Ezért választják egyre inkább a magyarok a magánegészségügyet

A magánegészségügyet választó magyarok sokkal többet várnak a szolgáltatóktól – leegyszerűsítve erre jutott a betegbarát projekt megrendelésére készült reprezentatív kutatás. Az Ipsos kutatása szerint a magyarok 28 százaléka elsősorban a szolgáltatás ár/érték aránya alapján dönti el, melyik magánegészségügyi vállalkozáshoz forduljon, ám átlagosan csupán 18 százalékban tartják megfizethetőnek a legismertebb hazai intézmények szolgáltatásait. Ez pedig arra utal, sokan a magas ár miatt ódzkodnak attól, hogy az állami helyett a magánegészségügyben kezeltessék magukat. A magánegészségügyi szolgáltatóknak volna teendőjük a kommunikáció területén is.

Kérdés volt a kutatásban az is, hogy az érintettek a döntő szempont mellett milyen más tényezőket vesznek figyelembe a magánegészségügyi szolgáltató kiválasztásnál. Itt is az ár/érték arány áll az első helyen, a megkérdezettek 68 százalékának ugyanis ez a másodlagos szempontja. A második helyen 55 százalékos aránnyal az elérhető vizsgálati, kezelési időpontok állnak. A legismertebb magánegészségügyi intézmények azonban ezen a pontozáson is rosszul szerepeltek. A 100-as skálán átlagosan csak 28 pontot kaptak. A legjobb eredményt az RMC Clinics Magánklinika 45, a Smart Hospital 43, illetve a Synlab Labordiagnosztika 40 ponttal tudhatja magáénak.

„A magyarok 80 százaléka a felmérés szerint azt gondolja, hogy „A magánegészségügyben jobb minőségű szolgáltatást lehet kapni, mint az állami ellátásban”.  Ugyanakkor a szolgáltatók a 100-as skálán átlagosan csak 27 pontot értek el, amikor azt kérdeztük a válaszadóktól, mennyire tartják újítónak, innovatívnak a legismertebb intézményeket” – mondta Vaszary Ádám. Egyértelmű tehát a választ arra, hogy a megkérdezettek többet várnak el innováció terén a magánegészségügyi szolgáltatóktól, illetve nem kapcsolódik egyértelműen hozzájuk ez az imázs. Ezen a téren egyébként a legjobbak – Medicover Hospital, Emineo Magánkórház, Dr. Rose Magánkórház – is csupán 30 pontot értek el. Utánuk 29 ponttal a Smart Hospital, a TritonLife Magánkórházak, a Doktor24 és a Waberer Medical Center következik.

Merre van az előre?

„Bármennyire is kézenfekvő, mégis ki kell emelni, hogy sokkal jobb eséllyel indul az ügyfelekért folyó piaci versenyben az a magánegészségügyi szolgáltató, amelyet potenciális páciensei betegközpontúnak tartanak” - foglalta össze a felmérés legfontosabb tanulságát Vaszary Ádám. Közvetlen összefüggést mutattunk ki aközött, ha az emberek egy cég imázsához a betegbarát jelzőt társítják, akkor sokkal nagyobb eséllyel választják azt. Legalábbis a felmérés eredményei egyértelműen erre utalnak. A Synlab Labordiagnosztikát a megkérdezettek 58 százaléka venné számításba, amikor arról dönt, melyik egészségügyi szolgáltatót válassza. A Synlab a 100-as skálán átlag feletti pontot ért el, amikor arról kérdezték a felmérés résztvevőit, mennyire tartják betegközpontúnak, betegbarátnak az intézményeket. Az Emineo Magánkórháznál ezek a számok: 54 százalék venné számításba és 49 pontban értékelik betegbarátnak, a Medicover Hospitalnál 48 százalékos döntési hajlandóság és 43 pontos betegbarát imázs jött ki.

 

Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo