Egy szezonális biznisz újrakezdési stratégiája

Hiába indult el a szabadtéri koncertek szezonja, az ebben az üzletágban tevékenykedő cégek idei bevételeit nagyrészt elvitte a vírus. A hatályos rendelet szerint augusztus 15-ig nem lehet tömegrendezvényeket tartani, arról viszont nem szól a fáma, hogy mi lesz augusztus 16-tól. Pálffy Andrással, a Budapest Park alapítójával, stratégiai és innovációs vezetőjével beszélgettünk a vállalkozás túlélési stratégiájáról.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Van esély a kieső bevételek pótlására az idei szezon megnyújtásával vagy az elmaradt programok pótlásával? Mi lesz a megvásárolt jegyekkel?

– Az idei szezonunk egyébként is belenyúlt volna az októberi hónapba, de a helyzetre való tekintettel egészen október végéig számolunk. Abból indulunk ki, hogy ha egy vendégünk egy zenekar koncertjére jegyet vált, elsősorban azért teszi, hogy a kedvenc zenekarát a Budapest Park színpadán megnézhesse. Emiatt arra törekszünk, hogy lehetőleg minden eseményünket megrendezzünk egy későbbi dátumon, akkor is, ha az új időpont hétköznapra esik. Ha egy koncert elmarad, a jegyárat természetesen visszatérítjük. Az elhalasztott koncertekre már megváltott jegyek pedig automatikusan érvényesek az új időpontra.

A tudósok szerint rendszeresek lesznek a mostani járványhoz hasonló helyzetek. Erre hogyan tud felkészülni egy olyan vállalkozás, amelynek a bevétele a személyes jelenlétre és a tömegek befogadására épül? Felmerült esetleg, hogy a COVID-19 során előtérbe került online koncert streaming szolgáltatás az üzleti modell részévé váljon valamilyen módon?

– A járványra és a világszerte arra adott válaszra, a bezárkózásra úgy gondoljuk, senki nem volt és nem is lehetett felkészülve. Az ilyen típusú leállásokra hosszú távon nem lehet berendezkedni. A gazdaságnak számos olyan területe van, amelynek a működését nem lehet a mostanihoz hasonló karanténidőszakokhoz igazítani hosszú távon. Ilyen a zeneipar is. Általános igazság, hogy az egy bizonyos határon túlmenő vállalati pénzügyi tartalékképzés az egész gazdaság fejlődésének akadályává válhat, kevesebb munkahely jöhet létre. A jogszabályi előírásokon túl minden szereplő saját felelőssége, hogy biztonságosan képezzen megtakarítást, de az senkitől sem várható el, hogy háborús helyzetre rendezkedjen be. Ettől függetlenül sok mindent érdemes újragondolni a gazdasági élet minden területén, így a mi vállalkozásunknál is. Az online koncertek egy ilyen váratlan helyzetben átmenetileg megoldást nyújthatnak, de semmi sem pótolja azt az élményt, amikor tízezer ember egyszerre rezonál a zenére. Mi elsődlegesen azért dolgozunk az év háromszázhatvanöt napján, hogy az élőzenével örömet csempésszünk az emberek életébe. Az élőzene varázsa az, amely mindannyiunkat beszippant, így borzasztó szomorúak lennénk – és őszintén bízunk benne, hogy ez nem így lesz –, ha erről le kellene mondanunk.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo