Egy szezonális biznisz újrakezdési stratégiája

Hiába indult el a szabadtéri koncertek szezonja, az ebben az üzletágban tevékenykedő cégek idei bevételeit nagyrészt elvitte a vírus. A hatályos rendelet szerint augusztus 15-ig nem lehet tömegrendezvényeket tartani, arról viszont nem szól a fáma, hogy mi lesz augusztus 16-tól. Pálffy Andrással, a Budapest Park alapítójával, stratégiai és innovációs vezetőjével beszélgettünk a vállalkozás túlélési stratégiájáról.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A cikk a Piac & Profit magazin június-júliusi számában jelent meg.

A következő lapszám augusztus 26-án jelenik meg. Keresse az Inmedio és Relay újságárusoknál, vagy fizessen elő a magazinra. Megrendelését itt adhatja le>>>

A szabadtéri tömegrendezvények szezonja elvileg elindult, de a jelenlegi helyzetben nemigen van bevétel. Mit tehet ilyen esetben az a vállalkozás, amely éves bevételének szinte a száz százalékát ebben a néhány hónapban termeli meg?

– Nagyon bízunk benne, hogy augusztus 16-től visszaáll minden a régi kerékvágásba, így az összes már bejelentett koncertünket átszervezzük augusztus 15. utánra. A nemzetközi előadók tekintetében sokszor nehezebb dolgunk van, hiszen általában egy teljes európai turnét, sok-sok állomást kell újratervezniük, ami nem minden esetben sikerül. Ebből a szempontból egyszerűbb a hazai zenekarokkal, amelyek turnénaptárában kiemelt helyet foglal el egy Park-koncert. Az állami támogatás nélkül, száz százalékban piaci alapon működő Budapest Park szezonális koncerthelyszín, ezért egyedi a költségstruktúrája is. Az állandó szervező stábot, harmincnyolc munkatársunkat egész évben foglalkoztatjuk. Tavaly októberben – akkor még híre sem volt a koronavírusnak – elkezdtünk dolgozni a 2020-as szezon előkészítésén. Állandó alvállalkozóinknál további huszonöten intézik a Park ügyeit. Szezonban pedig további átlag ötszáz ember – pultosok, biztonsági szolgálat, takarító személyzet – dolgozik a Park megfelelő színvonalú szolgáltatásáért. Nekik csak tényleges működés esetén tudunk fizetést biztosítani. Az előkészítés időszakában – a bevételünket ebben az időszakban kizárólag az elővételes jegyek jelentik – már rengeteg költség felmerül: programszervezés, hirdetések tervezése és elkészítése, reklámfelületek vásárlása, illetve a tényleges technikai előkészítés. Minden évben szinte a nulláról építjük újra a hatalmas technikát és eszközállományt felvonultató, Európában is egyedülálló méretű rendezvényhelyszínt. A technikai eszközöket tavaszra már szinte mind beszereztük, jelentős részüket kifizettük, és március közepén kilencven százalékban készen álltunk az építkezéssel is. Részben ezért is döntöttünk amellett, hogy május 28-án tesztjelleggel megnyitjuk a Parkot a város egyik legnagyobb teraszaként. Így a személyzet azon részének, akik csak rendezvénynapon dolgoznak, tudunk munkát biztosítani.

(Fotó: Nagy Márton)

Jó döntés volt az ideiglenes műfajváltás?

– A jelenlegi tapasztalatok szerint, még ha a tervezetthez képest kisebb volumennel is, de érdemes nyitva lennünk. Tágítottuk a szolgáltatásunkat is: összebútoroztunk a Dumaszínházzal, akik a legjobb stand-uposok műsorait hozzák el nap mint nap. Ugyan nagyon fáj, hogy élőzenével egyelőre nem tudjuk kiszolgálni a közönségünket, de azért igyekszünk elővarázsolni azt a bizonyos parkos hangulatot az átmeneti időszakban is. A tömegrendezvények esetében meghúzott ötszáz fős korlát a vendéglátó teraszokra nem érvényes, a ParkKert egyik legnagyobb előnye pedig pont a mérete. A befogadóképességet az alapján állapítottuk meg, hogy hogyan tudjuk a berendezést a biztonsági előírásoknak megfelelően, kellő távolságra elhelyezni egymástól. A remek hangulat mellett számunkra az első számú szempont továbbra is a biztonság: tágas elrendezéssel, rendszeres fertőtlenítéssel, kézfertőtlenítők kihelyezésével gondoskodunk a megfelelő környezetről. Padlójelzésekkel és infografikákkal is segítünk a vendégeinknek a megfelelő óvintézkedések betartásában.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo