Panaszt tehetünk, ha képen szebb a szállodai szoba

Az utazók pozícióját erősíti az utazási irodákkal szemben az a 2008 végén elfogadott kormányrendelet, amely az utazási szerződéssel kapcsolatos jogi kérdéseket szabályozza - állapítja meg Morvay György, az Európai Fogyasztói Központ (EFK) igazgatója.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új kormányrendelet, amely a korábbi, 1996-os rendelet helyébe lép, azáltal biztosít nagyobb védelmet az utazóknak, hogy számos olyan esetet nevesít, amelyre korábban csak általános szabályok vonatkoztak. A kormányrendelet egyértelműen kimondja például, hogy ha a szálloda telítettsége nem teszi lehetővé az utasok elhelyezését, az utazási iroda viseli a felelősséget, azaz nem hivatkozhat arra, hogy rajta kívül álló, előre nem látható esemény következett be. Ez összhangban van a Polgári Törvénykönyv általános rendelkezésével, miszerint az alvállalkozók teljesítéséért a fővállalkozó felel. Az újdonságot a helyzet konkrét nevesítése jelenti - hangsúlyozta Morvay György. Hozzátette, hogy ilyen esetben az utazási iroda vagy helyettesítő szállást biztosít a célországban, vagy - ha az utas ezt indokoltan nem fogadja el - állni köteles a hazaút költségeit.  

Egy további pontosítás a prospektusokban található illusztrációkat érinti - folytatta Morvay György a közleményben. A rendelet kimondja ugyanis, hogy az utazási iroda köteles a prospektusban bemutatottnak megfelelő szállást biztosítani. Ha a szállás nem egyezik pontosan a képen látottal, az irodának fel kell hívnia a figyelmet az eltérésre, valamint arra, hogy miben különbözhet a ténylegesen elfoglalt szállás a képen látottól. Ha a prospektus például egy több épületből álló szállodakomplexumot mutat, fel kell hívni a figyelmet arra, hogy az utas esetleg annak egy gyorsforgalmi út mellett található épületében kap szállást - magyarázza a fogyasztói központ igazgatója.

Morvay György figyelmeztetett arra, hogy a kifogásokat az utasnak haladéktalanul jeleznie kell az iroda felé. "Vetessünk vagy vegyünk fel jegyzőkönyvet, melyet érdemes fotókkal illusztrálni, és adjuk azt át az utazási iroda képviselőjének. Ha ez nem lehetséges, írassuk alá a dokumentumot utastársainkkal" - tájékoztatott a teendőkről Morvay György, egyúttal hangsúlyozta: amint a panaszt jelezték, a felelősség már az irodáé.

Véleményvezér

Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo