Ezért választják egyre inkább a magyarok a magánegészségügyet

A magánegészségügyet választó magyarok sokkal többet várnak a szolgáltatóktól – leegyszerűsítve erre jutott a betegbarát projekt megrendelésére készült reprezentatív kutatás. Az Ipsos kutatása szerint a magyarok 28 százaléka elsősorban a szolgáltatás ár/érték aránya alapján dönti el, melyik magánegészségügyi vállalkozáshoz forduljon, ám átlagosan csupán 18 százalékban tartják megfizethetőnek a legismertebb hazai intézmények szolgáltatásait. Ez pedig arra utal, sokan a magas ár miatt ódzkodnak attól, hogy az állami helyett a magánegészségügyben kezeltessék magukat. A magánegészségügyi szolgáltatóknak volna teendőjük a kommunikáció területén is.

Kérdés volt a kutatásban az is, hogy az érintettek a döntő szempont mellett milyen más tényezőket vesznek figyelembe a magánegészségügyi szolgáltató kiválasztásnál. Itt is az ár/érték arány áll az első helyen, a megkérdezettek 68 százalékának ugyanis ez a másodlagos szempontja. A második helyen 55 százalékos aránnyal az elérhető vizsgálati, kezelési időpontok állnak. A legismertebb magánegészségügyi intézmények azonban ezen a pontozáson is rosszul szerepeltek. A 100-as skálán átlagosan csak 28 pontot kaptak. A legjobb eredményt az RMC Clinics Magánklinika 45, a Smart Hospital 43, illetve a Synlab Labordiagnosztika 40 ponttal tudhatja magáénak.

„A magyarok 80 százaléka a felmérés szerint azt gondolja, hogy „A magánegészségügyben jobb minőségű szolgáltatást lehet kapni, mint az állami ellátásban”.  Ugyanakkor a szolgáltatók a 100-as skálán átlagosan csak 27 pontot értek el, amikor azt kérdeztük a válaszadóktól, mennyire tartják újítónak, innovatívnak a legismertebb intézményeket” – mondta Vaszary Ádám. Egyértelmű tehát a választ arra, hogy a megkérdezettek többet várnak el innováció terén a magánegészségügyi szolgáltatóktól, illetve nem kapcsolódik egyértelműen hozzájuk ez az imázs. Ezen a téren egyébként a legjobbak – Medicover Hospital, Emineo Magánkórház, Dr. Rose Magánkórház – is csupán 30 pontot értek el. Utánuk 29 ponttal a Smart Hospital, a TritonLife Magánkórházak, a Doktor24 és a Waberer Medical Center következik.

Merre van az előre?

„Bármennyire is kézenfekvő, mégis ki kell emelni, hogy sokkal jobb eséllyel indul az ügyfelekért folyó piaci versenyben az a magánegészségügyi szolgáltató, amelyet potenciális páciensei betegközpontúnak tartanak” - foglalta össze a felmérés legfontosabb tanulságát Vaszary Ádám. Közvetlen összefüggést mutattunk ki aközött, ha az emberek egy cég imázsához a betegbarát jelzőt társítják, akkor sokkal nagyobb eséllyel választják azt. Legalábbis a felmérés eredményei egyértelműen erre utalnak. A Synlab Labordiagnosztikát a megkérdezettek 58 százaléka venné számításba, amikor arról dönt, melyik egészségügyi szolgáltatót válassza. A Synlab a 100-as skálán átlag feletti pontot ért el, amikor arról kérdezték a felmérés résztvevőit, mennyire tartják betegközpontúnak, betegbarátnak az intézményeket. Az Emineo Magánkórháznál ezek a számok: 54 százalék venné számításba és 49 pontban értékelik betegbarátnak, a Medicover Hospitalnál 48 százalékos döntési hajlandóság és 43 pontos betegbarát imázs jött ki.

 

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo