Ezért választják egyre inkább a magyarok a magánegészségügyet

A magánegészségügyet választó magyarok sokkal többet várnak a szolgáltatóktól – leegyszerűsítve erre jutott a betegbarát projekt megrendelésére készült reprezentatív kutatás. Az Ipsos kutatása szerint a magyarok 28 százaléka elsősorban a szolgáltatás ár/érték aránya alapján dönti el, melyik magánegészségügyi vállalkozáshoz forduljon, ám átlagosan csupán 18 százalékban tartják megfizethetőnek a legismertebb hazai intézmények szolgáltatásait. Ez pedig arra utal, sokan a magas ár miatt ódzkodnak attól, hogy az állami helyett a magánegészségügyben kezeltessék magukat. A magánegészségügyi szolgáltatóknak volna teendőjük a kommunikáció területén is.

Amikor azonban arról kérdezték őket, hogy az általuk ismert legnagyobb magánegészségügyi intézmények közül mely szolgáltatásait tartják megfizethetőnek, kiderült, hogy mindössze 18 százalékban tartják méltányosnak az árakat. Ez az eredmény arra utal, hogy hiába tartják jobbnak a magánellátást az államinál, a magas költségek miatt vonakodva fordulnak magánszolgáltatóhoz. A konkrét eredmények szerint a legjobban teljesítő Synlab Labordiagnosztika a 100-as értékelésű skálán 38 százalékot ért el megfizethetőség alapján, ám ezután óriási szakadék következik. Az Affidea és az Szent Magdolna Magánkórház 24-24 százalékot ért el, az intézmények jó része elmaradt a 20 százalékos aránytól.

Lehangoló számok 

Meglepő eredménye a felmérésnek az is, hogy a páciensek szerint milyen kevés figyelmet fordítanak a legismertebb magánegészségügyi vállalkozások a megfelelő betegközpontú kommunikációra. A válaszadók 11 százaléka számára fő szempont a magánegészségügyi szolgáltató választásánál, hogy hol tájékoztatják a legérthetőbben, a legegyszerűbben az adott problémáról, betegségeikről és a teendőikről.

Ezen a téren kiábrándító számokat hozott a felmérés: a páciensek alaposan lepontozták a kutatott intézmények kommunikációs teljesítményét. A 100-as skálán átlagosan mindössze mindössze 30,8 pontot kaptak. A legjobban teljesítők – az Emineo Magánkórház (44 pont), a Smart Hospital (38 pont), a Szent Magdolna Magánkórház (37 pont) és a Synlab Labordiagnosztika (36 pont) – sem érték el az 50 pontot.

Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo