Ám a visszaesés ellenére a cégek bizakodók rövid-, illetve középtávon, saját helyzetük és a gazdasági környezet javulását tekintve is. A K&H Bank számára kiemelten fontos, hogy aktívan vegyen részt a gazdaság finanszírozásában, és lehetőséget biztosítson a cégek megsegítésére a jelenlegi, fokozottan nehéz körülmények között. A K&H családi vállalatok kiválósági díjjal ezért idén a vírusjárvány következtében alkalmazott példamutató megoldásokat ismeri el. A pályázatokat szeptember 18-ig várják.
A vírusjárvány nem kímélte a családi vállalatok jövő évi árbevétel-várakozásait. „A K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb eredményei alapján ugyanis a magyarországi, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű családi nagyvállalatok – a többi nagyvállalathoz hasonlóan – arra számítanak, hogy csökkenni fog a belföldi értékesítésből származó árbevételük a következő egy évben. Ennek hátterében az áll, hogy az előző negyedévi 4 százalékhoz képest 22 százalékra ugrott azok aránya, akik árbevétel-csökkenéssel számolnak, miközben csaknem felére, 35-ről 19 százalékra esett azoknak a vállalkozásoknak az aránya, akik szerint növekedni fog cégük bevétele” – foglalta össze a kutatás eredményeit Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
A mérséklődő árbevétel-várakozások ellenére optimistán látják saját kilátásaikat, illetve a hazai gazdasági környezetet a családi cégek. „Vállalatuk helyzetével kapcsolatban 29 százalékuk várja azt, hogy kedvezőbb helyzetben lesz cége egy év múlva. Ennek a pozitív előre tekintésnek a hátterében a vírusjárvány 1 éven belüli lecsengésével kapcsolatos várakozásokon túl az állhat, hogy értékrendjüknek, valamit hosszú távú gondolkodásuknak köszönhetően a családi tulajdonú cégek ellenállóbbak a külső környezeti tényezőkkel szemben” – fűzte hozzá az eredményekhez a szakember.
A magyar gazdaság helyzetével kapcsolatban jelentős eltérést mutat a családi cégek várakozása egy- és hároméves távon. Míg egyéves időtávon minden ötödik válaszadó (21 százalék) gondolja azt, hogy javulni fog a gazdaság helyzete, addig három évre előretekintve már lényegesen optimistábbak a családi cégek, és 36 százalékuk számít a hazai gazdasági környezet javulására.