Ezért választják egyre inkább a magyarok a magánegészségügyet

A magánegészségügyet választó magyarok sokkal többet várnak a szolgáltatóktól – leegyszerűsítve erre jutott a betegbarát projekt megrendelésére készült reprezentatív kutatás. Az Ipsos kutatása szerint a magyarok 28 százaléka elsősorban a szolgáltatás ár/érték aránya alapján dönti el, melyik magánegészségügyi vállalkozáshoz forduljon, ám átlagosan csupán 18 százalékban tartják megfizethetőnek a legismertebb hazai intézmények szolgáltatásait. Ez pedig arra utal, sokan a magas ár miatt ódzkodnak attól, hogy az állami helyett a magánegészségügyben kezeltessék magukat. A magánegészségügyi szolgáltatóknak volna teendőjük a kommunikáció területén is.

Mi alapján választanak a betegek magánegészségügyi szolgáltatót mit várnak el, mennyire tartják reálisnak az árakat – ezekre a kulcsfontosságú kérdésekre kereste a választ egy friss, a betegbarát projekt számára készített kutatás, amely a magánegészségügyi szektor szereplőit vizsgálta a betegek szempontjából.

Többet várnak az emberek a jó orvosi ellátásnál (Fotó: Depositphotos)
Többet várnak az emberek a jó orvosi ellátásnál (Fotó: Depositphotos)

„Ez az első átfogó, országos reprezentatív kutatás arról, hogy pontosan mire számítanak a páciensek a magánszolgáltatóknál. Ez azért lényeges, mert mostanáig hiányzott az iránytű, ami megmutatta volna, mi alapján választanak szolgáltatót és mit tartanak az ellátás során igazán fontosnak laikus és nem orvosszakmai szempontokból. Más szóval nem sokat tudtunk arról, mitől lesz az egészségügyi ellátás betegbarát. A magánegészségügyi vállalkozások eddig jellemzően azt kommunikálták, hogy megbízható, szakszerű, magas színvonalú ellátást kínálnak, ám a felmérés során arra kerestük a választ, elegendőnek tartják-e ezt a páciensek. Nagyon úgy tűnik, hogy nem” – kommentálta az eredményeket Vaszary Ádám, a betegbarát projekt ötletgazdája, alapítója. A kezdeményezés célja egy olyan minősítési rendszer kialakítása, amellyel a betegek számára fontos paraméterek mentén lehet értékeli a magánegészségügyi szolgáltatókat.

Beszédes eredmények

Az Ipsos által készített felmérésből ugyanis kiderül, hogy a hazai lakosság szerint a legismertebb magánegészségügyi szolgáltatók nem fordítanak kellő figyelmet több fontos szempontra. Az egyik, hogy ügyfeleik megfizethetőnek tartsák a szolgáltatásaikat. A páciensek természetesen az ár/érték arányt jelölték meg a fő döntési szempontnak, amely alapján kiválasztják szolgáltatójukat. Ez szerepel az első helyen 28 százalékuknál.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo