, amelyben a szereplők egy-egy bonyolult és nehéz témát járnak körbe szakértői hitelességgel és irodalmi igénnyel.
Pázmándi Péter: generációs sztori
Újabb résszel jelentkezik állandó szerzőnk, dr. Pázmándi Péter rendhagyó sorozata, amelyben a szereplők egy-egy bonyolult és nehéz témát járnak körbe szakértői hitelességgel és irodalmi igénnyel.
Pázmándi Péter: generációs rangadó
Újabb résszel jelentkezik állandó szerzőnk, dr. Pázmándi Péter rendhagyó sorozata, amelyben a szereplők egy-egy bonyolult és nehéz témát járnak körbe szakértői hitelességgel és irodalmi igénnyel.
Generációs feszültség van, de igazi konfliktus nincs
Szinte minden munkavállaló és vezető személyesen is tapasztalja, hogy az X és Y generációs kollégák közötti különbségek nézeteltérésekhez vezetnek, de a valódi konfliktusok ettől függetlenül ritkák.
Ön tud bizalmat építeni? A sikere múlik rajta!
A különböző generációk teljesen másképpen állnak az internetes vásárláshoz. De az általánosságban elmondható, hogy a vásárlásainkat szívesebben fizetjük utánvéttel, és vonakodunk csomagautomatákba rendelni a kiválasztott terméket, tehát szeretjük először megtapogatni azt, amiért pénzt adunk ki. Ebből is látszik, a virtuális adásvételek során a bizalom döntő szempont. Ugyanakkor a bizalom fejleszthető, csak ismerni kell hozzá meg kell tanulni jól megszólítani az embereket. Az eNET és a Vatera közös kutatást adtak ki, melyben a magyar netezők online vásárlásokhoz kapcsolódó attitűdjét és az internetes adásvételekkel szembeni bizalom mértékét, illetve ennek okait vizsgálták.
Végre kiderült, miben jó az Y-generáció
Tudatlanoknak és lustának csúfolják őket, de mutatkoznak jelei, hogy az Y-generáció tagjai megtalálják a nekik megfelelő helyet a piacon, ahol ötvözni tudják az elhivatottságukat és az üzleti realitást.
Háromezer éve van gond a fiatalokkal - ideje lenne megoldani
„A fiatalok elvetemültek és semmirekellők. Sohasem lesznek olyanok, mint a régi idők fiatalsága. A mai fiatalok nem lesznek képesek megőrizni kultúránkat.” Talán néhányan már-már egyetértően bólintanak ezen sorokat olvasva, különösen, ha csapatukban van Y és Z generációs kolléga. Az idézet azonban nem egy friss vállalati kutatás riportjából való. 3000 éve vésték fel kőtáblákra az akkori „X generációsok” Babilonban. Semmi új nincs a Nap alatt?
Hány évesen lehet a legtöbbet keresni?
A 40 körüli munkavállalók keresik a legtöbbet, a legkevesebb fizetésre pedig az 55 év felettiek és a pályakezdők számíthatnak Magyarországon. A fiataloknak a fizetés, az idősebbeknek a biztonság a fontosabb – derül ki a Workania adataiból.
Lejárt az üvöltöző főnökök ideje
A fiatalabb generáció az okoseszközök segítségével könnyebben hozzájut a szükséges információkhoz, ami sokszor magabiztosabbá teszi a kelleténél, és ez generációs konfliktusokhoz vezet a munkahelyen. Ezt pedig a vezetőnek kell feloldania, amit csak akkor tehet meg, ha szakít a tekintélyelvűséggel.
Hogyan lehet előnnyé fordítani a generációk közötti különbségeket?
A generációk együttműködésből számos üzleti előny származik, ám csak akkor képesek a közös munkára, ha megfelelően fel vannak készítve a kihívásokra.
Öregember nem vénember
Miután a fejlett országokat öregedő társadalmak jellemzik, a gazdasági növekedés fenntartása érdekében kiemelkedően fontos, hogy ezek a gazdaságok jobban kihasználják az idősebb munkavállalókban rejlő kiaknázatlan lehetőségeket – derül ki a PwC tanulmányából.