Egy szezonális biznisz újrakezdési stratégiája

Hiába indult el a szabadtéri koncertek szezonja, az ebben az üzletágban tevékenykedő cégek idei bevételeit nagyrészt elvitte a vírus. A hatályos rendelet szerint augusztus 15-ig nem lehet tömegrendezvényeket tartani, arról viszont nem szól a fáma, hogy mi lesz augusztus 16-tól. Pálffy Andrással, a Budapest Park alapítójával, stratégiai és innovációs vezetőjével beszélgettünk a vállalkozás túlélési stratégiájáról.

Van esély a kieső bevételek pótlására az idei szezon megnyújtásával vagy az elmaradt programok pótlásával? Mi lesz a megvásárolt jegyekkel?

– Az idei szezonunk egyébként is belenyúlt volna az októberi hónapba, de a helyzetre való tekintettel egészen október végéig számolunk. Abból indulunk ki, hogy ha egy vendégünk egy zenekar koncertjére jegyet vált, elsősorban azért teszi, hogy a kedvenc zenekarát a Budapest Park színpadán megnézhesse. Emiatt arra törekszünk, hogy lehetőleg minden eseményünket megrendezzünk egy későbbi dátumon, akkor is, ha az új időpont hétköznapra esik. Ha egy koncert elmarad, a jegyárat természetesen visszatérítjük. Az elhalasztott koncertekre már megváltott jegyek pedig automatikusan érvényesek az új időpontra.

A tudósok szerint rendszeresek lesznek a mostani járványhoz hasonló helyzetek. Erre hogyan tud felkészülni egy olyan vállalkozás, amelynek a bevétele a személyes jelenlétre és a tömegek befogadására épül? Felmerült esetleg, hogy a COVID-19 során előtérbe került online koncert streaming szolgáltatás az üzleti modell részévé váljon valamilyen módon?

– A járványra és a világszerte arra adott válaszra, a bezárkózásra úgy gondoljuk, senki nem volt és nem is lehetett felkészülve. Az ilyen típusú leállásokra hosszú távon nem lehet berendezkedni. A gazdaságnak számos olyan területe van, amelynek a működését nem lehet a mostanihoz hasonló karanténidőszakokhoz igazítani hosszú távon. Ilyen a zeneipar is. Általános igazság, hogy az egy bizonyos határon túlmenő vállalati pénzügyi tartalékképzés az egész gazdaság fejlődésének akadályává válhat, kevesebb munkahely jöhet létre. A jogszabályi előírásokon túl minden szereplő saját felelőssége, hogy biztonságosan képezzen megtakarítást, de az senkitől sem várható el, hogy háborús helyzetre rendezkedjen be. Ettől függetlenül sok mindent érdemes újragondolni a gazdasági élet minden területén, így a mi vállalkozásunknál is. Az online koncertek egy ilyen váratlan helyzetben átmenetileg megoldást nyújthatnak, de semmi sem pótolja azt az élményt, amikor tízezer ember egyszerre rezonál a zenére. Mi elsődlegesen azért dolgozunk az év háromszázhatvanöt napján, hogy az élőzenével örömet csempésszünk az emberek életébe. Az élőzene varázsa az, amely mindannyiunkat beszippant, így borzasztó szomorúak lennénk – és őszintén bízunk benne, hogy ez nem így lesz –, ha erről le kellene mondanunk.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo