Fel kell pörögnie az autógyártóknak

Magasabb fordulatszámon kell pörögniük az autógyártóknak, ha meg akarnak felelni a magasabb fogyasztói élményt, folyamatos fejlesztéseket, új szolgáltatásokat igénylő vásárlóknak.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Audi Hungária

A mobilitási szolgáltatások terjedése, a fogyasztói elvárások rohamos változása és az egyre komplexebbé váló tervezési folyamatok teljesen átalakíthatják a piacot – állítják a KPMG szakértői. Az Uber megjelenése óta Magyarországon is sok szó esett arról, hogy az autómegosztó szolgáltatások hogyan hatnak a taxitársaságokra és a tömegközlekedési szokásokra, de arról már kevesebbet beszéltek, hogy érinti mindez az autógyártókat. A KPMG által megkérdezett autóipari vezetők szerint a következő években sehogy: a tradicionális nagy márkák dominanciáját 2025-ig semmi sem veszélyezteti, és a jelenlegi üzleti modellek is tarthatók a következő öt évben.

Nem lesz két autó a családban

A szakemberek szerint vélhetően egyre kevesebb családra lesz jellemző, hogy két autót is fenntart, az új mobilitási szolgáltatások terjedése ugyanis megkérdőjelezheti az autótulajdonlás létjogosultságát, főképp a városokban. És ez nem csak a fejlett országokra lehet jellemző, hanem a fejlődőkre is. „Kínában, Indiában, a szubszaharai régióban rohamosan nő a középosztály, melynek, ahogy a történelmi példák mutatják, egyik első dolga autót vásárolni megtakarított pénzéből. De ez már nem az a vásárlási boom lesz, amire a gyártók számítanak, a mobilitási szolgáltatásokra ugyanis ez az új középosztály is nyitott” – tette hozzá Agócs Gábor, a KPMG autóiparért felelős partnere. (Ráadásul cégek is kezdenek rákapni a megosztásra.)

Túl sok a hibás jármű

A gyártók a rekordszámú jármű-visszahívások miatt is aggódhatnak. Néhány felső kategóriás autó szoftverében már több kódsor van, mint egy katonai repülőgépében, ez a komplexitás pedig óhatatlanul is meghibásodásokhoz vezethet. A fogyasztók a szórakoztató rendszerek dizájnjára és használhatóságára is panaszkodnak, hiányolják az egyszerű kezelhetőséget. A gyártóknak jobban kell összpontosítaniuk a szoftver és az elektronika megfelelő együttműködésére, manapság ugyanis már ebben rejlik egy autó értéke.

OSZD MEG ÉS UTAZZ!
Miközben beindult a BuBi, Németországban egyre népszerűbb a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás. Az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott a Zöld8 összeállítása szerint.
Az autóipari vezetők kétharmada az organikus növekedést tekinti a legfontosabb stratégiának, a KPMG szakértői szerint ugyanakkor az autógyártóknak lassan be kell látniuk, hogy ez ma már kevés a sikerhez. Azok a cégek lehetnek a piac átalakulásnak nyertesei, akik a jövőre koncentrálnak, készek befektetni a technológiába, tehetségekbe, stratégiai szövetségekbe. Az új járművek tervezése és gyártása ugyanis túl költségessé, túl bonyolulttá vált ahhoz, hogy ezt egy gyártó egyedül, stratégiai partnerek nélkül menedzselje.

 Nem könnyű feladat

„Kétségtelenül nem egyszerű ma autógyártónak lenni. Egyik oldalról a szigorodó szabályozások a hagyományos technológiák optimalizálására valamint az e-autókba való befektetésre késztetik őket, másik oldalról pedig a fogyasztók várják tőlük a technológiai innovációkat és az új mobilitási kultúrához való illeszkedést, a jobb, testre szabhatóbb fogyasztói élményt. Hogy mindezeknek eleget tudjanak tenni, le kell rövidíteniük innovációs ciklusukat, és új termékekkel, de ami talán még fontosabb, új szolgáltatásokkal kell előrukkolniuk. Ahogy a CES-en kiállított modellek is mutatták, egy autó manapság már sokkal jobban jellemezhető guruló, nagyteljesítményű számítógépként, melyben pár éven belül már a dolgok internete (Internet of Things) is megjelenik, segítve ezzel a hatékonyabb navigálást, a kiterjesztett vezetéstámogató rendszereket, megnövelt vezetői élményt, az energiamegtakarítást, és nem utolsó sorban a biztonságot és a kényelmet.  Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy az autógyártók szövetségeseket találjanak maguknak az innovatív technológiákkal foglalkozó cégek körében” – mondta el Agócs Gábor.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo