"Nincs több repülőjárat Korfura"

A gazdasági válságot Baranya idegenforgalmi szakemberei, utazási irodái is érzik: az idén nyáron már Korfura sem indulnak gépek a Pécs-pogányi repülőtérről, ezzel megszűnik a légikikötő egyetlen charterjárata is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A beígért áfa-emelés, a 300 forint körüli euró, a várhatóan kevesebb utas összességében annyira negatív nyarat fest le előre, hogy az utazási irodák egyszerűen nem merik lekötni a charterjáratokat, és az ehhez tartozó szállásokat - közölte Vétek Emi, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke, az egyik pécsi utazási iroda vezetője. "Félnek, hogy nyakukon maradnak a helyek. Így az idén nyáron már Korfura sem indulnak gépek a Pécs-pogányi repülőtérről" - mondta.

Ezzel megszűnik a légikikötő egyetlen, legalább nyáron rendszeresen közlekedő járata is. Pedig a tavalyi szezonban szinte minden korfui gép száz százalékos kihasználtsággal indult útnak. Az elmúlt két évben annyira megnőtt az érdeklődés a járat iránt, hogy rengeteg potenciális ügyfelet kellett elutasítaniuk az utazási irodáknak.

Eladnák a repteret

A légikikötőt működtető kft. ügyvezető igazgatója, Ács Gyula az MTI-nek elmondta: jelenleg is folynak tárgyalások egyes légitársaságokkal rendszeres járatok indításáról. Naponta huszonöt járatot tudna fogadni a Pécs-pogányi repülőtér, amely egyébként minden technikai elvárásnak megfelel.

A baranyai megyeszékhely központjától nyolc kilométerre, 110 hektáros területen fekvő, több mint harminc alkalmazottat foglalkoztató reptér 1950-ben létesült, az 1960-as évek közepéig működött. Amikor megszüntették a belföldi utasszállító légi közlekedést, a létesítmény főként mezőgazdasági és sportcélokat szolgált.

A reptér korszerűsítését, kihasználtságának növelését az 1990-es években kezdeményezték Pécs és Baranya politikai, gazdasági vezetői arra hivatkozva, hogy oldani fogja a régió, de főleg a megye közlekedési elszigeteltségét, és jó hatással lesz a gazdasági fejlődésre. A légikikötőt 2006-ban kapcsolták be a nemzetközi légiforgalomba. A tulajdonosok - a megyei, a pécsi és a pogányi önkormányzat - most értékesítenék a létesítményt. Jelenleg a reptér értékbecslése zajlik.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo