A beígért áfa-emelés, a 300 forint körüli euró, a várhatóan kevesebb utas összességében annyira negatív nyarat fest le előre, hogy az utazási irodák egyszerűen nem merik lekötni a charterjáratokat, és az ehhez tartozó szállásokat - közölte Vétek Emi, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke, az egyik pécsi utazási iroda vezetője. "Félnek, hogy nyakukon maradnak a helyek. Így az idén nyáron már Korfura sem indulnak gépek a Pécs-pogányi repülőtérről" - mondta.
Ezzel megszűnik a légikikötő egyetlen, legalább nyáron rendszeresen közlekedő járata is. Pedig a tavalyi szezonban szinte minden korfui gép száz százalékos kihasználtsággal indult útnak. Az elmúlt két évben annyira megnőtt az érdeklődés a járat iránt, hogy rengeteg potenciális ügyfelet kellett elutasítaniuk az utazási irodáknak.
Eladnák a repteret
A légikikötőt működtető kft. ügyvezető igazgatója, Ács Gyula az MTI-nek elmondta: jelenleg is folynak tárgyalások egyes légitársaságokkal rendszeres járatok indításáról. Naponta huszonöt járatot tudna fogadni a Pécs-pogányi repülőtér, amely egyébként minden technikai elvárásnak megfelel.
A baranyai megyeszékhely központjától nyolc kilométerre, 110 hektáros területen fekvő, több mint harminc alkalmazottat foglalkoztató reptér 1950-ben létesült, az 1960-as évek közepéig működött. Amikor megszüntették a belföldi utasszállító légi közlekedést, a létesítmény főként mezőgazdasági és sportcélokat szolgált.
A reptér korszerűsítését, kihasználtságának növelését az 1990-es években kezdeményezték Pécs és Baranya politikai, gazdasági vezetői arra hivatkozva, hogy oldani fogja a régió, de főleg a megye közlekedési elszigeteltségét, és jó hatással lesz a gazdasági fejlődésre. A légikikötőt 2006-ban kapcsolták be a nemzetközi légiforgalomba. A tulajdonosok - a megyei, a pécsi és a pogányi önkormányzat - most értékesítenék a létesítményt. Jelenleg a reptér értékbecslése zajlik.