Az American Psychological Association (APA) szerint a munkával kapcsolatos stressz jelentősen befolyásolja az alkalmazottak teljesítményét és mentális egészségét. Egy 2020-as tanulmány szerint az értékesítők a magas teljesítményelvárások, a versenyhelyzet és a bizonytalan jövedelem miatt fokozottan ki vannak téve a stressznek. Ez a stressz gyakran vezet kiégéshez, csökkent motivációhoz és magas fluktuációhoz.
Az értékesítő kollégák vállán a legtöbb teher
Amerikai kutatás szerint a vállalati világban az értékesítő kollégákon van a legnagyobb teher, ami stressz formájában is megmutatkozik. A kérdőív megválaszolóinak 79 százaléka vallotta azt, hogy a munkájával kapcsolatos nyomás komoly kihívásokat eredményez az életében. Nem csoda, hiszen az értékesítők sokszor kezelnek elégedetlen ügyfeleket, akikkel szemben újabb és újabb stratégiát kell alkalmazniuk, ha nyerni szeretnének. Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere, tulajdonosa hozzátette:
“Fontos, hogy ne akarjanak mindig nyerni az értékesítő kollégák, hiszen annak gyakran kudarcérzet a vége és a stressz szintje csak fokozódni fog. Ehelyett tűzze ki például azt, hogy többször nyerjen, mint veszítsen.”
Tipikus stresszforrások
Egy másik fontos tanulmány, amelyet a Salesforce végzett (“State of Sales Report” címmel) arra mutatott rá, hogy az értékesítők legnagyobb stresszforrásai közé tartoznak a havi eladási kvóták teljesítése, a folyamatos ügyfélkapcsolat fenntartása, valamint a munka és a magánélet közötti egyensúly megtalálása. A kutatás szerint az értékesítők 67 százaléka érzi úgy, hogy a stressz negatívan befolyásolja teljesítményüket.