Panaszt tehetünk, ha képen szebb a szállodai szoba

Az utazók pozícióját erősíti az utazási irodákkal szemben az a 2008 végén elfogadott kormányrendelet, amely az utazási szerződéssel kapcsolatos jogi kérdéseket szabályozza - állapítja meg Morvay György, az Európai Fogyasztói Központ (EFK) igazgatója.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új kormányrendelet, amely a korábbi, 1996-os rendelet helyébe lép, azáltal biztosít nagyobb védelmet az utazóknak, hogy számos olyan esetet nevesít, amelyre korábban csak általános szabályok vonatkoztak. A kormányrendelet egyértelműen kimondja például, hogy ha a szálloda telítettsége nem teszi lehetővé az utasok elhelyezését, az utazási iroda viseli a felelősséget, azaz nem hivatkozhat arra, hogy rajta kívül álló, előre nem látható esemény következett be. Ez összhangban van a Polgári Törvénykönyv általános rendelkezésével, miszerint az alvállalkozók teljesítéséért a fővállalkozó felel. Az újdonságot a helyzet konkrét nevesítése jelenti - hangsúlyozta Morvay György. Hozzátette, hogy ilyen esetben az utazási iroda vagy helyettesítő szállást biztosít a célországban, vagy - ha az utas ezt indokoltan nem fogadja el - állni köteles a hazaút költségeit.  

Egy további pontosítás a prospektusokban található illusztrációkat érinti - folytatta Morvay György a közleményben. A rendelet kimondja ugyanis, hogy az utazási iroda köteles a prospektusban bemutatottnak megfelelő szállást biztosítani. Ha a szállás nem egyezik pontosan a képen látottal, az irodának fel kell hívnia a figyelmet az eltérésre, valamint arra, hogy miben különbözhet a ténylegesen elfoglalt szállás a képen látottól. Ha a prospektus például egy több épületből álló szállodakomplexumot mutat, fel kell hívni a figyelmet arra, hogy az utas esetleg annak egy gyorsforgalmi út mellett található épületében kap szállást - magyarázza a fogyasztói központ igazgatója.

Morvay György figyelmeztetett arra, hogy a kifogásokat az utasnak haladéktalanul jeleznie kell az iroda felé. "Vetessünk vagy vegyünk fel jegyzőkönyvet, melyet érdemes fotókkal illusztrálni, és adjuk azt át az utazási iroda képviselőjének. Ha ez nem lehetséges, írassuk alá a dokumentumot utastársainkkal" - tájékoztatott a teendőkről Morvay György, egyúttal hangsúlyozta: amint a panaszt jelezték, a felelősség már az irodáé.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo