Újabb nehézségekbe ütköztek a magyar családi cégek

Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára.

 Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával. Ez a tendencia ráadásul nemcsak őket, de a teljes nagyvállalati szektort is érinti.

Míg az elmúlt két évben a magas energiaköltségekkel és az elszálló alapanyagárakkal kellett megbirkózniuk a cégeknek, ma már nem ez jelenti a legfőbb nehézséget. „A K&H családi vállalatok klub szakmai rendezvényünk keretében felmértük, hogy az idei évre mit látnak a legnagyobb kihívásnak a hazai családi tulajdonú cégek. Az eredmények alapján egyértelműen a bérköltségek, a rendezvényen részt vevő cégek több mint fele ezt tartja az elsődleges gondnak” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője. „Ennek oka, hogy szinte minden cég fizetésemeléssel kalkulál. Ennek mértékében azonban gyakorlatilag kettéválnak a cégek. Az egyik felük 10 százalék alatti, míg másik felük 10-20 százalék közötti béremelést tervez” – részletezte a visszajelzéseket a szakember.

A családi cégek új kihívásokkal szembesültek
A családi cégek új kihívásokkal szembesültek
Fotó: Depositphotos

Az infláció sem tűnt el

A K&H nagyvállalati növekedési index kutatásból – ami nem kizárólag a családi cégek, hanem a magyarországi, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó várakozásait vizsgálja – az is kiderül, hogy az inflációs nyomás továbbra is jelen van. A családi tulajdonú cégek 61 százaléka jelezte, hogy a következő 12 hónap során leginkább a fogyasztói árak emelkedése befolyásolja majd eredményességüket, ami még a teljes nagyvállalati szektor átlagát is meghaladja (59 százalék), és látványos ugrás az előző negyedév egyharmados arányához képest. Összességében ezzel a nagyvállalatok és a családi vállalatok körében is az első helyre került az infláció a nyereségességet leginkább befolyásoló tényezők között, megelőzve a beszállítói árakat és a hazai vevőket is. Ez azért jelentős, mert az infláció már mérséklődött a tavaly jellemző kétszámjegyű dráguláshoz képest, a magas árak költségnövelő és keresletcsökkentő hatása azonban úgy tűnik, hogy még hosszú ideig problémát jelenthet a gazdaság szereplőinek. 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo