Megértik a fogyasztók, hogy mi a fenntartható termék?

Minden marketinges tudja, hogy a vásárlók egyszerű üzeneteket akarnak, főleg, hogy egy túl zajos, túlinformált világban élnek. De az igazán fenntartható termékek és eljárások megértetése nem egyszerű dolog. A fenntarthatóság ritkán egyszerű képlet, hiszen összetett termelési folyamatokat, környezeti hatásokat és összefüggéseket feltételez.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A marketingkommunikáció ma már nagy részben narratív dolog. A márkák történeteket mondanak el arról, hogy hogyan fejlődnek, hogyan innoválnak, és ezáltal hogyan csökkentik környezeti tehertételüket. Ez azt jelenti, hogy szükségszerűen folyamatokról, ökológiai rendszerek életciklusairól kell beszélniük. Magyarán az ismeretterjesztő, a népművelő feladatkörébe csöppennek, mert olyan tudást adnak át, amivel a fogyasztó nem rendelkezik. De vajon akarja-e a vásárló ezt? Ő csak egy zöld terméket akar, mert tudja, hogy a nem zöld termék rosszat tesz a Földnek, amelynek erőforrásaiból ő is él.

Ne csak a szomszéd legyen zöldebb!
A zöldülés jót tesz a környezetünknek, de az üzletünknek is, hiszen ha utánaszámolunk, a tartósabb eszközök használatának és az újra hasznosításnak köszönhetően pénzt takaríthatunk meg. Apró lépésekkel is sokat tehetünk, nem is gondolnánk, hogy milyen aprókkal és milyen sokat.
A fenntarthatóság kommunikálása gyakran azt is magával vonja, hogy korteskedni kell: úgy hatni a vásárlóra, hogy megváltozzon a fogyasztói magatartása. Ehhez a termékgyártóknak alaposan meg ismerniük a vásárlók szokásait. Ennek ismeretében tudnak olyan termékeket és csomagolásokat kidolgozni, melyek könnyen „kézre állnak” náluk, és hajlandók szelektíven gyűjteni a használat után.

Ráadásul a termék és a csomagolás megtervezésekor többféle anyagot kell alkalmazniuk, s ennél az sem utolsó szempont, hogy könnyen szétválaszthatók legyenek az újrafeldolgozó üzemben.

A Keurig kávéautomata-gyártó és -adagoló vállalat gondosan tanulmányozta a kanadai polgárok szelektív hulladékgyűjtési szokásait, s ezeket elemezve dolgozta ki új, kis adagolású kávécsomagolásait. A vállalat felméréseket készített, és panelbeszélgetéseket is szervezett. (Kanadában a lakosság 84 százaléka szelektíven gyűjti a szemetét otthon, sőt komposztálnak is.)

Fotó: Keurig

Hasít a videó

A cég által begyűjtött adatokból kiderült, hogy a fogyasztók fejében nem tiszta, milyen anyagok hasznosíthatóak újra, mi nem, ezért új kampányokat „világos, egyszerű és oktató jellegű” üzenetekkel kellett tálalniuk. Ma már a puszta szavak nem elegendők. Mozgóképes tartalmak kellenek. A leghatékonyabban egy új termék piacra dobásakor lehet hatással lenni a fogyasztói viselkedésre.

A Keurig videókat készített a helyes újrahasznosítási módszerről: távolítsd el a letéphető tetejét, ürítsd ki, és hasznosítsd újra. Két videót már közzé is tett a cég a közösségi médián. Ezután következtek a hulladék-újrafeldolgozást elmagyarázó animációs filmek a közösségi médián, az új termék (a kávécsomagolás) termékmintáinak szétosztogatása hoszteszekkel az áruházakban, majd az újrafeldolgozóipar résztvevőivel készített közös videók.

(Sustainable Brands)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo