Családi cégek cikkek


Újabb nehézségekbe ütköztek a magyar családi cégek

Újabb nehézségekbe ütköztek a magyar családi cégek 

Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára.
Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást 

A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és eljött az idő, hogy átadják a stafétabotot az utódoknak.
Márciusban volt a kis magyar cégek mélypontja, még 3 év sínylődésre számítanak

Márciusban volt a kis magyar cégek mélypontja, még 3 év sínylődésre számítanak 

Visszatérőben a családi cégek optimizmusa.
Nagyobb a baj, mint a Covid idején

Nagyobb a baj, mint a Covid idején 

A legjobbakat idén is K&H családi vállalatok kiválósági díjjal ismerik el.
Idén nem lesz foglalkoztatási és beruházási boom a családi vállalatoknál

Idén nem lesz foglalkoztatási és beruházási boom a családi vállalatoknál 

Negatív hangulat jellemzi a hazai családi vállalatokat.
A magyar jog lehetőséget ad rá, de a cégek még ritkán használják

A magyar jog lehetőséget ad rá, de a cégek még ritkán használják 

Az öröklés és generációváltás mellett a céges és magánvagyon elkülönítése a családi vállalkozások egyik legnagyobb kihívása.
Egyre nehezebb helyzetben a hazai családi cégek - mi jelenthet kiutat?

Egyre nehezebb helyzetben a hazai családi cégek - mi jelenthet kiutat? 

A folyamatos áremelkedés most szemléletváltozást hozhat a hazai családi tulajdonú cégeknél.
Mire számítanak a családi vállalatok?

Mire számítanak a családi vállalatok? 

Saját teljesítményük és az ország gazdasági kilátásai kapcsán is mérséklődtek a családi vállalatok várakozásai, derült ki a K&H családi vállalatok kutatásából. A családi cégek azonban ebben a nehéz helyzetben is hosszú távra terveznek: nagyobb részük készül beruházásra, mint az előző negyedévben. Ez a hozzáállás segítheti őket, hogy átvészeljék a jelenlegi, kihívásokkal tűzdelt időszakot.
Vonakodnak átadni a stafétát a családi vállalkozások vezetői

Vonakodnak átadni a stafétát a családi vállalkozások vezetői 

Egy friss kutatás szerint a világjárvány kettős hatással volt a következő generáció tagjaira a családi vállalkozásban való részvétel szempontjából. Míg az utódok 43 százaléka elkötelezettebb lett a vállalkozás iránt és jobban bevonódik a cég működésébe mint a pandémia előtt, addig a jelenlegi generáció tagjai nehezebben adják át az irányítást a járvány okozta bizonytalan gazdasági helyzetben. A mostani generáció tagjainak mindössze fele, az utódoknak viszont közel háromnegyede gondolja úgy, hogy vállalkozásának felelőssége van az éghajlatváltozás és annak következményei elleni küzdelemben.
Súlyos nehézségekkel néznek szembe a családi cégek

Súlyos nehézségekkel néznek szembe a családi cégek 

A családi vállalatoknak idén az infláció, a munkaerő- és az alapanyaghiány jelenti a legnagyobb kihívást, derült ki a K&H családi vállalatok klub legutóbbi rendezvényén. Utóbbi feltehetően még súlyosabb lesz az Ukrajnában zajló történések miatt. A problémára rövid távon a magasabb készletszint, hosszabb távon pedig a helyi termelés felfuttatása lehet a megoldás, ami a lokális gazdasági teljesítmény és a fenntarthatóság szempontjából is kedvezőbb, mint az import.

Kiderült, melyik a legértékesebb családi cég Magyarországon 

Hetedszerre is összeállította a Forbes a legértékesebb magyarországi családi cégek listáját.

Gombamód szaporodnak a milliárdos családi vállalkozások Magyarországon 

Egy év alatt közel 20 százalékkal nőtt az 1 milliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező családi vállalkozások száma.

Kockázatokkal járó generációváltás - mivel néznek most szembe a családi vállalkozások? 

A kkv-k fele családi vállalkozás, amelyek jelentős része számára a következő évek legnagyobb kihívása a generációváltás lehet. A többség nincs felkészülve az átadásra sem stratégiával, sem a céges- és lelki ügyek tekintetében.

Örülhetnek az őstermelők és a családi gazdaságok 

Csökkennek az adminisztrációs terhek.

Hiába a visszaesés, a családi cégek azért reménykednek 

A koronavírus-járvány érezhetően nehézséget okoz a családi vállalatoknak, ugyanis a K&H nagyvállalati növekedési index adatai alapján kevesebb árbevételre számítanak a következő egy évben.

Válságálló családi vállalkozások - mi a titkuk? 

Bár sokszor hasonlítják gazdasági szempontból a jelenlegi koronavírusjárvány-helyzetet a 2008-as válsághoz, a családi vállalatoknál az látható, hogy az akkori, illetve a jelenlegi krízis lényegesen más helyzetben érte a cégeket. Mennyire voltak felkészülve a mostani pandémia és a 12 évvel ezelőtti kihívásokra? Mit érdemes egy vállalkozásnak szem előtt tartania stratégiája megalkotásakor, hogy egy következő válsághelyzetben is sikeresen tudjon működni? A K&H családi vállalatok szakértői ezekre a kérdésekre keresték a választ, a legutóbbi recesszió tapasztalatainak felidézése alapján pedig három fő „összetevőjét” határozták meg a válságálló cégnek.  

Hogyan reagáltak a családi vállalatok a válságra? 

Nem mindegy, hogy a családi cégek hogyan tudtak most reagálni a koronavírus-járvány okozta kihívásokra, hiszen hazánkban a cégek 40 százalékát jelentik. A túlélés kulcsát a stabil stratégiai alapok, a folyamatos fejlődésre törekvés és gyors döntések adhatták, de a kesztyűt a családi vállalatok a válság ellen sokféleképpen felvették.

Családi cégek Magyarországon - miben rejlik a siker? 

A Magyarországon bejegyzett társas vállalkozások jelentős része mikrovállalkozás, ezek döntő többségében kiemelt szerepe van a családnak. A vállalkozási forma tekintetében a leginkább érintett vállalkozás típusok az egyéni vállalkozók, az egyszemélyes cégek, valamint a több családtagot is felvonultató többszemélyes vállalkozások.

Mi kell ahhoz, hogy ne tűnjön el még több cég? Így látják a családi vállalatok 

A hazai cégvilág Achilles-ínja a hosszú távra tervezés. Az újonnan alapított vállalkozások ötöde ugyanis egy év, minden második cég pedig három év után megszűnik. Előrejelzések szerint a koronavírus-járvány nagysága és vége rendkívül bizonytalan, hazai szinten akár 5-7 százalékos GDP visszaesést is eredményezhet, ami a cégek várható életkorát még tovább csökkentheti. A 25 éves, K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft. szerint azonban folyamatos fejlesztéssel, a munkavállalók megbecsülésével és a következő generáció felkészítésével jó eséllyel megalapozható a cég biztos jövője még a válság idején is.

Hogyan lehet megvédeni a családi vagyont? 

A generációváltás minden vállalkozás számára kihívást jelent. Több faktor is veszélyezteti a hatékony működés biztosítását és fenntartását, ezek egyike a családi vállalkozások dinamikus működésének leállásához vezető vagyonfeldarabolódás. 2019 márciusától már két alternatív módszerrel is el lehet kerülni egy ilyen nemkívánatos eseményt. A már létező bizalmi vagyonkezelés mellett a tavaly bevezetett családi alapítványok széles körű elterjedése harminc évvel lemaradva követheti az osztrák sikertörténetet.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Óvatos lépéseket tehetünk a részvények világa felé – interjú

Óvatos lépéseket tehetünk a részvények világa felé – interjú 

A magyar részvények nem drágák, ráadásul értékalapúak, ami szép hozamot biztosíthat, miközben a nagy nemzetközi növekedési részvények már legalábbis nem olcsók.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Piros kasszába gyűjtötték a barna bevételeket, lefülelte az adócsalókat a NAV

Piros kasszába gyűjtötték a barna bevételeket, lefülelte az adócsalókat a NAV 

Csaknem 400 millió forint vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalást tárt fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Cégblog

Itt a nyár, nem semmi, mivel csábítják az ügyfeleket a biztosítók

Itt a nyár, nem semmi, mivel csábítják az ügyfeleket a biztosítók  

Okostelefon, táblagép és utazási utalvány sorsolás, extra szolgáltatások, kuponkód, családi és csoportos kedvezmények is szerepelnek a biztosítók utasbiztosítási akciói között.

Infokom

Szakértő: a hazai vállalkozások kibervédelmi és digitális érettségi szintje még nem elég magas

Szakértő: a hazai vállalkozások kibervédelmi és digitális érettségi szintje még nem elég magas 

A kiberbiztonsági törvény hatályba lépése körüli teendőkről, kétségekről, hasznos tanácsokról rendezett szakmai konferenciát a lapunkat is megjelentető Klasszis Média.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo