Az új kormányrendelet, amely a korábbi, 1996-os rendelet helyébe lép, azáltal biztosít nagyobb védelmet az utazóknak, hogy számos olyan esetet nevesít, amelyre korábban csak általános szabályok vonatkoztak. A kormányrendelet egyértelműen kimondja például, hogy ha a szálloda telítettsége nem teszi lehetővé az utasok elhelyezését, az utazási iroda viseli a felelősséget, azaz nem hivatkozhat arra, hogy rajta kívül álló, előre nem látható esemény következett be. Ez összhangban van a Polgári Törvénykönyv általános rendelkezésével, miszerint az alvállalkozók teljesítéséért a fővállalkozó felel. Az újdonságot a helyzet konkrét nevesítése jelenti - hangsúlyozta Morvay György. Hozzátette, hogy ilyen esetben az utazási iroda vagy helyettesítő szállást biztosít a célországban, vagy - ha az utas ezt indokoltan nem fogadja el - állni köteles a hazaút költségeit.
Egy további pontosítás a prospektusokban található illusztrációkat érinti - folytatta Morvay György a közleményben. A rendelet kimondja ugyanis, hogy az utazási iroda köteles a prospektusban bemutatottnak megfelelő szállást biztosítani. Ha a szállás nem egyezik pontosan a képen látottal, az irodának fel kell hívnia a figyelmet az eltérésre, valamint arra, hogy miben különbözhet a ténylegesen elfoglalt szállás a képen látottól. Ha a prospektus például egy több épületből álló szállodakomplexumot mutat, fel kell hívni a figyelmet arra, hogy az utas esetleg annak egy gyorsforgalmi út mellett található épületében kap szállást - magyarázza a fogyasztói központ igazgatója.
Morvay György figyelmeztetett arra, hogy a kifogásokat az utasnak haladéktalanul jeleznie kell az iroda felé. "Vetessünk vagy vegyünk fel jegyzőkönyvet, melyet érdemes fotókkal illusztrálni, és adjuk azt át az utazási iroda képviselőjének. Ha ez nem lehetséges, írassuk alá a dokumentumot utastársainkkal" - tájékoztatott a teendőkről Morvay György, egyúttal hangsúlyozta: amint a panaszt jelezték, a felelősség már az irodáé.