Mindennél jobban féltjük a pénzünket

Mitől félünk a legjobban? Aggódunk a testi épségünkért, a szeretteinkért, a vagyontárgyainkért, de úgy tűnik, a pénzünket még az egészségünknél is jobban féltjük. A Generali kutatása lerántja a leplet a leggyakoribb félelmeinkről, és az is kiderül, hogy a nők vagy a férfiak aggódnak-e többet.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Betegség, betörés, szeretteink elvesztése: csak néhány azok közül a félelmek közül, amelyekkel naponta együtt kell élnünk. Ahogy a Generali online kutatásából kiderült*, a 18–59 éves korosztály legnagyobb félelmei anyagi károkkal kapcsolatosak, és leginkább a családban bekövetkezett haláleset miatti anyagi bizonytalanságtól tartunk: utóbbi esetében egy 10-es skálán 5,7-es átlag jött ki a válaszadók értékelése alapján.

Ezt a munkahely elvesztése által okozott anyagi bizonytalanság és lakáskár (5,6), illetve a baleset vagy betegség miatti munkakiesésből adódó anyagi bizonytalanság (5,5) követi a dobogón. Az anyagi jellegű károk tekintetében a nők sokkal jobban aggódnak: a családban bekövetkezett haláleset miatti anyagi bizonytalanságtól a nők 45 százaléka, a férfiaknak pedig a 25 százaléka fél, de az átlagnál jobban tartanak tőle az alapfokú végzettséggel (43%) és a 120 ezer forint alatti jövedelemmel rendelkezők (45%) is.

A nőket minden jobban aggasztja

Elsőre talán furcsán hangzik, de tulajdonképpen nem meglepő, hogy ugyanannyira félünk a közúti balesetektől és az eladósodástól, mint a daganatos betegségektől (5,2) – hiszen gyökerestül felforgathatják az életünket. Ami a baleseteket illeti, leginkább a gyermekeinket érintő (29%), illetve a közúti balesetektől (21%) tartunk, a sportolás közben elszenvedett sérülés viszont csak keveseket aggaszt (7%). A sors fintora, hogy az utóbbi az egyetlen, amitől a férfiak nagyobb százalékban tartanak, mint a nők (a nők 7 százalékával szemben a férfiak 8 százaléka vallotta ezt) – egyébként a nőket minden jobban aggasztja. Például a balesetek bekövetkezése is, különösen a gyermekeket érintő (39%), a közúti (28%), a gyalogos (17%) és a háztartási (17%) baleseteké.

A Generali kutatása szerint biztosítása leginkább a 40 év felettieknek, a felsőfokú végzettségűeknek és a magasabb jövedelemmel bíróknak van. A fiatalabb (18–29 éves) korosztály ennek ellenére nagy arányban kötne a közeljövőben biztosítást: 20 százalékuk életbiztosítást, míg 16 százalék lakásbiztosítást tervez.

Készpénz vagy laptop? Mi fájna jobban?
A betöréses lopás sokaknál dobogós, ha rémálmokról van szó: a Generali kutatása szerint a megkérdezettek ötöde nagyon tart tőle. Nem is alaptalanul: az ORFK adatai alapján 2015-ben több mint 20 ezer lakásbetörés történt itthon, 2016 első hét hónapjában pedig több mint 10 ezer.

Véleményvezér

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo