Fenntartható üzlet cikkek
Megértik a fogyasztók, hogy mi a fenntartható termék?
Minden marketinges tudja, hogy a vásárlók egyszerű üzeneteket akarnak, főleg, hogy egy túl zajos, túlinformált világban élnek. De az igazán fenntartható termékek és eljárások megértetése nem egyszerű dolog. A fenntarthatóság ritkán egyszerű képlet, hiszen összetett termelési folyamatokat, környezeti hatásokat és összefüggéseket feltételez.
Ne csak a szomszéd legyen zöldebb!
A zöldülés jót tesz a környezetünknek, de az üzletünknek is, hiszen ha utánaszámolunk, a tartósabb eszközök használatának és az újra hasznosításnak köszönhetően pénzt takaríthatunk meg. Apró lépésekkel is sokat tehetünk, nem is gondolnánk, hogy milyen aprókkal és milyen sokat.
Fenntarthatóság: nem lesz varázsütésre
Nem kérdés, hogy rátérünk-e a fenntarthatóság útjára, már azon haladunk. Ugyanakkor hatalmas áttörést várni hiábavaló, arra kell készülnünk, hogy a „következő nagy lépés sok kis lépésből áll majd” – mondta Dr. Bartus Gábor a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács titkára az Action 2020 Szakmai Fórumán.
A legújabb divat: az egészség
A divat nem azt jelenti, hogy félévente le kéne cserélni a ruhatárunkat – vallja a Kamorka tervezője. Persze számít, hogy mit viselünk, de nemcsak az, hogy hogy néz ki, de az is, hogyan készült, ezért kínál egészséges és környezetbarát módszerekkel előállított termékeket.
Ész nélkül pazarlunk, pedig nem kéne
Az élelmiszerek egyharmada még mindig a kukákban végzi, a korszerű csomagolószerek egyszerre képesek hozzájárulni a pazarlás megszüntetéséhez és a környezetterhelés csökkentéséhez és még üzletileg is jobban járnak a gyártók.